Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] gaśnie na gazie przy niedogrzanym silniku

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

[B4 ABK] gaśnie na gazie przy niedogrzanym silniku

Post autor: romeo » 15 maja 2009, 20:02

Problem jest taki ze przy nagrzaniu silnika do temperatury odpowiedniej do przejscia na LPG czyli około 15st.C przelączam na gaz i wystarczy ze rospędze sie do około 50km/h i wrzucę luz to auto zgasnie,problem bedzie ten sam póki silnik nie osiągnie normalnej temp. pracy tj. około 80-90st.C wtedy problem znika i nawet krecenie silnika do wysokich obrotów i powoduje zgaśnięcia.
Podejrzewam ze czeka mnie regeneracja reduktora.
mam na oku nawet zestaw naprawczy
http://moto.allegro.pl/item635020622_or ... as_el.html
Mój reduktor to LO-GAS przejechałem na nim około 70.000km bez dłubania
instalacja IIgen.na blosie,nie jest to raczej kwestia regulacji.
Obroty stabilne,spalanie w normie, spadku mocy nie zauważyłem.Problem pojawił sie ostatniej zimy od tego czasu jest gorzej <osohozi> .

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 15 maja 2009, 22:34

Jak zakładałem gaz to spytałem gazownika ile wytrzyma reduktor i odpowiedział, że około 80 tys. a potem regeneracja.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 15 maja 2009, 22:49

Czyli tak jak podejrzewałem oby pomogło. Może ktoś ma inny pomysł na ta dolegliwość

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 16 maja 2009, 10:37

Wydaje mi się, że masz trochę za niską temp. przełączania na gaz. Jak jest za niska szybciej pada membrana w parowniku.

adam_ek

Post autor: adam_ek » 20 maja 2009, 08:57

Witam,

miałem dokładnie to samo. Gaz ma 2 lata ok. 50tyś km zrobione a membrana twarda jak ho...a :-) . Po regeneracji parownika objawy ustały. Co do zakupu zestawu naprawczego polecam użytkownika z allegro pasieka_gps

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 maja 2009, 00:45

olek70 pisze:Wydaje mi się, że masz trochę za niską temp. przełączania na gaz.
Ja mam 30*C ustawione, ale to jest sekwencja.

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 22 maja 2009, 13:27

Na pewno reduktor padły membrany u mnie było tak samo kiedy silnik był zimny musiałem trzymać nogę na gazie jak wrzucałem na luz. Jest jeden pozytyw tego. Można nauczyć się hamować lewą nogą. :-D

Hulit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2008, 13:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Hulit » 23 maja 2009, 13:15

Panowie u mnie jest tak że przy obrotach 2000 przełącza sie na gaz czy mozna to zmienić jakoś żeby przy okreslonej temp. sie przełaczał?

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 maja 2009, 15:07

a czy występuje u Was takie śmieszne bulgotanie przy tym gaśnięciu bo mam taki sam problem jak Wy ale jeszcze dodatkowo coś tam bulgoczże u mnie

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 23 maja 2009, 20:23

Panowie u mnie jest tak że przy obrotach 2000 przełącza sie na gaz czy mozna to zmienić jakoś żeby przy okreslonej temp. sie przełaczał?
Jeżeli masz instalację drugiej generacji, to nie przełączysz na gaz dopóki silnik nie osiągnie określonej temperatury zapisanej w komputerze od gazu. Chyba, że masz pierwszą generację, tam przełączenie na gaz następowało po przekroczeniu ok. 2000 obrotów.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 maja 2009, 21:30

olek70 pisze:Cytat:
Panowie u mnie jest tak że przy obrotach 2000 przełącza sie na gaz czy mozna to zmienić jakoś żeby przy okreslonej temp. sie przełaczał?

Jeżeli masz instalację drugiej generacji, to nie przełączysz na gaz dopóki silnik nie osiągnie określonej temperatury zapisanej w komputerze od gazu. Chyba, że masz pierwszą generację, tam przełączenie na gaz następowało po przekroczeniu ok. 2000 obrotów.
Proszę nie wprowadzać innych w błąd i nie podawać niesprawdzonych informacji! :evil: .
Hulit, wszystko zależy od tego czy Twoja instalacja LPG jest wyposażona w czujnik temperatury. I generacje nie były w taki czujnik wyposażane, natomiast II generacja raczej rzadko. W instalacjach sekwencyjnych czujnik temperatury był stosowany zawsze. Jeśli to II generacja to najprawdopodobniej niezbędny będzie interfejs i soft do sterownika i zmiana progu przełączenia na LPG w sofcie.
Napisz której generacji instalację masz zamontowaną (najlepiej jak podasz dokładnie co tam masz zamontowane) to wtedy może uda się coś pomóc.

Hulit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2008, 13:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Hulit » 24 maja 2009, 03:18

A więc po mojemu to I generacja żadnego komputerka do gazu reduktor lovato i z reduktora gaz biegnie bezpośrednio do filtra powietrza. Jednym słowem nie podoba mi sie ta instalacja :-/

I jak znam moje szczęście nic się nie da zrobić( chyba że wymienic).

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 24 maja 2009, 10:44

Danek pisze:Proszę nie wprowadzać innych w błąd i nie podawać niesprawdzonych informacji! :evil: .
Hulit, wszystko zależy od tego czy Twoja instalacja LPG jest wyposażona w czujnik temperatury. I generacje nie były w taki czujnik wyposażane, natomiast II generacja raczej rzadko.
Przepraszam, jeżeli wprowadziłem kolegę w błąd. Moja instalacja posiada taki czujnik. Myślałem, że to norma przy drugiej generacji.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 maja 2009, 13:33

Hulit, W takim razie sprawdź jaki masz przełącznik w kabinie. Poszukaj na nim jakiejś nazwy, symbolu itp. Jeśli to I generacja to próg przełączania jest ustawiony w przełączniku. W zależności od typu być może uda się ten próg zmienić. Żeby się upewnić czy na pewno jest to pierwsza generacja to sprawdź czy na wężu od reduktora do miksera jest silniczek krokowy czy śruba regulacyjna (a może i jedno i drugie).
Hulit pisze:I jak znam moje szczęście nic się nie da zrobić( chyba że wymienic).
Jeśli to pierwsza generacja to moim zdaniem powinieneś jak najszybciej dołożyć sterownik tym samym podwyższając typ instalacji do co najmniej II generacji.
olek70 pisze:Przepraszam, jeżeli wprowadziłem kolegę w błąd. Moja instalacja posiada taki czujnik. Myślałem, że to norma przy drugiej generacji.
W Twoim poście jest więcej błędów, nie tylko ten dotyczący czujnika temp. Na przyszłość zanim coś napiszesz postaraj się proszę zweryfikować swoje informacje.

Hulit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2008, 13:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Hulit » 25 maja 2009, 19:12

Sprawdziłem i są takie numerki:
KME628.1
67R-013510
KSN013

A z przodu pisze : INJECTION

Jedną śrube mam na wężu a drugą na reduktorze. Chyba I generacja(tak mi sie wydaje)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl