Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0 1993 115 KM] Dziwna sprawa, porada potrzebna.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Morcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2008, 09:52
Lokalizacja: Gliwice

[B4 ABK 2.0 1993 115 KM] Dziwna sprawa, porada potrzebna.

Post autor: Morcin » 01 cze 2009, 11:15

Witam, jestem nie takim nowym członkiem, czytam forum ale nie musiałem nigdy pisać posta bo moja niuńka śmigała pięknie, lecz wczoraj coś się jej stało.
W piątek wieczorem wróciłem do domu normalnie autko chodziło, wczoraj wieczorkiem chciałem podjechać do kumpeli i zonk, audi nie chciało zapalić, kręciło rozrusznikiem ale nie odpaliło, zostawiłem sprawę do dzisiaj, pomyślałem jakaś pierdoła, coś gdzieś nie styka i tyle.
Dzisiaj autko było u elektryka, stwierdził, że jest jakieś zabezpieczenie (samoróbka poprzedniego właściciela--- oO-kupiłem autko od kobiety, nic mi nie powiedziała o zabezpieczeniu, pewnie sama nic nie wiedziała. Zabezpieczenie kazałem usunąć bo nie ma sensu trzymać czegoś czego nie jestem pewny, od elektryka przejechałem jakieś 200 metrów i zgasł. Elektryka zawołałem coś jeszcze przy resztkach tego czujnika pogrzebał i autko zapaliło, ale problem jest taki, że teraz nie równo chodzi, tak jak by nie palił na jeden gar, dziwniejszą sprawą jest buczenie czegoś co wygląda jak cewka jakaś albo coś na silniku, podpięte nie mam pojęcia co to jest, buczy cały czas, tak jak by cały czas dostawało napięcie, jak znajdę co to to wkleję foto żeby się dowiedzieć jest to połączone z wężami z dolotu powietrza, jeden w lewo drugi w górę, nie mam pojęcia co to jest. Dzisiaj wymienię swiece i przewody bo wyglądaja jako tako, jakiś taki nalot na nich jest od środka tak jak by kamień taki kruchy się osadził. Jeżeli ktoś ma jakieś propozycję albo sugestie co jej jest to proszę o pomoc. Sorki za taki bałagan w wypowiedzi (pierwszy post oprócz przywitania chyba). Mam nadzieję, że ktoś coś z tego zrozumie.
Ewentualnie gdyby był ktoś z Gliwic lub okolic pochytany z tym silnikiem to mógłbym podjechać (o ile dojade, bo już pewny nie jestem) żeby popatrzył i posłuchał tego silnika, bo do mechanika nie ma co jechać, bo będzie chciał kase zedrzeć a nie pomóc...

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 01 cze 2009, 11:33

Buczenie prawdopodobnie wydobywa się z silniczka krokowego, jeśli nie pracuje prawidłowo to masz odpowiedź na nierówną pracę silnika.Silniczek odpowiada za regulację wolnych obrotów.Skoro przed demontażem zabezpieczenia wszystko działało jak należy przejedź się jeszcze raz do elektryka i niech sprawdzi czy przypadkiem nie są uszkodzone lub nie mają zwarcia do masy przewódy od silniczka.

Morcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2008, 09:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Morcin » 01 cze 2009, 13:26

Dzięki za odpowiedź, to jest silniczek krokowy sprawdziłem sobie, tylko czy po przekręceniu kluczyka on powinien tak buczeć, tzn. jak go dotkniesz reką to czuć wibracje, on tak ma działać czy jest zepsuty, ma jakieś zwarcie? Wcześniej miałem citroena(szkoda gadać) to krokowiec też miał podpięte zasilanie ale nie było czuć ze cos tam w nim "żyje"?? Nie wiem czy go wymieniać, koszt 200 zł, a jak to nie jest to? Ciężko opisać to cholerstwo, chociarz pewnie to jakaś drobnostka ;)
Jeszcze jedno pytanie, jakie świece mam kupić do tej B4, NGK ? jakiś konkretny model? i przewody jakieś konkretnie sprawdzone są?, sorki że pytam tak, pewnie było wałkowane, ale pisze z pracy.
A może ktoś wie, gdzie mogę w Gliwicach podpiąć niuńke pod VAG-a i czy wyjdzie coś z tego??

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 01 cze 2009, 20:02

Świece kup NGK BUR6ET a przewody BERU.

Binczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 mar 2008, 22:00

Post autor: Binczi » 01 cze 2009, 21:33

Silniczek krokowy ma buczec tzn. miec wibracje na zaplonie(nie odpalony silnik) tylko znów nie do przesady

Morcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2008, 09:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Morcin » 02 cze 2009, 08:19

Dzięki za porady, dziś kupie świece i przewody. Co do silniczka krokowego jak rozumiem ma ustać po odpaleniu silnika, dziś zrobię wszystko, jutro dam znać jakie efekty.

[ Dodano: 2009-06-08, 20:00 ]
Panowie, sprawa wygląda tak, kable nowe, świece nowe a taczka ani drgnie z miejsca, tylko akumulator się rozładował, kręci kręci ale nie zapala i śmierdzi benzyną z rury wydechowej, przekaźnik nr. 30 wymieniony. nie wiem co z nim zrobić....wymienić palec i kopułke....są czyste, nie nadpalone, nie zaśniedziałe....ma ktoś może pojęcie co to może być? Ewentualnie czy ktoś podał by mi namiary na jakiegoś fachowca od naszych audiczek, Gliwice, Zabrze, Knurów? Czekam na wasze sugestie...

[ Dodano: 2009-06-09, 06:07 ]
HELP....

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 11 cze 2009, 23:41

Sprawdzałeś czy jest iskra po wymianie przewodów, skoro śmierdzi benzyną to pierwsze co bym sprawdził.Następny w kolejności niebieski czujnik przy króćcu w głowicy i wtrysk rozruchowy czy nie leje cały czas.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 cze 2009, 07:46

Jeżeli to auto z lat 1991-1993 to najprawdopodobniej uszkodzona jest cewka zapłonowa. Ten typ tak ma.

Morcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2008, 09:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Morcin » 16 cze 2009, 11:04

Panowie problem narazie rozwiązany, kable źle były podpięte, 1szy gar miał iść na lewy górny styk kopułki, wymieniona została także uszczelka pokrywy zaworów, zalała silnik olejem, silnik umyty, wychuchany, wymieniony czujnik nr 30(owiana sławą) obroty przestały szaleć chyba dzięki temu, pali na dotyk ale jak coś będzie nie halo to pierwsza pójdzie cewka do sprawdzenie skoro ten typ tak ma. Dzięki za porady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl