Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Turbo z 2.5 TDi V6 lub ASZ, ARL.

ODPOWIEDZ
JacoP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2009, 18:41
Lokalizacja: Zawoja

[1.9TDI 1Z] Turbo z 2.5 TDi V6 lub ASZ, ARL.

Post autor: JacoP » 30 maja 2009, 19:59

Posiadam audi 80 B4 1.9 tdi na przepływce boscha chciałem spytać czy jest możliwy montaż turbiny z 2.5 tdi lub z 150, 130 z zmienna geometriom. Chciałem zwiększyć moc silnika bo mam w planach zakup quattro i przeszczep jednostki napędowej. Wiem ze jest trochę roboty z wydechem i możne być kombinacja z kolektorem wydechowym i kanałami smarowania jak również montażem nowego dolotu. Interesuje mnie podpięcie i sterowaniem turbina bo w 1Z jest chyba ciśnieniowe a w wyżej wymienionych podciśnieniowe prawdopodobnie. Zamiana gruszki z mojej dmuchawki rozwiązała by ten problem? Czy cała procedura jest bardziej skomplikowana? Jak sprawa się ma z czujnikiem ciśnienia?
Prosze nie piszcie postów typu po co Ci taka dmuchawa.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 18:04 przez JacoP, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 maja 2009, 22:16

VNT mam ja (GT1749VA) i kolega mrozoo (z 2.5 TDI GT 2052V ) w TD , do zrobienia a szukaj np tu http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155369

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 31 maja 2009, 01:44

prawdopodbnie musisz Ecu wsadzac od silnika ktory ma juz zmienna geometrie i nie bedzie duzego problemu ze sterowaniem turbiny...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 cze 2009, 18:04

mrozoo pisze:prawdopodbnie musisz Ecu wsadzac od silnika ktory ma juz zmienna geometrie i nie będzie dużego problemu ze sterowaniem turbiny...
Dokładnie tak. Bez tego ani rusz. Pomijając resztę faktów zaciekawiło mnie jedno stwierdzenie "zakup Quattro" czy to znaczy ze chcesz ciąć podłogę ? Jeśli tak to zupełnie się to nie opłaca. Zmiana samej sprężarki to nic trudnego, dobry tokarz i wszystko będzie zrobione. Co do sterownika silnika z przepływa boscha nic nie zdziałasz.

JacoP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2009, 18:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: JacoP » 06 cze 2009, 11:56

Nie zamierzam nic ciąć. Chcę kupić cały samochód w jednym kawałku na chodzie w dobrym stanie i przełożyć silnik z tego co mam. Zorientowałem się ze przeróbka jest nieopłacalna i droga. Z tego co czytałem do napędu quattro silnik 90 możne być za słaby i planuje modernizacje jednostki napędowej. Na razie zbieram fundusze na niezbędne działania zakup auta i potrzebnego osprzętu. Chciałbym zainstalować wtryski 0.216 turbinę z V6 odpowiedni program i zmienić dolot na wykonany z aluminium i wyposażonego w doży intercooler zastanawiam się nad tym z sklepu http://www.re5pect.pl/ o wielkości rdzenia 550x230x65 zastanawiam się czy nie jest tez zbyt dyzy i jak sprawa miała by się z ciśnieniem czy byłby jakiś spadek?? Interesowałby mnie takrze montaż układu wydechowego przelotowego bez tłumika środkowego katalizatora i końcowy sportowy. jest wogule sens pozbywania sie katalizatora?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 cze 2009, 13:27

JacoP pisze:Nie zamierzam nic ciąć. Chcę kupić cały samochód w jednym kawałku na chodzie w dobrym stanie i przełożyć silnik z tego co mam. Zorientowałem się ze przeróbka jest nieopłacalna i droga. Z tego co czytałem do napędu quattro silnik 90 możne być za słaby i planuje modernizacje jednostki napędowej. Na razie zbieram fundusze na niezbędne działania zakup auta i potrzebnego osprzętu. Chciałbym zainstalować wtryski 0.216 turbinę z V6 odpowiedni program i zmienić dolot na wykonany z aluminium i wyposażonego w doży intercooler zastanawiam się nad tym z sklepu http://www.re5pect.pl/ o wielkości rdzenia 550x230x65 zastanawiam się czy nie jest tez zbyt dyzy i jak sprawa miała by się z ciśnieniem czy byłby jakiś spadek?? Interesowałby mnie takrze montaż układu wydechowego przelotowego bez tłumika środkowego katalizatora i końcowy sportowy. jest wogule sens pozbywania sie katalizatora?
polecam taki cooler http://allegro.pl/item652938709_golf_v_ ... ooler.html wymiary rdzenia 645x420x35 u ziomka w pasku na nim wyplulo 190km 410nm i nic nie puchnie na 1.7bara <ok> Katalizator to podstawa, ssacy zakladaj juz jak robisz konkret mody od awx'a nie mowiac o wywaleniu calego egr'a. Turbina od v6 jak najbardziej sie nada, ale jest sporo zabawy ze spasowaniem jej do kolektora wydechowego i wydechu. Zalezy w jaka moc celujesz jesli nie wieksza niz 180kucy to lepiej gt1749VC mniej problemu z zalorzeniem na motor. A i oczywiscie masz maszyne na pierburg'u?

JacoP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2009, 18:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: JacoP » 06 cze 2009, 15:44

Niestety nie bosch pisałem w pierwszym poście. Według opinii forumowiczów jest mało rozwojowy :-( Interesowało by mnie 130-140km ale jak mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia i nie wiem czy nie połakomiłbym się na więcej. A wydech wykonany z rury nierdzewnej kwasoodpornej o śr fi60 jest dobrym rozwiązaniem? Jeste nowy na forum i nie orientuje się za bardzo w tych sprawach.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 cze 2009, 17:12

jezeli moc ma byc tak jak mowisz 130 140km, to wywal kata i srodkowy tlumik wybebesz i zostaw koncowy i spokojnie wystarczy, caly przelot to juz na naprawde grube mody i nie na male sprezary. Skoro bosch to podstawa wtryski 216-tki, sporawy ic'ek a z turbo VNT to nie wiem czy bosch sobie poradzi. . . Ale ori sprezara powinna wydac na 130-140km, gorzej ile boost'a ecu pusci...

JacoP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2009, 18:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: JacoP » 06 cze 2009, 20:12

Obawiam sie ze turbina jest na wykończeniu bo jak ściągłem przewód od filtra powietrza to na wirniku wyczułem luz jak na takie precyzyjne urządzenie moim odczuciem spory w osi góra dół ok 1.5 mm tak na moje wyczucie wiec chyba się kończy malutka. Musiałbym zmierzyć ciśnienie doładowania to bym wszystko wiedział co z nią.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 cze 2009, 21:17

jezeli nie buczy i nie sieka olejem na lewo i prawo to jezdzic az wyzionie ducha 8-)

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 29 paź 2011, 22:16

Witam widzę, że temat nie zamknięty jak tak kolego JacoP poradziłeś z ta dmuchawka od v6 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl