Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ALL]Twardniejacy pedał hamulca od czego ?

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 26 maja 2009, 19:14

Regulator siły hamowania tak jak nazwa wskazuje ma ograniczać lub zwiększać działanie hamulcu w zależności od obciążenia auta poprzez dostarczenie odpowiedniej ilości płynu do tłoczków.Powinien być delikatnie naciągnięty w samochodzie bez obciążenia a jak zwiększysz załadunek to sprężyna musi go naciągać.Jeśli nie działa poprawnie lub stoi w miejscu to poprostu może nie puszczać większej ilości płynu.Walczyłem dość długo z hamulcami i dopiero się kapnąłem jak załadowałem cały bagażnik kamieni polnych i ku mojemu zdziwieniu hebelki były super.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 30 maja 2009, 22:42

Wymienilem dzis korektor sily hamowania na nie cieknacy i niestety mam nadal ten sam problem z hamulcami .Pozostaje do wymiany teraz cylinderek lewy z tyłu bo tam zawsze leci powietrze i nie wiem czy ruszac pompe hamulcowa .chociaz gdyby niebyla sprawna to by mi sie pedal hamulca zapadl ...

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 31 maja 2009, 16:51

Kolego a powiedz jak wyglądają "samoregulatory" , czyli trzpienie wchodzące w zacisk z jednej a zakończone bodajże na klucz 15 i przykręcane po śrubie poprzez jarzmo. Jak mają duże luzy to do wymiany, jak luzu nie ma i skorodowane to do wyczyszczenia i nasmarowania.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 01 cze 2009, 22:21

chodzi ci samoregulatory na tył ? były wymienione razem z e szczekami na nowe tak samo sprezyny itp ;) ogólnie rzecz biorac troche lepiej hamulec chodzi ale to jeszcze nie to co oczekuje bo jak wcisne hebel to nie ma czegos takiego ze od razu mi blokuje koła ;)

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 01 cze 2009, 22:34

Zrób teścik i załaduj troche kuferek autka lub naciągnij mocniej korektor i wykonaj jazde testową.Nie sposób jest wymieniać wszystko aż się w końcu trafi :-?

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 01 cze 2009, 22:36

kolego korektor jak troche podciagnalem to mi cisnienia nie wytrzymal i puscil ;] i mi wyciekł płyn ;] aktualnie mam korektor ustawiony w polowie

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 cze 2009, 22:53

marko009 pisze:Zrób teścik i załaduj troche kuferek autka lub naciągnij mocniej korektor i wykonaj jazde testową
regulacje korektora siły hamowania wykonuje sie na nieobciążonym samochodzie.
Canibal pisze: Pytanie innej marki jaki zwiazek w tym wszystkim ma regulator siły hamowania ? I jakie to ma znaczenie to jak on jest skrecony czy ciasniej czy luzno ma chodzic itp ?

wydaje mi się że korektor siły hamowania nie ma wpływu na twardniejący hamulec. Chyba ze jest nieszczelny i zapowietrza układ i/lub przepuszcza.

Jeśli chodzi o twardniejący pedał hamulca to zakładam że:

1. Tłoczki w zaciskach są sprawne i nie zatarte działają płynnie, gumki kurzowe całe
2. samoregulatory zacisków przednich działają płynnie nie są zatarte ani zapieczone, a gumki kurzowe całe.
3. szczeki tył sprawne (nowe lub okładzina jest jeszcze gruba) tak samo klocki
4. Cylinderki tylnie sprawne, nie zapieczone, gumki całe, nie ciekną.
5. Prawidłowo ustawiony hamulec ręczny na samoregulatorach ręcznego ( te blaszki z ząbkami) oraz prawidłowo naciągnieta linka ręcznego.
6. Korektor siły hamowania sprawny (nie cieknący nie przepuszczający) i prawidłowo podpiete przewody
7. Układ hamulcowy odpowietrzony
8. Przewody hamulcowe metalowe jak i gumowe całe bez wad
9. Pompa hamulcowa sprawna i prawidłowo podpięta kolejność przewodów
10. układ wspomagania hamulca szczelny ( gumowy wąz od kolektora, plastikowy wąż idący do serwa z takim plastikowym zaworkiem), oraz że z kolektora wychodzi podciśnienie (zasysanie)

Myśle że w Twoim przypadku serwo jest uszkodzone, bo hamulce jako tako działają, jednak bez podciśnienia w serwie cięzko hamować. (np hamować z wyłączonym silnikiem jadąc z górki :arrow: niby coś hamuje ale kół nie zblokuje)

A twrdniejący hamulec to najczęstszy objaw uszkodzenia serwa lub niesczelności w układzie podcisnienia hamulca

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 02 cze 2009, 16:15

no to teraz mi dałes do myślenia ponieważ serwo do najtanszych nie nalezy :(
1. Tłoczki w zaciskach są sprawne i nie zatarte działają płynnie, gumki kurzowe całe
tłoczki działaja ok , gumki także sa sprawne nie popekane ani nic.
widmo pisze:2. samoregulatory zacisków przednich działają płynnie nie są zatarte ani zapieczone, a gumki kurzowe całe.
Samoregulatory tzn ? chodzi o te prowadnice od jarzma ? jak tak to sa całe sprawny ostatnio nawet smarowalem je .
3. szczeki tył sprawne (nowe lub okładzina jest jeszcze gruba) tak samo klocki
szczęki wymieniane jeszcze w tym roku nie pamietam kiedy dokładnie :D ale jeszcze zimno było tak samo sprezynki itp wymieniona całosc prócz bębna, klocki sa powiedzmy że jeszcze w 40% dobre .
widmo pisze:4. Cylinderki tylnie sprawne, nie zapieczone, gumki całe, nie ciekną.
hmm prawy napewno sprawny lewego nigdy nie ruszałem w najblizszym czasie wymienie go poniewaz z lewego zawsze leci powietrze.
widmo pisze:5. Prawidłowo ustawiony hamulec ręczny na samoregulatorach ręcznego ( te blaszki z ząbkami) oraz prawidłowo naciągnieta linka ręcznego.
nie bardzo wiem ktore to sa te samoregulatory recznego :D ale linke mam naciagnieta dobrze łapie mi juz na 3 ząbku a jak dojde do 5 to juz nie rusze z miejsca.
widmo pisze:6. Korektor siły hamowania sprawny (nie cieknący nie przepuszczający) i prawidłowo podpiete przewody
wymieniłem na używke ale sprawny nie cieknący ,przewody podpięte tak jak powinni byc górne wychodzace do cylinderków dolne od pompy hamulcowej.
7. Układ hamulcowy odpowietrzony
Odpowietrzany 3 krotnie
widmo pisze:8. Przewody hamulcowe metalowe jak i gumowe całe bez wad
całe nigdzie nie poprzecierane pogiete ani połamane, te gumowe do zacisków przednie wymienione.
widmo pisze:9. Pompa hamulcowa sprawna i prawidłowo podpięta kolejność przewodów
przewody nigdy nie ruszane wiec pewnie dobrze podpiete, pompa musi działac bo tak to by mi hamulec sie zapadał a nie twardniał.
widmo pisze:10. układ wspomagania hamulca szczelny ( gumowy wąz od kolektora, plastikowy wąż idący do serwa z takim plastikowym zaworkiem), oraz że z kolektora wychodzi podciśnienie (zasysanie)
sprawdze ten gumowy wąż bo nie sprawdzałem go chyba ,plastikowy wąż napewno cały i jest ok sprawdzany był , nie bardzo wiem jak sprawdzić to podcisnienie z kolektora .Pytałem sie znajomego i mówił aby odpalic auto aby chwile pochodził ,zgasic i sprobowac wyciagnac ten plasitkowy przewod od serwa jak sie nie da wyciagnac to jest ok jak wyskoczy samo tzn ze serwo padło.

Jest to jedyna metoda która poznałem aby sprawdzic serwo i przewó wogole nie wyszedl ;]
Jakbyś kolego mógł napisac jak dobrze sprawdzic to podcisnienie oraz serwo byłbym wdziewczny.Bo hmm tarcze wsumie mam do wymiany ale nie wiem czy to ma cos wspolnego.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 02 cze 2009, 17:06

widmo pisze:marko009 napisał/a:
Zrób teścik i załaduj troche kuferek autka lub naciągnij mocniej korektor i wykonaj jazde testową


regulacje korektora siły hamowania wykonuje sie na nieobciążonym samochodzie.
Nie chodziło mi o wyregulowanie korektora a o sprawdzenie czy po pełnym obciązeniu lub zaciśnięciu otworzy się i puści więcej płynu :-P
widmo pisze:wydaje mi się że korektor siły hamowania nie ma wpływu na twardniejący hamulec. Chyba ze jest nieszczelny i zapowietrza układ i/lub przepuszcza.
A ja myśle ,że ma i to duży.Sam tak miałem.

Canibal
Jak wymieniałeś korektor na używkę to niewiadomo do konca jaki on jest :-/
Spróbuj jeszcze raz go wyjąć i na próbe połącz przewody bez korektora.Nie stracisz wiele a zyskasz pewność czy to nie przez niego <ok>

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 02 cze 2009, 18:01

Owszem załozyłem uzywke ale pochodzi z anglika z auta ktore jezdzilo i bylo demontowane na czesci i sam go wykrecalem z belki ;)

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 02 cze 2009, 18:26

Ok.Zaproponowałem wywalenie go na próbe bo myślę,że to tanisze niż kupno i wymiana serwa.Ale zrobisz jak uważasz <ok>

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 02 cze 2009, 21:09

poza tym twoja propozycja jest do wyknania ale jeszcze nie bardzo wiem jak poniewaz musialbym zakupic jakies przeowdy aby podpiac je w jedno ;)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 cze 2009, 18:22

marko009 pisze:widmo napisał/a:
wydaje mi się że korektor siły hamowania nie ma wpływu na twardniejący hamulec. Chyba ze jest nieszczelny i zapowietrza układ i/lub przepuszcza.

A ja myśle ,że ma i to duży.Sam tak miałem
Korektor siły hamowania odpowiada za rozkład sił hamowania kół przednich i tylnich,
A twardniejący hamulec to usterka układu podcisnieniowego układu wspomagania siły hamowania czyli serwo, wąż podciśnienia i kolektor ssący.
Canibal pisze:Samoregulatory tzn ? chodzi o te prowadnice od jarzma ? jak tak to sa całe sprawny ostatnio nawet smarowalem je .
Tak dokładnie o to chodzi
Canibal pisze:nie bardzo wiem ktore to sa te samoregulatory recznego :D ale linke mam naciagnieta dobrze łapie mi juz na 3 ząbku a jak dojde do 5 to juz nie rusze z miejsca.
Taki klin z ząbkami do niego idzie sprężyna naciągowa
w etce mozesz zobaczyć:
nr ORI 171 609 705
lub
model A80 rok 1992 grgł 6 PG 09 nr rysunku 609-30 pozycja 16
Canibal pisze:Jakbyś kolego mógł napisac jak dobrze sprawdzic to podcisnienie oraz serwo byłbym wdziewczny.Bo hmm tarcze wsumie mam do wymiany ale nie wiem czy to ma cos wspolnego.
Miernikiem podciśnienia sprawdzisz ile daje kolektor ssący.

Pompką nadciśnienia sprawdzisz działanie serwa.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 03 cze 2009, 19:03

jesli chodzi o te zabki z tyłu to sa wymienione na nowe jak wszystko z tyłu prócz bebnow .Hmm trzeba w takim razie posuzkac jakiegos mechanika ktory posiada takowy sprzet i mi sprawdzi podcisnienie i nadcisnienie.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 03 cze 2009, 19:06

widmo pisze:Korektor siły hamowania odpowiada za rozkład sił hamowania kół przednich i tylnich,
A twardniejący hamulec to usterka układu podcisnieniowego układu wspomagania siły hamowania czyli serwo, wąż podciśnienia i kolektor ssący.
A jesli korektor ograniczy dopływ płynu do tylnych kół to zawartość płynu w pompie nie zostanie wypchnięta i co za tym idzie bedziemy mieli wyższy pedał hamulca :-P Czyli będzie twardy pedał ;-)
Bo z tego co czytałem to Canibal napisał że po odpowietrzeniu przez jakiś czas ma dobre hamulce a pózniej robią się twarde.Więc chyba odpowietrzenie nie ma wpływu na działanie serwa.Czy może zle myśle?

[ Dodano: 2009-06-03, 19:10 ]
Canibal pisze:poza tym twoja propozycja jest do wyknania ale jeszcze nie bardzo wiem jak poniewaz musialbym zakupic jakies przeowdy aby podpiac je w jedno ;)
Możesz kupić przewody krótkie gumowe podobne jak ten co wymieniałeś przy zacisku.Trzeba tylko dopasować końcówki <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl