[80 B4 ALL]Twardniejacy pedał hamulca od czego ?
Regulator siły hamowania tak jak nazwa wskazuje ma ograniczać lub zwiększać działanie hamulcu w zależności od obciążenia auta poprzez dostarczenie odpowiedniej ilości płynu do tłoczków.Powinien być delikatnie naciągnięty w samochodzie bez obciążenia a jak zwiększysz załadunek to sprężyna musi go naciągać.Jeśli nie działa poprawnie lub stoi w miejscu to poprostu może nie puszczać większej ilości płynu.Walczyłem dość długo z hamulcami i dopiero się kapnąłem jak załadowałem cały bagażnik kamieni polnych i ku mojemu zdziwieniu hebelki były super.
regulacje korektora siły hamowania wykonuje sie na nieobciążonym samochodzie.marko009 pisze:Zrób teścik i załaduj troche kuferek autka lub naciągnij mocniej korektor i wykonaj jazde testową
Canibal pisze: Pytanie innej marki jaki zwiazek w tym wszystkim ma regulator siły hamowania ? I jakie to ma znaczenie to jak on jest skrecony czy ciasniej czy luzno ma chodzic itp ?
wydaje mi się że korektor siły hamowania nie ma wpływu na twardniejący hamulec. Chyba ze jest nieszczelny i zapowietrza układ i/lub przepuszcza.
Jeśli chodzi o twardniejący pedał hamulca to zakładam że:
1. Tłoczki w zaciskach są sprawne i nie zatarte działają płynnie, gumki kurzowe całe
2. samoregulatory zacisków przednich działają płynnie nie są zatarte ani zapieczone, a gumki kurzowe całe.
3. szczeki tył sprawne (nowe lub okładzina jest jeszcze gruba) tak samo klocki
4. Cylinderki tylnie sprawne, nie zapieczone, gumki całe, nie ciekną.
5. Prawidłowo ustawiony hamulec ręczny na samoregulatorach ręcznego ( te blaszki z ząbkami) oraz prawidłowo naciągnieta linka ręcznego.
6. Korektor siły hamowania sprawny (nie cieknący nie przepuszczający) i prawidłowo podpiete przewody
7. Układ hamulcowy odpowietrzony
8. Przewody hamulcowe metalowe jak i gumowe całe bez wad
9. Pompa hamulcowa sprawna i prawidłowo podpięta kolejność przewodów
10. układ wspomagania hamulca szczelny ( gumowy wąz od kolektora, plastikowy wąż idący do serwa z takim plastikowym zaworkiem), oraz że z kolektora wychodzi podciśnienie (zasysanie)
Myśle że w Twoim przypadku serwo jest uszkodzone, bo hamulce jako tako działają, jednak bez podciśnienia w serwie cięzko hamować. (np hamować z wyłączonym silnikiem jadąc z górki niby coś hamuje ale kół nie zblokuje)
A twrdniejący hamulec to najczęstszy objaw uszkodzenia serwa lub niesczelności w układzie podcisnienia hamulca
no to teraz mi dałes do myślenia ponieważ serwo do najtanszych nie nalezy
Jest to jedyna metoda która poznałem aby sprawdzic serwo i przewó wogole nie wyszedl ;]
Jakbyś kolego mógł napisac jak dobrze sprawdzic to podcisnienie oraz serwo byłbym wdziewczny.Bo hmm tarcze wsumie mam do wymiany ale nie wiem czy to ma cos wspolnego.
tłoczki działaja ok , gumki także sa sprawne nie popekane ani nic.1. Tłoczki w zaciskach są sprawne i nie zatarte działają płynnie, gumki kurzowe całe
Samoregulatory tzn ? chodzi o te prowadnice od jarzma ? jak tak to sa całe sprawny ostatnio nawet smarowalem je .widmo pisze:2. samoregulatory zacisków przednich działają płynnie nie są zatarte ani zapieczone, a gumki kurzowe całe.
szczęki wymieniane jeszcze w tym roku nie pamietam kiedy dokładnie ale jeszcze zimno było tak samo sprezynki itp wymieniona całosc prócz bębna, klocki sa powiedzmy że jeszcze w 40% dobre .3. szczeki tył sprawne (nowe lub okładzina jest jeszcze gruba) tak samo klocki
hmm prawy napewno sprawny lewego nigdy nie ruszałem w najblizszym czasie wymienie go poniewaz z lewego zawsze leci powietrze.widmo pisze:4. Cylinderki tylnie sprawne, nie zapieczone, gumki całe, nie ciekną.
nie bardzo wiem ktore to sa te samoregulatory recznego ale linke mam naciagnieta dobrze łapie mi juz na 3 ząbku a jak dojde do 5 to juz nie rusze z miejsca.widmo pisze:5. Prawidłowo ustawiony hamulec ręczny na samoregulatorach ręcznego ( te blaszki z ząbkami) oraz prawidłowo naciągnieta linka ręcznego.
wymieniłem na używke ale sprawny nie cieknący ,przewody podpięte tak jak powinni byc górne wychodzace do cylinderków dolne od pompy hamulcowej.widmo pisze:6. Korektor siły hamowania sprawny (nie cieknący nie przepuszczający) i prawidłowo podpiete przewody
Odpowietrzany 3 krotnie7. Układ hamulcowy odpowietrzony
całe nigdzie nie poprzecierane pogiete ani połamane, te gumowe do zacisków przednie wymienione.widmo pisze:8. Przewody hamulcowe metalowe jak i gumowe całe bez wad
przewody nigdy nie ruszane wiec pewnie dobrze podpiete, pompa musi działac bo tak to by mi hamulec sie zapadał a nie twardniał.widmo pisze:9. Pompa hamulcowa sprawna i prawidłowo podpięta kolejność przewodów
sprawdze ten gumowy wąż bo nie sprawdzałem go chyba ,plastikowy wąż napewno cały i jest ok sprawdzany był , nie bardzo wiem jak sprawdzić to podcisnienie z kolektora .Pytałem sie znajomego i mówił aby odpalic auto aby chwile pochodził ,zgasic i sprobowac wyciagnac ten plasitkowy przewod od serwa jak sie nie da wyciagnac to jest ok jak wyskoczy samo tzn ze serwo padło.widmo pisze:10. układ wspomagania hamulca szczelny ( gumowy wąz od kolektora, plastikowy wąż idący do serwa z takim plastikowym zaworkiem), oraz że z kolektora wychodzi podciśnienie (zasysanie)
Jest to jedyna metoda która poznałem aby sprawdzic serwo i przewó wogole nie wyszedl ;]
Jakbyś kolego mógł napisac jak dobrze sprawdzic to podcisnienie oraz serwo byłbym wdziewczny.Bo hmm tarcze wsumie mam do wymiany ale nie wiem czy to ma cos wspolnego.
Nie chodziło mi o wyregulowanie korektora a o sprawdzenie czy po pełnym obciązeniu lub zaciśnięciu otworzy się i puści więcej płynuwidmo pisze:marko009 napisał/a:
Zrób teścik i załaduj troche kuferek autka lub naciągnij mocniej korektor i wykonaj jazde testową
regulacje korektora siły hamowania wykonuje sie na nieobciążonym samochodzie.
A ja myśle ,że ma i to duży.Sam tak miałem.widmo pisze:wydaje mi się że korektor siły hamowania nie ma wpływu na twardniejący hamulec. Chyba ze jest nieszczelny i zapowietrza układ i/lub przepuszcza.
Canibal
Jak wymieniałeś korektor na używkę to niewiadomo do konca jaki on jest
Spróbuj jeszcze raz go wyjąć i na próbe połącz przewody bez korektora.Nie stracisz wiele a zyskasz pewność czy to nie przez niego <ok>
Korektor siły hamowania odpowiada za rozkład sił hamowania kół przednich i tylnich,marko009 pisze:widmo napisał/a:
wydaje mi się że korektor siły hamowania nie ma wpływu na twardniejący hamulec. Chyba ze jest nieszczelny i zapowietrza układ i/lub przepuszcza.
A ja myśle ,że ma i to duży.Sam tak miałem
A twardniejący hamulec to usterka układu podcisnieniowego układu wspomagania siły hamowania czyli serwo, wąż podciśnienia i kolektor ssący.
Tak dokładnie o to chodziCanibal pisze:Samoregulatory tzn ? chodzi o te prowadnice od jarzma ? jak tak to sa całe sprawny ostatnio nawet smarowalem je .
Taki klin z ząbkami do niego idzie sprężyna naciągowaCanibal pisze:nie bardzo wiem ktore to sa te samoregulatory recznego ale linke mam naciagnieta dobrze łapie mi juz na 3 ząbku a jak dojde do 5 to juz nie rusze z miejsca.
w etce mozesz zobaczyć:
nr ORI 171 609 705
lub
model A80 rok 1992 grgł 6 PG 09 nr rysunku 609-30 pozycja 16
Miernikiem podciśnienia sprawdzisz ile daje kolektor ssący.Canibal pisze:Jakbyś kolego mógł napisac jak dobrze sprawdzic to podcisnienie oraz serwo byłbym wdziewczny.Bo hmm tarcze wsumie mam do wymiany ale nie wiem czy to ma cos wspolnego.
Pompką nadciśnienia sprawdzisz działanie serwa.
A jesli korektor ograniczy dopływ płynu do tylnych kół to zawartość płynu w pompie nie zostanie wypchnięta i co za tym idzie bedziemy mieli wyższy pedał hamulca Czyli będzie twardy pedałwidmo pisze:Korektor siły hamowania odpowiada za rozkład sił hamowania kół przednich i tylnich,
A twardniejący hamulec to usterka układu podcisnieniowego układu wspomagania siły hamowania czyli serwo, wąż podciśnienia i kolektor ssący.
Bo z tego co czytałem to Canibal napisał że po odpowietrzeniu przez jakiś czas ma dobre hamulce a pózniej robią się twarde.Więc chyba odpowietrzenie nie ma wpływu na działanie serwa.Czy może zle myśle?
[ Dodano: 2009-06-03, 19:10 ]
Możesz kupić przewody krótkie gumowe podobne jak ten co wymieniałeś przy zacisku.Trzeba tylko dopasować końcówki <ok>Canibal pisze:poza tym twoja propozycja jest do wyknania ale jeszcze nie bardzo wiem jak poniewaz musialbym zakupic jakies przeowdy aby podpiac je w jedno