[1.9TDI 1Z] Immo fabryczny - opis sposobu jego odłączenia
[1.9TDI 1Z] Immo fabryczny - opis sposobu jego odłączenia
Proszę o podanie szczegółowego opisu odłączenia seryjnego immobilizera.
Mam jeden kluczyk z transponderem i chciałem dorobić drugi bez transpondera który by był tylko do otwierania drzwi.
Chciałbym wiedzieć czy po zgubieniu kluczyka oryginalnego uda mi się w jakiś łatwy sposób pozbyć się seryjnego immobilizera?
Ewentualnie proszę o podanie namiarów na surówkę kluczyka z immo i sposób dopisania go do sterownika auta. Jeżeli do adaptacji kluczyka potrzeba jakiś pin? - to niestety go nie posiadam.
Mam jeden kluczyk z transponderem i chciałem dorobić drugi bez transpondera który by był tylko do otwierania drzwi.
Chciałbym wiedzieć czy po zgubieniu kluczyka oryginalnego uda mi się w jakiś łatwy sposób pozbyć się seryjnego immobilizera?
Ewentualnie proszę o podanie namiarów na surówkę kluczyka z immo i sposób dopisania go do sterownika auta. Jeżeli do adaptacji kluczyka potrzeba jakiś pin? - to niestety go nie posiadam.
to ja mam pytanie jak w przypadku ECU na boschu jakbym chciał zmienić sterownik na drógi(bo mam taki zamiar na drogi zmienić, aby drógim pobawić sie w zmiane map. (czyt. chip tuning) (aby nie uszkodzic orginału) podczas wylutowywania kosci, to też trzeba walczyć z zawartością epromów aby dodać imo do nowego sterownika)
czy wystarczy mając kody do kluczyka(mam 3 kluczyki wraz z mała tabliczka z numerem myslę ze to nr. imo) poprzez vaga nadać nowe wartośi sterownikowi aby na drógim sterowniku bez problemów zapalić samochód. troche zamieszalem może prze to ze jestem po małym co nieco ale myślę że osoby znające temat mnie zrozumieją.
czy wystarczy mając kody do kluczyka(mam 3 kluczyki wraz z mała tabliczka z numerem myslę ze to nr. imo) poprzez vaga nadać nowe wartośi sterownikowi aby na drógim sterowniku bez problemów zapalić samochód. troche zamieszalem może prze to ze jestem po małym co nieco ale myślę że osoby znające temat mnie zrozumieją.
Jeśli będziesz ze swojego ecu wylutowywał kosci i je programował/ wymianiał na nowe to wtedy przyda sie ten numerek który masz na metalowej blaszce do kluczy. to jest numer PIN na podstawie którego mozesz programować ECU dodawać klucze i kilka innych rzeczy.wenon pisze:to ja mam pytanie jak w przypadku ECU na boschu jakbym chciał zmienić sterownik na drógi(bo mam taki zamiar na drogi zmienić, aby drógim pobawić sie w zmiane map. (czyt. chip tuning) (aby nie uszkodzic orginału) podczas wylutowywania kosci, to też trzeba walczyć z zawartością epromów aby dodać imo do nowego sterownika)
czy wystarczy mając kody do kluczyka(mam 3 kluczyki wraz z mała tabliczka z numerem myslę ze to nr. imo) poprzez vaga nadać nowe wartośi sterownikowi aby na drógim sterowniku bez problemów zapalić samochód. troche zamieszalem może prze to ze jestem po małym co nieco ale myślę że osoby znające temat mnie zrozumieją.
Jeśli będziesz zmieniał ECU na nowy (inny egzemplarz) wtedy bedziesz musiał albo znać numer PIN do sterownika (bo kazdy ecu/ samochód ma inny) lub poprostu wyzerować w ECU kody do immo.
Z kluczyka raczej kodów nie zgrasz w taki sposób aby były użyteczne do programowania nowego ecu. Ci którzy dorabiają klucze z immo jedynie kopiują klucze nadając im te same kody. jeśli programują od zera wtedy potrzebują PIN, jeśli nie mają PINu wtedy muszą przeprogramować kosci i wyzerować lub wgrać nowe wartosci kodów.
dzieki za pomoc.
raczej bede chciał kupic drógi komputer bo niesty wylutowanie kosci nie jest wcale takie łatwe trzeba nieźle grzać płyte, a podczas takiego gzania moze popłynąć cos wiecej oprucz samych kości, dlatego mało osób chce sie czepiać wylutowywania kosci przy starym ECU. zwarzywszy że bede sam je wylutowywał to wole robic to na innym sterowniku niż obecnym oryginalnym.
raczej bede chciał kupic drógi komputer bo niesty wylutowanie kosci nie jest wcale takie łatwe trzeba nieźle grzać płyte, a podczas takiego gzania moze popłynąć cos wiecej oprucz samych kości, dlatego mało osób chce sie czepiać wylutowywania kosci przy starym ECU. zwarzywszy że bede sam je wylutowywał to wole robic to na innym sterowniku niż obecnym oryginalnym.
"Wpadnij" na PW to Ci pomogę. Wylutowałej już z 50 takich pamięci i wszystkie komputery są sprawne.wenon pisze:dzieki za pomoc.
raczej bede chciał kupic drógi komputer bo niesty wylutowanie kosci nie jest wcale takie łatwe trzeba nieźle grzać płyte, a podczas takiego gzania moze popłynąć cos wiecej oprucz samych kości, dlatego mało osób chce sie czepiać wylutowywania kosci przy starym ECU. zwarzywszy że bede sam je wylutowywał to wole robic to na innym sterowniku niż obecnym oryginalnym.
Jeżeli zdecydujesz się sam to zrobic to pamiętaj:
1. Wyrównaj potencjał sterownika, lutownicy i ręki.
2. Zabezpiecz wylutowane pamięci przed ładunkiem elektrostatycznym.
Re: immo
Nie wszystkie b4 miały immo.seba2303 pisze:czy wszysytkie b4 mialy immo?
chyba immo było jako opcja za dopłatą.
sprawdź po kodach na wlepie bagażnika czy jest napisany 3 literowo-cyfrowy kod odpowiadfający immo.
Jeśli jest kod (do sprawdzenia na stronie centrum) to wtedy immo było fabryczne.
Jesli jest immo ale na naklejce nic nie ma wtedy prawdopodobnie dokładane przez serwis na zamówienie klienta juz po wyprodukowaniu autka.
[B4 ABK] nie pali po rozlaczeniu zegarow / moze immo?
Ja mam problem z uruchomieniem auta, user czarekj sugeruje ze to wlasnie immo/autoalarm.
Odpinalem zegary zeby wymienic zarowki podswietlenia (na wylaczonym zaplonie) ale ze zabraklo mi zaroweczek to zostawilem odpiete zegary na noc, pech bo akurat w nocy padl mi aku. Na drugi dzien zlozylem wszystko do kupy, deska swieci jak nowa ale auto nie pali.
Immo wyglada jakby dzialal, pali sie czerwona dioda, przykladam pastylke, zapala sie na zielono, przekrecam kluczyk w pozycje III, rozrusznik kreci ale silnik nie pali. Sprawdzalem iskre na swiecy, iskry brak przy kreceniu. Paliwo jest podawane na wtryskiwacze, sprawdzilem. Myslalem ze to cewka ale dowiedzialem sie ze auta po 93 maja bardzo dobra cewke i pewnie to wina immo/autoalarmu. (Cewke bede jeszcze sprawdzal).
Pytanie teraz jak zakodowac/sprawdzic teraz ten autoalarm? Mam zainstalowany takie immo: c+t immobilizer WFS3094, mam instrukcje obslugi ale po niemiecku wiec lipa.
Moze ktos z Was wie jak pomoc. Odpiecie aku na cala noc nie pomoglo.
Odpinalem zegary zeby wymienic zarowki podswietlenia (na wylaczonym zaplonie) ale ze zabraklo mi zaroweczek to zostawilem odpiete zegary na noc, pech bo akurat w nocy padl mi aku. Na drugi dzien zlozylem wszystko do kupy, deska swieci jak nowa ale auto nie pali.
Immo wyglada jakby dzialal, pali sie czerwona dioda, przykladam pastylke, zapala sie na zielono, przekrecam kluczyk w pozycje III, rozrusznik kreci ale silnik nie pali. Sprawdzalem iskre na swiecy, iskry brak przy kreceniu. Paliwo jest podawane na wtryskiwacze, sprawdzilem. Myslalem ze to cewka ale dowiedzialem sie ze auta po 93 maja bardzo dobra cewke i pewnie to wina immo/autoalarmu. (Cewke bede jeszcze sprawdzal).
Pytanie teraz jak zakodowac/sprawdzic teraz ten autoalarm? Mam zainstalowany takie immo: c+t immobilizer WFS3094, mam instrukcje obslugi ale po niemiecku wiec lipa.
Moze ktos z Was wie jak pomoc. Odpiecie aku na cala noc nie pomoglo.
Tutaj jest instrukcja. Czarekj sugeruje zeby odblokowac immo za pomoca VAGa. Moze ktos potrafi mi pomoc w uruchomieniu auta.
http://picasaweb.google.pl/artur.j.pyte ... 7903188130
http://picasaweb.google.pl/artur.j.pyte ... 7903188130