Witam!!!
Od pewnego czasu zauważyłem w swojej pszczolce problem z chlodzeniem. Auto dosc szybko sie nagrzewa i nie byloby w tym moze nic niepokojacego,gdyby nie fakt,że w końcu dochodzi do 100.Dzieje się tak szczególnie na postoju i wtedy wentylator włącza się nawet co 3 minuty.I znowu może nie byłoby w tym nic niepokojącego,gdyby nie fakt,że działo się tak nawet w lutym kiedy temperatury na dworze nie przekraczaly 10 stopni.
Mialem wymieniana głowice i uszczelke pod nia. Mechanik sugerowal mi przestawienie zapłonu. Inny z kolei twierdzil,ze w tych autach to normalne i w lecie potrafia nawet dochodzic temperatury do 110 stopni. Pomocy!!! Lato stulecia coraz blizej i wraz z nim czuje nieuchronnie zblizajaca sie zaglade mojego silnika.
Aha auto jezdzi na gazie.
Dzieki...
[80 B3 1.8S PM] Coś złego z chłodzeniem:(
[80 B3 1.8S PM] Coś złego z chłodzeniem:(
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2007, 09:48 przez boro, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ktory dokladnie kruciec - ten od strony kabiny? Bo jest jeszcze jeden pod filtrem powietrza tylko nie wiem czy dokladnie wchodzi do glowicy czy tez czasem nie do ktoregos z kolektorow.I wlasnie ten krociec mam zgnity podobno - choc wyciekow plynu nie widze... A czy moze byc chlodnica przytkana? Bo auto dzisiaj w temp ok 26 stopni na trasie trzymalo temp ok. 95 stopni ale po chwilowym postoju temp skakala do 100 stopni, wlaczal sie wentylator na ok 2 min, troche schlodzi i nastepnie po minucie znowu zalaczal sie na ok 2 min. Moze ten objaw na cos by wskazywal?
Ja tego nie kumam, przeciez wentylator w aucie jest własnie od tego zeby się włączał jak auto dostaje temp. i co z tego ze 2 min pochodzi potem się zgasi potem znowu przeciez on jest od chłodzenia cieczy w chłodnicy co bys chciał żeby było 85 stopni w słońcu (35 stopni) w korku i żeby wentylator ani drgnął?Ja bym z tym nic nie robił bo winien może być wskaźnik na desce bo to elektroniczna część. Pisałem juz o tym na forum i o tym tez ze szukam informacji, jak wszystko znajdę co chcę to niedługo wszystko się wyjaśni i wrzuce z opisem na forum co zrobiłem i co sie działo i jak to naprawiłem. Ja juz przegrzebałem cały układ w dłóż i wszerz i nie ma tam wielkiej filozofii.boro pisze:Ktory dokladnie kruciec - ten od strony kabiny? Bo jest jeszcze jeden pod filtrem powietrza tylko nie wiem czy dokladnie wchodzi do glowicy czy tez czasem nie do ktoregos z kolektorow.I wlasnie ten krociec mam zgnity podobno - choc wyciekow plynu nie widze... A czy moze byc chlodnica przytkana? Bo auto dzisiaj w temp ok 26 stopni na trasie trzymalo temp ok. 95 stopni ale po chwilowym postoju temp skakala do 100 stopni, wlaczal sie wentylator na ok 2 min, troche schlodzi i nastepnie po minucie znowu zalaczal sie na ok 2 min. Moze ten objaw na cos by wskazywal?
Sprawdź:
1) W chwili włączania sie wentylatora czy chłodnica jest ciepła (gorąca) cała czy tylko góra?
2) Czy rury od układu chłodzącego górna i dolna jest ciepła
Tak na marginesie nie słuchaj mechanika bo pierdoły gada jak mozna termostat wyrzucić z samochodu pacan przeciez silnik bedzie nie dogrzany = wieksze spalanie paliwa. Przeciez termostat otwiera duzy obieg płynu przy temp otwarcia i zamyka przy niższej niz otwarcie i zdaza się to nawet podczas jazdy, a jak go nie ma to co tym bedzie regulowało?
Po drugie broń boże sciskać termostat recznie na sprężynie bo znajduje sie tam wosk czy parafina (tak się dowiedziałem jaką rolę spełnia niewiem) i podobno potem to juz tylko do śmieci.