Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] gaśnie na gazie przy niedogrzanym silniku

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 maja 2009, 20:06

Czyli centralka KME typ 628. Mogę się mylić ale z tego co wiem to nie ma możliwości zmiany progu przełączania.
Tak, masz I generację.

Hulit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2008, 13:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Hulit » 25 maja 2009, 20:28

:-/ Czyli zostaje całkowita zmiana instalacji.
Danek dzięki za zainteresowanie

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 maja 2009, 20:38

Hulit pisze::-/ Czyli zostaje całkowita zmiana instalacji.
Nie całkowita, tylko dołożenie sterownika. Baniak, wielozawór, reduktor i rurki zostają. Dokładasz sterownik (np. Stag 150, Bingo-S), zmieniasz przełącznik w kabinie, robisz regulację za pomocą laptopa i analizatora spalin i po sprawie. Koszt to coś ok. 300-400 zł z regulacją.
Przy okazji masz instalację spełniającą minimalne wymagania przepisów o zasilaniu LPG.

Florek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:59
Lokalizacja: Resko

Post autor: Florek » 25 maja 2009, 21:51

Przy okazji masz instalację spełniającą minimalne wymagania przepisów o zasilaniu LPG.[/quote]

:shock: :shock: :shock: nawet nie pomyślałem, że ktoś już coś takiego wymyslił :shock: :shock: :shock: Mam obecnie już 4 autko z gazem (roczniki 81-90) i nie miałem pojęcia o istnieniu takich rzeczy

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 maja 2009, 22:42

Florek pisze::shock: :shock: :shock: nawet nie pomyślałem, że ktoś już coś takiego wymyslił :shock: :shock: :shock:
O co Ci chodzi? Możesz jaśniej?

Florek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:59
Lokalizacja: Resko

Post autor: Florek » 25 maja 2009, 23:58

Danek pisze:
Florek pisze::shock: :shock: :shock: nawet nie pomyślałem, że ktoś już coś takiego wymyslił :shock: :shock: :shock:
O co Ci chodzi? Możesz jaśniej?
NIeznajomość przepisów się kłania, ale z mojej strony :oops: Nigdy na takie rzeczy nie patrzyłem, spece na przeglądzie nigdy nie robili problemów, tylko papier in pokazałem na butlę, popsikali sprayem czy szczelna i wio.
Analizę spalin zrobiłem dopiero po przeglądzie...przykład taki. Wiem, że wychodzę na ignoranta, ale cóż - takie uroki małych miasteczek :-?
A z tym, że ktoś już coś takiego wymyślił - chodziło mi o naszych kochanych Ustawodawców...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 maja 2009, 08:10

Florek pisze:NIeznajomość przepisów się kłania, ale z mojej strony :oops: Nigdy na takie rzeczy nie patrzyłem, spece na przeglądzie nigdy nie robili problemów, tylko papier in pokazałem na butlę, popsikali sprayem czy szczelna i wio.
No bez przesady, Ty nie musisz wiedzieć co Ci gazownik ma włożyć do autka. To gaziarz i bezwzględnie diagnosta mają obowiązek znać przepisy i je stosować. Ale akurat w Twoim przypadku to wcale nie musi być niezgodne z przepisami. W instalację co najmniej II generacji muszą być wyposażone samochody z sondą lambda i katalizatorem zarejestrowane po raz pierwszy w Polsce po lipcu 1995 roku. Tak więc jeśli Twoje autka nie miały sondy albo były rejestrowane w kraju przed 1995 rokiem to zgodnie z przepisami nie musiały mieć II generacji.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 26 maja 2009, 12:23

Jeżeli chodzi o gazowników, przepisy i ich stosowanie to dam wam taki przykład. Kolega z którym pracowałem 2 lata temu kupił VW Golfa 3 1.8 na jednopunktowym wtrysku. Auto było świeżo sprowadzone z Niemiec. Szukał zakładu w którym mógłby najtaniej założyć gaz. Znalazł taki punkt 60 km od Łodzi. Pojechał i założyli mu instalację pierwszej generacji. Tak w Polsce wygląda przestrzeganie przepisów.

Florek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:59
Lokalizacja: Resko

Post autor: Florek » 26 maja 2009, 16:54

Kolego Danek, sonda jest, kat też..ale I rejestracja 1993 akurat tej, którą obecnie jeżdżę.
Czyli wszystko dobrze?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 maja 2009, 18:40

Florek pisze:Czyli wszystko dobrze?
Jeśli nic się nie zmieniło w przepisach to tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl