[1.9TDI 1Z] Turbo z 2.5 TDi V6 lub ASZ, ARL.
[1.9TDI 1Z] Turbo z 2.5 TDi V6 lub ASZ, ARL.
Posiadam audi 80 B4 1.9 tdi na przepływce boscha chciałem spytać czy jest możliwy montaż turbiny z 2.5 tdi lub z 150, 130 z zmienna geometriom. Chciałem zwiększyć moc silnika bo mam w planach zakup quattro i przeszczep jednostki napędowej. Wiem ze jest trochę roboty z wydechem i możne być kombinacja z kolektorem wydechowym i kanałami smarowania jak również montażem nowego dolotu. Interesuje mnie podpięcie i sterowaniem turbina bo w 1Z jest chyba ciśnieniowe a w wyżej wymienionych podciśnieniowe prawdopodobnie. Zamiana gruszki z mojej dmuchawki rozwiązała by ten problem? Czy cała procedura jest bardziej skomplikowana? Jak sprawa się ma z czujnikiem ciśnienia?
Prosze nie piszcie postów typu po co Ci taka dmuchawa.
Prosze nie piszcie postów typu po co Ci taka dmuchawa.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 18:04 przez JacoP, łącznie zmieniany 1 raz.
VNT mam ja (GT1749VA) i kolega mrozoo (z 2.5 TDI GT 2052V ) w TD , do zrobienia a szukaj np tu http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155369
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Dokładnie tak. Bez tego ani rusz. Pomijając resztę faktów zaciekawiło mnie jedno stwierdzenie "zakup Quattro" czy to znaczy ze chcesz ciąć podłogę ? Jeśli tak to zupełnie się to nie opłaca. Zmiana samej sprężarki to nic trudnego, dobry tokarz i wszystko będzie zrobione. Co do sterownika silnika z przepływa boscha nic nie zdziałasz.mrozoo pisze:prawdopodbnie musisz Ecu wsadzac od silnika ktory ma juz zmienna geometrie i nie będzie dużego problemu ze sterowaniem turbiny...
Nie zamierzam nic ciąć. Chcę kupić cały samochód w jednym kawałku na chodzie w dobrym stanie i przełożyć silnik z tego co mam. Zorientowałem się ze przeróbka jest nieopłacalna i droga. Z tego co czytałem do napędu quattro silnik 90 możne być za słaby i planuje modernizacje jednostki napędowej. Na razie zbieram fundusze na niezbędne działania zakup auta i potrzebnego osprzętu. Chciałbym zainstalować wtryski 0.216 turbinę z V6 odpowiedni program i zmienić dolot na wykonany z aluminium i wyposażonego w doży intercooler zastanawiam się nad tym z sklepu http://www.re5pect.pl/ o wielkości rdzenia 550x230x65 zastanawiam się czy nie jest tez zbyt dyzy i jak sprawa miała by się z ciśnieniem czy byłby jakiś spadek?? Interesowałby mnie takrze montaż układu wydechowego przelotowego bez tłumika środkowego katalizatora i końcowy sportowy. jest wogule sens pozbywania sie katalizatora?
polecam taki cooler http://allegro.pl/item652938709_golf_v_ ... ooler.html wymiary rdzenia 645x420x35 u ziomka w pasku na nim wyplulo 190km 410nm i nic nie puchnie na 1.7bara <ok> Katalizator to podstawa, ssacy zakladaj juz jak robisz konkret mody od awx'a nie mowiac o wywaleniu calego egr'a. Turbina od v6 jak najbardziej sie nada, ale jest sporo zabawy ze spasowaniem jej do kolektora wydechowego i wydechu. Zalezy w jaka moc celujesz jesli nie wieksza niz 180kucy to lepiej gt1749VC mniej problemu z zalorzeniem na motor. A i oczywiscie masz maszyne na pierburg'u?JacoP pisze:Nie zamierzam nic ciąć. Chcę kupić cały samochód w jednym kawałku na chodzie w dobrym stanie i przełożyć silnik z tego co mam. Zorientowałem się ze przeróbka jest nieopłacalna i droga. Z tego co czytałem do napędu quattro silnik 90 możne być za słaby i planuje modernizacje jednostki napędowej. Na razie zbieram fundusze na niezbędne działania zakup auta i potrzebnego osprzętu. Chciałbym zainstalować wtryski 0.216 turbinę z V6 odpowiedni program i zmienić dolot na wykonany z aluminium i wyposażonego w doży intercooler zastanawiam się nad tym z sklepu http://www.re5pect.pl/ o wielkości rdzenia 550x230x65 zastanawiam się czy nie jest tez zbyt dyzy i jak sprawa miała by się z ciśnieniem czy byłby jakiś spadek?? Interesowałby mnie takrze montaż układu wydechowego przelotowego bez tłumika środkowego katalizatora i końcowy sportowy. jest wogule sens pozbywania sie katalizatora?
Niestety nie bosch pisałem w pierwszym poście. Według opinii forumowiczów jest mało rozwojowy Interesowało by mnie 130-140km ale jak mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia i nie wiem czy nie połakomiłbym się na więcej. A wydech wykonany z rury nierdzewnej kwasoodpornej o śr fi60 jest dobrym rozwiązaniem? Jeste nowy na forum i nie orientuje się za bardzo w tych sprawach.
jezeli moc ma byc tak jak mowisz 130 140km, to wywal kata i srodkowy tlumik wybebesz i zostaw koncowy i spokojnie wystarczy, caly przelot to juz na naprawde grube mody i nie na male sprezary. Skoro bosch to podstawa wtryski 216-tki, sporawy ic'ek a z turbo VNT to nie wiem czy bosch sobie poradzi. . . Ale ori sprezara powinna wydac na 130-140km, gorzej ile boost'a ecu pusci...
Obawiam sie ze turbina jest na wykończeniu bo jak ściągłem przewód od filtra powietrza to na wirniku wyczułem luz jak na takie precyzyjne urządzenie moim odczuciem spory w osi góra dół ok 1.5 mm tak na moje wyczucie wiec chyba się kończy malutka. Musiałbym zmierzyć ciśnienie doładowania to bym wszystko wiedział co z nią.