[B3 PM] Odpalanie na zimnym.
[B3 PM] Odpalanie na zimnym.
Witam. Od piątku mam problem z odpaleniem zimnego silnika. usterka pojawiła się nagle, po prostu któregoś razu nie chciał zaskoczyć. Akumulator pięknie kręci, pompę paliwa słychać po przekręceniu kluczyka. Udało mi się go odpalić po odpięciu niebieskiego czujnika ale też długo musiałem kręcić (podmieniłem go i jest to samo), napięcie na wtyczce do tego czujnika to 4,7V a jego opór strasznie skacze (chyba wina miernika, bo na drugim czujniku jest tak samo). Jak załapie to strasznie się dusi, trzeba gazować, żeby nie zgasł. Jak się trochę nagrzeje to chodzi ładnie i pali na dotyk. Świece niedawno wymieniałem. Poczytałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi dla tego silnika. Z góry dziękuję za pomoc.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Sprawdź czy wiązka od czujnika do ECU nie ma gdzieś zwarcia do masy albo między sobą. Sprawdź rezystancję czujnika na zimno (powinno być ok. 3000 ohm) i na gorąco (powinno być ok. 250 ohm) na wtyczce przy ECU. Jeśli tu jest wszystko ok. to do sprawdzenia nastawnik przepustnicy i TPS, ostatecznie może to być uszkodzenie ECU.
Byłem dziś u mechanika, sprawdzał nastawnik na włączonym zapłonie i stwierdził, że działa (wsuwa się i wysuwa). Niebieski czujnik raczej wykluczam bo po podmianie objawy są identyczne. Dodatkowo coraz częściej ciepły silnik po odpaleniu wchodzi na 3-4 tys obrotów, wcześniej zdarzało się to sporadycznie (nie wiem czy ma to coś wspólnego). Przyszło mi do głowy, że to może coś z układem WN (wilgoć?) bo jak auto stało na noc w garażu to odpaliło bez problemu. Świece niedawno wymienione ale przewody i kopułka są już wiekowe.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
To jeszcze nie świadczy o tym, że nastawnik jest sprawny. Uszkodzeniu w nastawniku ulegają najczęściej mikrostyki zamknięcia przepustnicy, a nie sam silnik. Poza tym jak już wspomniałem współpracuje on z TPS-em i należy jeszcze sprawdzić TPS.Ossek pisze:Byłem dziś u mechanika, sprawdzał nastawnik na włączonym zapłonie i stwierdził, że działa (wsuwa się i wysuwa).
Pisałem, żebyś sprawdził rezystancję czujnika na wtyczce w ECU, żeby wyeliminować jakieś zwarcia w wiązce po drodze. Dopiero wtedy można mówić, że z tej strony raczej nic nie bruździ.Ossek pisze:Niebieski czujnik raczej wykluczam bo po podmianie objawy są identyczne.
Oczywiście kopułkę, palec i przewody warto wymienić ale to raczej nie tu leży przyczyna Twoich kłopotów.Ossek pisze:Przyszło mi do głowy, że to może coś z układem WN (wilgoć?)
Do wtyczki przy samym ECU się nie dokopałem ale postanowiłem jednak zainwestować w oryginalny niebieski czujnik. Od wymiany (piątek) z autem nie ma najmniejszych problemów, odpala pięknie, obroty nie falują. Sprawa rozwiązana, dzięki Danek
PS. Miernik jednak był sprawny, to czujniki były tak skopane Sprawdzałem nowy (ori) i wartości są zgodne z zalecanymi
PS. Miernik jednak był sprawny, to czujniki były tak skopane Sprawdzałem nowy (ori) i wartości są zgodne z zalecanymi