skonczyly mi sie juz pomysly na walke z tym samochodzikiem (audi 80 1.9tdi przeplywomierz bosch 1993r)
Objawy:
- samochod bardzo mocno zamula do 2200obr powyzej jakos ciagnie ale i tak slabiutko
- chodzi rowno ale twardo
co sprawdzone:
- rozrzad na blokady
- kat wtrysku (vag com >tdi timing i ustwienie wg tego na ok 70 jednostek o ile pamietam
- turbina -manometrem i vagiem -manomentr pokazuje nawet do 1bara (sterownik od rogala), z tym ze zaczyna dobrze pompowac od ok 2000obr i daje wtedy ok 0,5bara a przy jakis 2500 ma juz 1 bar
- zdjecie wezyka ze sterowania turbiny nie powoduje zadnych zmian w mocy na dole a jedynie to ze przy 3tys mam juz 1,2bara
- wtryski - co prawda sprawdzony tylko jeden ale byl czysty i po wlozeniu na probnik pokazal ok 187 barow
- wyjecie wtyczki przeplywomierza powoduje ze samochodem mozna cie co najwyzej toczyc, nie dalby rady jechac sam na 2 biegu bez gazu
- recylkulacja pracuje dobrze
- katalizator chyba byl zmieniany z calym wydechem bo wyglada jak nowy
- dymienie raczej symboliczne co ciekawe minimalnie sie zwiekszylo po zdjeciu sterownia turbina
- spaliny czesto maja kwasny zapach
- olej mobil 5w/50 - zuzucie jakies 0,4 l na 10000
- przedmuchy= kompresja - korek wlewu oleju na wolnych delikatnie podskakuje ale nie spada a przy wyzszych o dziwo delikatnie go zasysa
- czasami wystepuja babelki w przewodzie paliwowym w tej chwili nie ma ich duzo a na wolnych bardzo zadko sie pojawiaja
[1.9TDI 1Z] Zmulenie.
[1.9TDI 1Z] Zmulenie.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 18:06 przez pawelgosk, łącznie zmieniany 2 razy.
hmm caly wydech wyglada idealnie optycznie i wydaje mi sie ze problemy z katem pojawialyby sie bardzo wolno a w moim przypadku nastapilo to szybko (zblizala sie wymiana rozrzadu a ze byla zima i nie mialem mozliwosci garazowych zrobil to warsztat, przy okazji zmieniony byl tez filtr paliwa bo nie znalem stanu starego, od tamtej pory samochod jezdzi nieciekawie - na wszelki wypadek zmienilem jeszcze raz filtr i sprawdzilem rozrzad wiec tu nie ma problemu)
wogole odpielem zezyk od sterowania turbina i efekt tylko taki ze nadal na dole nie pompuje ale za to na gorze dojechalo cisnienie do 1,2 bara przy 3000obr
wyglada na to jakby bylo za malo spalin na dole
dzisiaj zwalczalem babelki w paliwie i zrobilem sobie jazde testowa, bylo troche mokro a ja dobrze mu depnalem czego efektem bylo to ze od 3000 obr na 2 biegu zerwalem przyczepnosc a dawniej bez problemu na suchym przy depnieciu takie efekty byly przy 2 tys obr
wyglada na to jakby bylo za malo spalin na dole
dzisiaj zwalczalem babelki w paliwie i zrobilem sobie jazde testowa, bylo troche mokro a ja dobrze mu depnalem czego efektem bylo to ze od 3000 obr na 2 biegu zerwalem przyczepnosc a dawniej bez problemu na suchym przy depnieciu takie efekty byly przy 2 tys obr