Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Zmulenie.

ODPOWIEDZ
pawelgosk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2008, 20:50

[1.9TDI 1Z] Zmulenie.

Post autor: pawelgosk » 29 maja 2009, 14:16

skonczyly mi sie juz pomysly na walke z tym samochodzikiem (audi 80 1.9tdi przeplywomierz bosch 1993r)
Objawy:
- samochod bardzo mocno zamula do 2200obr powyzej jakos ciagnie ale i tak slabiutko
- chodzi rowno ale twardo
co sprawdzone:
- rozrzad na blokady
- kat wtrysku (vag com >tdi timing i ustwienie wg tego na ok 70 jednostek o ile pamietam
- turbina -manometrem i vagiem -manomentr pokazuje nawet do 1bara (sterownik od rogala), z tym ze zaczyna dobrze pompowac od ok 2000obr i daje wtedy ok 0,5bara a przy jakis 2500 ma juz 1 bar
- zdjecie wezyka ze sterowania turbiny nie powoduje zadnych zmian w mocy na dole a jedynie to ze przy 3tys mam juz 1,2bara
- wtryski - co prawda sprawdzony tylko jeden ale byl czysty i po wlozeniu na probnik pokazal ok 187 barow
- wyjecie wtyczki przeplywomierza powoduje ze samochodem mozna cie co najwyzej toczyc, nie dalby rady jechac sam na 2 biegu bez gazu
- recylkulacja pracuje dobrze
- katalizator chyba byl zmieniany z calym wydechem bo wyglada jak nowy
- dymienie raczej symboliczne co ciekawe minimalnie sie zwiekszylo po zdjeciu sterownia turbina
- spaliny czesto maja kwasny zapach
- olej mobil 5w/50 - zuzucie jakies 0,4 l na 10000
- przedmuchy= kompresja - korek wlewu oleju na wolnych delikatnie podskakuje ale nie spada a przy wyzszych o dziwo delikatnie go zasysa
- czasami wystepuja babelki w przewodzie paliwowym w tej chwili nie ma ich duzo a na wolnych bardzo zadko sie pojawiaja
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 18:06 przez pawelgosk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 maja 2009, 15:17

Ja bym proponował odkręcić katalizator (chwila roboty) i go sprawdzić a najlepiej wywalić gdyż jeżeli nie był zmieniany to na pewno w jakimś stopniu będzie odpowiedzialny za zamulanie autka... :-/

pawelgosk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2008, 20:50

Post autor: pawelgosk » 29 maja 2009, 17:48

hmm caly wydech wyglada idealnie optycznie i wydaje mi sie ze problemy z katem pojawialyby sie bardzo wolno a w moim przypadku nastapilo to szybko (zblizala sie wymiana rozrzadu a ze byla zima i nie mialem mozliwosci garazowych zrobil to warsztat, przy okazji zmieniony byl tez filtr paliwa bo nie znalem stanu starego, od tamtej pory samochod jezdzi nieciekawie - na wszelki wypadek zmienilem jeszcze raz filtr i sprawdzilem rozrzad wiec tu nie ma problemu)

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 29 maja 2009, 19:30

a jaką masz dawkę paliwa, spróbuj zwiększyć na pewno nie zaszkodzi a powinna zacząć jeździć ;-)

pawelgosk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2008, 20:50

Post autor: pawelgosk » 29 maja 2009, 20:05

dawka jest max jaka bez falowania obr da sie ustawicczyli wg vaga 8 jednostek czyli jakies 1-2 mg

Awatar użytkownika
fabian99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Poznań Grunwald

Post autor: fabian99 » 29 maja 2009, 20:35

a Co z tym calym N-75 ?? Byl sprawdzany??

pawelgosk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2008, 20:50

Post autor: pawelgosk » 29 maja 2009, 21:50

wogole odpielem zezyk od sterowania turbina i efekt tylko taki ze nadal na dole nie pompuje ale za to na gorze dojechalo cisnienie do 1,2 bara przy 3000obr
wyglada na to jakby bylo za malo spalin na dole
dzisiaj zwalczalem babelki w paliwie i zrobilem sobie jazde testowa, bylo troche mokro a ja dobrze mu depnalem czego efektem bylo to ze od 3000 obr na 2 biegu zerwalem przyczepnosc a dawniej bez problemu na suchym przy depnieciu takie efekty byly przy 2 tys obr

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 29 maja 2009, 22:00

Kolego sprawdz tego Kata.Kilka minut roboty zeby go odkrecic i bedziesz wiedział.Osobiscie znam takie przypadki i wiem co potrafi zapchany kat.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 31 maja 2009, 18:58

kolego pisałes ze masz pechezyki powietrza w przewodzie paliwowym ja tez tak miałem ,a przyczyna tego to przerdzewiałe przewody paliwowe na wysokosci kola wystarczy przeciac uszkodzony odcinek rurki i załozyc wezyk i nie bedzie powietrza w układzie paliwowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl