Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] i jego turbina

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

[B4 1.9TDI 1Z] i jego turbina

Post autor: MAKLER » 10 mar 2007, 21:28

Witam

W związku z tym że mam zamiar niedługo sprawić sobie autko takie jak w temacie mam pytanie dotyczące turbiny, a mianowicie mam kumpla który ma takie auto i u niego powyżej 2 tysięcy obrotów w ogóle nie słychać ze włącza się turbina. Z tego co zauważyłem w innych autach z silnikiem TDI powyżej 2 czy 3 tyś obrotów słychać charakterystyczny "gwizd", a u kumpla w audi 80 1.9 tdi 1992 rok, nie slychać tego. Czy to coś z jego silnikiem czy po prostu w tych modelach tak jest? Pozdrawiam....
Ostatnio zmieniony 10 mar 2007, 22:28 przez MAKLER, łącznie zmieniany 1 raz.

xxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:36
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: xxx » 11 mar 2007, 00:03

Tak ogolnie to turbina zalacza sie w momecie odpalenia silnika.
Co do swistu to prostu zalezy od turbiny - mniej lub wiecej wyrobione lopatki turbiny,
lub ewentualnie gdziec powietrze spier...la

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 11 mar 2007, 08:34

W takim razie jeżeli w ogóle jej nie słychać to dobrze czy źle? Jeżeli przy zakupie samochodu nie będzie jej słychać to warto kupić taki samochód? Pozdrawiam...

xxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:36
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: xxx » 11 mar 2007, 10:20

Jak bedzisz kupowal to nie patrz czy swiszcze czy nie tylko czy pompuje - czy przy ok 2000 obrotow czuc nagly przyrost mocy.
U mnie gwizdze tak jakby erka jechala na sygnale :) ale pompuje tak jak trzeba i sie tym nie przejmuje

Lukasz TDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Lukasz TDI » 11 mar 2007, 11:47

w pierwszych modelach 80 tdi turbiny nie bylio slychac dopiro tdi z 94-95 roku slychac swist turbiny jak swista na zimnym przykladowo z 92 roku jak moja to turbina nadaje sie do regeneracji bo puszcza na lozyskach, wiem bo robilem. pozdrawiam

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 11 mar 2007, 13:20

ok, dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam....

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 13 mar 2007, 21:27

Jak jest kierownica spalin to swiszcze

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 14 mar 2007, 18:29

pilocik69 pisze:Jak jest kierownica spalin to swiszcze

Sorki za glupie pytanie ale lepiej jak jest kierownica spalin czy jak jej nie ma i jak to wplywa na moc samochodu?

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 14 mar 2007, 19:38

W 1Z niema tej kierownicy, byla dopiero po raz pierwszy podajze w AFN-ie, ma za zadanie podnosci sprawnosc turbiny przy niskich obrotach. Jesli sie nie myle :lol: .Podr

BYKU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:04
Lokalizacja: lubin

Post autor: BYKU » 29 mar 2007, 14:35

kolego u mnie slychac sfist tylko na zimnym silniku na cieplym wcale a silniczek chodzi jak ta lala moja niunia ma juz 240 tys i od 100 zrobionych przeze mnie tak jest ze na zimnym slychac ja a na cieplym nie wiec nie zawsze jest tak jak w ksiazce pisza. mam tdi a u mojego kolesia w td slychac ja caly czas a to jak mowi kolega ze jak na zimnym tylko swista a pozniej nie to wtedy jest do remonto to nie prawda pozdro:):)

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 31 mar 2007, 17:48

co to takiego ta kieroenica spalin?

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 14 kwie 2007, 14:03

Jak miałem 2,5 TDI to nie było jej słychać, a tłoczyła jak trzeba :mrgreen: . Teraz mam 1,9 słychać delikatny świst i też ciągnie. Nie ma reguły.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 15 kwie 2007, 00:29

Lukasz TDI pisze:w pierwszych modelach 80 tdi turbiny nie bylio slychac dopiro tdi z 94-95 roku slychac swist turbiny jak swista na zimnym przykladowo z 92 roku jak moja to turbina nadaje sie do regeneracji bo puszcza na lozyskach, wiem bo robilem. pozdrawiam
Akurat mam z konca 94 i nie slychać świszczenia. tak jak sie ktos wypowiadał, w nowszych TDI słychać, co nie ukrywam jest mile dla ucha. Przynajmniej dla mnie :mrgreen:

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 15 kwie 2007, 00:47

u mnie w 1z prawie wogole nie slychac a chodzi napewno,najlepiej to scisnac weza co do intercoolera idzie i przygazowac jak twardnieje to bije turbo tak sobie sprawdz

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 15 kwie 2007, 10:03

chlopasek pisze:u mnie w 1z prawie wogole nie slychac a chodzi napewno,najlepiej to scisnac weza co do intercoolera idzie i przygazowac jak twardnieje to bije turbo tak sobie sprawdz
No to chyba najprostrzy sposob :) Po przyspieszeniu moge stwierdzic ze turbo dziala, jednak Twoim sposobem tez sprawdze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl