[b3 2.3 NG] Modyfikacje - swap na 7A
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 maja 2009, 16:08
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
[b3 2.3 NG] Modyfikacje - swap na 7A
Witam klubowiczow. Mam zamiar przelozyc w swojej 90 silnik 2,3E quattro na jednostke 2,3E quattro 20V, wiem, ze jednostka ta jest mocniejsza i mniej pali, pytam czego potrzebuje do wykonania tego swapa. Czy skrzynia ze 136 konnej wersji jest taka sama jak skrzynia w 170 konnej? Czy musze ingerowac w zawieszenie? Ile moze kosztowac mnie robocizna? Czy ten swap ma w ogole sens?
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:57 przez Ernesto7777, łącznie zmieniany 1 raz.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Cześć,zle oznaczyłeś swój silnik nie 8a tylko NG.20 zaworówka mniej pali?A ile i niby dlaczego?
Oczywiście swap jest wykonalny,silnik+osprzęt(całkowity z wiązkami wsio ) pompa paliwa.Jak to zwykle z quattro licz się z wymianą sprzęgła(wiekszość egzemplarzy ma już mocno zmęczone sprzęgła) i poduchy mostu.
silnik+robota od 5000zł do ilu chcesz może być i 18000zł.
Możesz też kupić padło z audi200 lub zamęczonej 90tki za 800zl-1200zł i wiecznie grzebać aż pewnego razu przestanie się sypać .
[ Dodano: 2009-06-01, 20:02 ]
Tak na marginesie nie ten dział kolego...
Oczywiście swap jest wykonalny,silnik+osprzęt(całkowity z wiązkami wsio ) pompa paliwa.Jak to zwykle z quattro licz się z wymianą sprzęgła(wiekszość egzemplarzy ma już mocno zmęczone sprzęgła) i poduchy mostu.
silnik+robota od 5000zł do ilu chcesz może być i 18000zł.
Możesz też kupić padło z audi200 lub zamęczonej 90tki za 800zl-1200zł i wiecznie grzebać aż pewnego razu przestanie się sypać .
[ Dodano: 2009-06-01, 20:02 ]
Tak na marginesie nie ten dział kolego...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 maja 2009, 16:08
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
[90 2,3E quattro] swap na 7A
A jesli wloze do niego 2,3E quattro 20V z rozbitej 90 za 800zl? Wiem ze silnik ten pracuje dobrze... Czy tylny most musi byc od tego samego silnika czy moze byc ten co jest? ten swap chyba nie jest skomplikowany wiec wprawny mechanik nie powinien chyba zbyt duzo za niego policzyc
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Ernesto7777,jak masz 7A czyli 2.3E20V w takiej cenie w super stanie to się nie zastanawiaj jak nie zeswapujesz to sprzedasz z zyskiem,tylko 7A w super stanie no...to rzadkość i mało prawdopodobne...ale mniejsza o moje czarnowidztwo
Swap może niezbyt pokręcony ale mechanik musi znać audi tych generacji.Silnik musi przełożyć ze wszyskim,wtryskiem,dolotem,kompem,wiązką,ukł.zasilania(paliwowy)poprostu najlepiej przerzucić zawartość komory silnika pomijając elementy wspólne modeli 10V i 20V spryskiwacz i tego typu duperele.Poza tym musisz mieć zaufanie do kompetencji osoby która się podejmie,bo ze stosunkowo prostej operacji może się zrobić cyrk na pare miesięcy jak chłopina coś zle podłączy i będzie szukał usterki...
Most możesz zostawić w spokoju,zwróć uwagę na stan poduchy pod mostem jak już wcześniej pisałem.
I jeszcze jedna ważna sprawa o której 90% ludzi napalonych na moc zapomina:hamulce-w 90tkach 10V są mniejsze niż w 20V i nie należą do rewelacyjnych,warto poprawić.
Swap może niezbyt pokręcony ale mechanik musi znać audi tych generacji.Silnik musi przełożyć ze wszyskim,wtryskiem,dolotem,kompem,wiązką,ukł.zasilania(paliwowy)poprostu najlepiej przerzucić zawartość komory silnika pomijając elementy wspólne modeli 10V i 20V spryskiwacz i tego typu duperele.Poza tym musisz mieć zaufanie do kompetencji osoby która się podejmie,bo ze stosunkowo prostej operacji może się zrobić cyrk na pare miesięcy jak chłopina coś zle podłączy i będzie szukał usterki...
Most możesz zostawić w spokoju,zwróć uwagę na stan poduchy pod mostem jak już wcześniej pisałem.
I jeszcze jedna ważna sprawa o której 90% ludzi napalonych na moc zapomina:hamulce-w 90tkach 10V są mniejsze niż w 20V i nie należą do rewelacyjnych,warto poprawić.
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
z tego co dowiedzialem sie od Fachowca ktory podjal sie ogarnac moje auto to pasuje, z tym ze ja mam oske ale nie sadze zeby Q roznilo sie mechanicznie mocowaniem skrzyni do silnika. Koszt zalezy od fachowca i skali prac (np. czy majac silnik na wierzchu bedziesz chcial cos z nim robic, np. remont) - o szczegoly mozesz podpytac Kolege guziq`a, autora tego tematu (tak, wiem ze to temat o V8 ale mysle ze swap na 7A tez bedzie w stanie Ci wycenic)
abstrahujac: a nie lepiej by Ci bylo Kolego przerobic ten motur co masz na wtrysk elektroniczny? swap na 7A to przyrost mocy (zakladajac ze oba motury 3maja serie) tylko jakies 35HP, nadto 7A jest mniej elastyczny (slabiej niz NG ciagnie ponizej 4000rpm), gorzej od niego brzmi i jest drogi w podkrecaniu. przerobka zas motura NG na wtrysk EFI skutkuje wzrostem mocy do ok.150-160BHP (tak twierdzi autor tego filmu), poprawia sie elastycznosc i spada spalanie a jednoczesnie zostaje niepodrabialny gang R5 10V...
abstrahujac: a nie lepiej by Ci bylo Kolego przerobic ten motur co masz na wtrysk elektroniczny? swap na 7A to przyrost mocy (zakladajac ze oba motury 3maja serie) tylko jakies 35HP, nadto 7A jest mniej elastyczny (slabiej niz NG ciagnie ponizej 4000rpm), gorzej od niego brzmi i jest drogi w podkrecaniu. przerobka zas motura NG na wtrysk EFI skutkuje wzrostem mocy do ok.150-160BHP (tak twierdzi autor tego filmu), poprawia sie elastycznosc i spada spalanie a jednoczesnie zostaje niepodrabialny gang R5 10V...
I to jest słuszna droga tylko czy ktoś zna mechanika, który za godziwe pieniądze podejmie się tego zadania?deejay.ftb pisze:abstrahujac: a nie lepiej by Ci bylo Kolego przerobic ten motur co masz na wtrysk elektroniczny? swap na 7A to przyrost mocy (zakladajac ze oba motury 3maja serie) tylko jakies 35HP, nadto 7A jest mniej elastyczny (slabiej niz NG ciagnie ponizej 4000rpm), gorzej od niego brzmi i jest drogi w podkrecaniu. przerobka zas motura NG na wtrysk EFI skutkuje wzrostem mocy do ok.150-160BHP (tak twierdzi autor tego filmu), poprawia sie elastycznosc i spada spalanie a jednoczesnie zostaje niepodrabialny gang R5 10V...
Ps. Obejrzałem filmik i widzę, że jest wstawiony przez jakąś firmę w DE a nie prywatną osobę, może cały czas takie usługi świadczy? Ciekawe, ciekawe.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
Adres www.flow-improver.de prowadzi do strony firmy tuningowej ktora wyglada na czynna .
wedlug mojej niklej wiedzy w Polsce jezdza juz samochody przerabiane z K-Jeta na EFI ale bardziej popularne zdaje sie byc rozwiazanie marki MegaSquirt (USA). Ludzi ogarnietych w temacie szukalbym na takich forach jak APMotorsport, Racingforum.pl czy AudiB2.
wedlug mojej niklej wiedzy w Polsce jezdza juz samochody przerabiane z K-Jeta na EFI ale bardziej popularne zdaje sie byc rozwiazanie marki MegaSquirt (USA). Ludzi ogarnietych w temacie szukalbym na takich forach jak APMotorsport, Racingforum.pl czy AudiB2.
1. blok silnika 7A i NG to to samo ustrojstwo
2. kazda skrzynia pasuje od r4 r5 v6 v8 (wystarczy uzyc szukajki bylo nie raz)
3. wsadzenie wielopunktu do ng mija sie z celem i nie wierze w te 160ps skoro 7A ma 170 na wielopunki cie i 4 zawory na cylinder. Programowo mozna zrobic okolo 190ps.
4. 7A ciagnie z dolu tak samo jak ng ale po przekroczeniu 4tys zaczyna sie zabawa gdzie ng juz powoli sie poddaje.
5. mialem ng i v6 i inne silniki do quattro uwazam ze 7a jest chyba najlepszym kompromisem osiagow i spalania. w sumie w zabawie jest mocniejsze od 2.8 v6.
Ogolem swap w miare prosty i niezbyt kosztowny , quzik napewno to ogarnie i wyceni.
pozdro
2. kazda skrzynia pasuje od r4 r5 v6 v8 (wystarczy uzyc szukajki bylo nie raz)
3. wsadzenie wielopunktu do ng mija sie z celem i nie wierze w te 160ps skoro 7A ma 170 na wielopunki cie i 4 zawory na cylinder. Programowo mozna zrobic okolo 190ps.
4. 7A ciagnie z dolu tak samo jak ng ale po przekroczeniu 4tys zaczyna sie zabawa gdzie ng juz powoli sie poddaje.
5. mialem ng i v6 i inne silniki do quattro uwazam ze 7a jest chyba najlepszym kompromisem osiagow i spalania. w sumie w zabawie jest mocniejsze od 2.8 v6.
Ogolem swap w miare prosty i niezbyt kosztowny , quzik napewno to ogarnie i wyceni.
pozdro
co do postawienia 5zyl na EFI tu masz stronke: http://www.sofadog.net/4ktq/MegaSquirt.html
jak poszukasz w necie to znajdziesz więcej z 5 zyl. A4000 i A5000 na ms'ie. poza tym widziałem że montują też sterowniki delco z aut GM, albo inne OEM
koniec offtopa
ps. jakoś mi się nie widzi ten przyrost 40 KM tylko z zmiany trysków
jak poszukasz w necie to znajdziesz więcej z 5 zyl. A4000 i A5000 na ms'ie. poza tym widziałem że montują też sterowniki delco z aut GM, albo inne OEM
koniec offtopa
ps. jakoś mi się nie widzi ten przyrost 40 KM tylko z zmiany trysków
poprawa mocy w NG pod względem zmiany z mechanicznego na elektroniczny wtrysk bedzie napewno <ok> bo żadne NG... żaden nawet inny silnik nie trzyma serii
ale co do głównego problemu tematu
bynajmniej ja za tyle zrobie :lol:
baaa masz dawce, duze pomieszczenie w które wcisniesz dwa auta, narzedzia, sam wszystko przełożysz <ok>
ale co do głównego problemu tematu
masz racje jak ktoś lubi to zrobi samą przekładke za 1000zł <ok>Ernesto7777 pisze:ten swap chyba nie jest skomplikowany wiec wprawny mechanik nie powinien chyba zbyt duzo za niego policzyc
bynajmniej ja za tyle zrobie :lol:
baaa masz dawce, duze pomieszczenie w które wcisniesz dwa auta, narzedzia, sam wszystko przełożysz <ok>
Ogarniecie 10v na MegaSquircie jest stosunkowo proste. Najtrudniej zdobyc Megasquirta (sprowadzanie z usa wiaze sie zryzykiem naliczenia cla, i wtedy wychodiz sporo drozej). Reszta to juz zabawa z kabelkami, i zaadaptowanie wtryskow i listwy wtryskowej (od 20v nie pasuje, bo sa inne odstepy miedzy cylindrami)
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
to teraz juz tak całkiem na poważnie.(napewno ta informacja przyda się wielu użytkownikom)Z jakimi kosztami trzeba się wiązać z przerubką na megaSquirt??
Jaki są koszty MegaSquirtu??(i jak go zdobyć w dobrej cenie)
koszty części potrzebnych tj.wtrysków,listwy,przepływomierza..wiązek elektrycznych i wszystkich elementów o których nie wiem bądz zapomniałem:)
oraz najważniejsze..sama operacja..u fachowca?:)
Jaki są koszty MegaSquirtu??(i jak go zdobyć w dobrej cenie)
koszty części potrzebnych tj.wtrysków,listwy,przepływomierza..wiązek elektrycznych i wszystkich elementów o których nie wiem bądz zapomniałem:)
oraz najważniejsze..sama operacja..u fachowca?:)
Megasquirt - ok 1000-1200zł Trzeba sprowadzic z USA, lub szukac okazji np. na racingforum.plto teraz juz tak całkiem na poważnie.(napewno ta informacja przyda się wielu użytkownikom)Z jakimi kosztami trzeba się wiązać z przerubką na megaSquirt??
Jaki są koszty MegaSquirtu??(i jak go zdobyć w dobrej cenie)
koszty części potrzebnych tj.wtrysków,listwy,przepływomierza..wiązek elektrycznych i wszystkich elementów o których nie wiem bądz zapomniałem:)
oraz najważniejsze..sama operacja..u fachowca?:)
wtryski - zalezy jak sie trafia - ok 200-300zł
listwa - ok 100-150zł, ale wymaga przerobki pasujaca itp. Do tego regulator cisnienia paliwa ok 100zł)
przeplywomierz niepotrzebny (bo po to jest megasquirt zeby nie bylo przeplywomierza)
Koszt calej opracji (sama robocizna, w ktorej sklad wchodzi ograniecie mechaniki - wsadzenie wtryskow, zrobienie listy wtryskowej (przerobienie), jakas rzezba z przewodami paliwowymi) - 600zł
Elektornika (dorobienie wiazki, montaz megasquirta i strojenie) - 1400zł