Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] i jego turbina

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 25 kwie 2007, 21:39

Hmmm.. . no to ja już nie wiem. Mam 1,9 TDI 90KM '92 i gwiżdże. jak jest zimny to bardziej słychać jak ciepły troszkę mniej. Jak moja kobita wsiadła pierwszy raz do tego auta to myślała że POLICJA za nami jedzie :lol: .

Dopalanie działa chyba OK, bo przyspieszenie niczego sobie, ale zastanawiam się czy czasem coś wkońcu nie "gwizdnie" i będą koszty.

Z tego co słyszę komuś gwiżdże komuś nie - ale jak powinno być ??

może już ktoś takie coś zniwelował w swojej Torpedzie :) ?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 25 kwie 2007, 21:52

Kupilem niedawno 1.9 TDI i podczas przyspieszania nic nie slysze. U kumpla ktory ma ten sam rocznik tez nic nie slychac. Z tego co pisze w tym poscie to nie powinno gwizdac, ale jaki wplyw na Twoj silnik ma "gwizd" nie mam pojecia. Pozdrawiam...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 kwie 2007, 06:47

W 1Z nie powinno być słychać turbulum bo nie ma kierownic jeżeli gwiżdże to znaczy że sie coś dzieje. Ja mam AFN-a i tam lekko słychać turbinke ale to noirmalny objaw ;-)

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 26 kwie 2007, 10:05

Radzio2121 pisze:Hmmm.. . no to ja już nie wiem. Mam 1,9 TDI 90KM '92 i gwiżdże. jak jest zimny to bardziej słychać jak ciepły troszkę mniej. Jak moja kobita wsiadła pierwszy raz do tego auta to myślała że POLICJA za nami jedzie :lol: .

Dopalanie działa chyba OK, bo przyspieszenie niczego sobie, ale zastanawiam się czy czasem coś wkońcu nie "gwizdnie" i będą koszty.

Z tego co słyszę komuś gwiżdże komuś nie - ale jak powinno być ??

może już ktoś takie coś zniwelował w swojej Torpedzie :) ?

pozdrawiam
Panowie, generalnie w silnikach 1Z nie ma mowy o zadnym gwizdzie, turbiny nie ma prawa byc slychac. Jesli slychac jaki kolwiek dzwiek to oznacza lekka nieszczelnosc w dolocie lub niedaleką smierc turbiny. U mnie bylo slychac gwizdzenie i jak sie okazalo opaska nie byla dobrze dokrecona od tego czasu cisza. Pytanie do Radzio 2121, a moze ten Twoj dzwiek przypomina wycie tak jakby "sowy" stad skojarzenie Twojej Pani ze to Policja ?? jesli tak to lozyska w turbinie koncza zywot.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 26 kwie 2007, 17:08

koledzy a czym sie rozni turbo z kierownica od turba bez kierownicy w sensie wizualnym widac roznice?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 kwie 2007, 08:12

głównie chodzi o położenie sztangi w zwykłych jest ona ustawiona poziomo a w turulum z kierownicami pionowo ale generalnie sa bardzo podobne tylko zasada działa i efekty pracy sa zupełnie inne :lol:

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 27 kwie 2007, 21:17

WOJTEK26, jakiej sztangi? masz moze zdjecia ,literature?

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 27 kwie 2007, 22:55

Ta ow sztanga jest zamontowana pod turbina, wyglada jak aluminiowa puszka z przewodem cisnieniowym i silownikiem, dzieki niej automatycznie ustawia sie inne nachylenie lopatek wirnika dzieki czemu turbo pompuje wiecej i efektywniej (AFN sterowanie podcisnieniem) lub odprowadzenie nadmiaru doladowania w celu unikniecia przeladowania (notlauf, 1Z sterowany nadcisnieniem) :mrgreen:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 kwie 2007, 06:07

Położenie tego siłownika jest różne w różnych silnikach ale generalnie o to urządzenie chodzi

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 08 maja 2007, 15:33

u mnie ten swist przypomina jadacy w oddali samochod na sygnale. turbina gwizdze na zimnym jak i rozgrzanym silniku, zwlaszcza na rozgrzanym na trasie slychac ten radiowoz ;)
stan taki trwa od poltora roku (samochod przejechal 50 tys km), gwizd nie ustepuje ani nie nasila sie. turbo zalacza sie przy ok 1800 obrotow, rwie az milo.
jedyny problem jaki zauwazylem to to ze przy ok 2900 obrotow nagle traci moc. nie wiem czy ma to zwiazek z tym gwizdem ...


pzdr
jas

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

ciche turbo

Post autor: daniel20 » 20 wrz 2007, 22:03

ja mam 80 tdi z 1993 roku torbo nie słychac nawet przy 5 tyś. ale idzie jak strzała. Sąsiad kupił se teraz z 95 r. i naprawde uciekam mu bez prioblemu mam 240 tyś.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 wrz 2007, 08:29

[quote="jas73"]
jedyny problem jaki zauwazylem to to ze przy ok 2900 obrotow nagle traci moc. nie wiem czy ma to zwiazek z tym gwizdem ...

A powiedz czy po zejściu np na 2500 auto ma znowu moc czy już nie możliwe że łapie notlauf-a bo turbinka przeładowywuje

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 21 wrz 2007, 10:25

Jak powinna być poprawnie wyrególowana sztanga przy zaworze upustowym w 1Z żeby turina nie przeładowywała.
Chodzi mi o rozwiązanie gdzie ta dzwignia jest pod tubiną.
Pozdrawiam :-D

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 wrz 2007, 11:41

musisz podłączyc Vaga i obaczyc jakie cisnienie daje turbinka i wtedy ewentualnie regulowac sztange

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

turbo

Post autor: daniel20 » 19 lis 2007, 17:14

jeżeli słychac tzn "świst" znaczy że turbo gdzie puszcza i nie oznacza to nic dobrego ale też nie nalezy zbytnio sie tym przejmowąć. jak wczesniej kolega wspomniał że powinno świstać w silnikach 94-95 to nie prawda bo nie ma na to naprawde reguły. A jak mówił że silniki AFN są w rocznikach 94-95 to też nie parwda bo silnik AFN oznacza 110 koni mocy a w 94 i w 95 były również 1Z 90 km. wiec nie może byc tak. wiem jedno turbo nie powinno świstać chyba że jest suche albo lewe powietze uchodzi. pozdrawiam daniel1340

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl