Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]bicie w kierownicy podczas hamowania

ODPOWIEDZ
Myciej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 25 maja 2008, 10:08
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Myciej » 06 lis 2008, 21:16

Witam

Mam ten sam problem w swoim audi.Podczas hamowania z okolo 80km na godzine mam silne drgania kierownicy.Koła sa wywaznone oryginalne od audi 15 cali (szprychowe ).Opony mam na Felgach 17 cali F&F.Ale mysle ze to nie ma nic wspolnego.Co moze byc przyczyna tego??Wymienilem koncowki wahaczy amortyzatory nowe.opony tez.Nie rozumiem tego tarcze tez nowe nie wiem jakiej formy ale nowe ;/ zrobilem na nich moze 5 tys.Ale tych drgan na kierownicy nie bylo kiedy mialem te felgi letnie 17 cali. O co moze chodzic moze ktos mi pomoc??

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 06 lis 2008, 21:21

kolego a wymieniłeś łożyska górne amortyzatora i końcówki drążków kierowniczych?? i jeszcze co ważne jakiej firmy założyłeś tarcze i klocki pytam ponieważ te tanie po paru mocnych chamowaniach wyginają się w cholere

[ Dodano: 2008-11-06, 21:24 ]
rolandasas pisze:podczas hamowania przy prętkości powyżej 60 na godzinę pojawia się bicie, podejrzewam że to wina tarcz hamulcowych,

nadmienię że tuleje na wahaczach były wymienione, opony nowe dębica frigo 2, ciężarki od wyważania 60-70 gram, przy poprzednich oponach odważniki nie były tak duże (felgi proste)przy normalnej jeździe nie ma żadnego bicia

czy ktoś miał podobne objawy, co może być przyczyną? czy przy nowych oponach tej marki takie ciężarki to norma?

[ Dodano: 2007-03-03, 18:08 ]
nie uściśliłem, że chodzi o bicie na kierownicy
jedno proste pytanie kolego gdzie kupiłeś te opony pytam ponieważ w marketach sprzedają opony nalewane całościowo i to jest przyczyną niektórych przypadków takich jak zbyt dużo ciężarków przy wyważaniu i drgań kierownicy podczas jazdy

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 06 lis 2008, 21:38

Dokładnie, nic z tego, że są nowe. Dobrej firmy tarcze są poddawane odpowiedniej obróbce cieplej w przeciwieństwie do tanich zamienników. Po paru mocniejszych przyhamowaniach z powodu wysokiej temperatury ulegają odkształceniom. Ja miałem z kolei do dobrych tarcz dobrane za twarde klocki i pokrzywiło tarcze tak, że jazda to była męczarnia...

magneto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 paź 2008, 21:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magneto » 06 lis 2008, 22:03

Święte słowa :evil: nawet dodre tarcze zostaną pokrzywione przez bydlejakie klocki (bardzo twarde np. BOSCH") przerabiałem ten problem po wymianie tarcz koniecznie wymienić klocki przy luzach w zawieszeniu trzęsawka będzie inna a krzywe koła to tzw. żucanie kierownicą. Powodzenia

Awatar użytkownika
vac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 04 cze 2008, 23:59
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: vac » 08 gru 2008, 22:45

AUDI_A6 pisze:100% wina tarcz albo klocków, sam to przechodziłem. Czasami waliło tak kierownicą że nie mogłem jej utrzymać. A ciekawe było to że miałem tarcze i klocki prawie nowe na których zrobiłem kilka tys. km ale chciałem przyoszczędzić i kupiłem Lucasy i okazało się że są totalnie kiepskie. Zmieniłem na droższe bodajże ATS i teraz jest bajka nic wogole nie drga i nie rzuca kierownicą. Na tym nie warto oszczędzać.
Czy klocki Lucas też są takie beznadziejne jak tarcze? Dostałem komplet od kumpla któremu ukradziono B4 i tak się właśnie zastanawiam czytając ten temat czy warto w ogóle je montowac. Co do tarcz to zgadzam się że ATE są bardzo dobre.

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 28 gru 2008, 10:52

Witam,
i mnie dopadł problem drgań przy hamowaniu.
Sczególnie widoczny przy hamowaniu z prędkości 100-110. Drgania wyczuwalne na kierownicy, ale również na całej "budzie"
Tarcze zmienione, nazwy nie pomnę, ale z tych nieco leszych. Przejechane ok. 3kkm, więc chyba w porządku, choć na prawej ok. cm od górnej krawędzi zrobił sie malutki rowek (klocek krzywo leży, zacisk przyciera???)
Zastanawiam się czy to ie będzie właśnie łożysko amortyzatora, bo jednak coś tam z przodu stuka.

k11h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:45

Post autor: k11h » 31 maja 2009, 22:41

Witam!

Mam właśnie problem z rzucaniem się kierownicy gdy jadę 80 km/h i trochę powyżej.. Sądziłem, że to była wina końcówek drążków kierowniczych - zostały wymienione, lecz problem pozostał.. Od niedawna mam prawo jazdy, więc nie jestem w stanie powiedzieć od kiedy są te bicia kierownicy.. Jutro zamienię koła na sprawdzone i modlę się żeby to była wina niewyważonych zimówek.. Jeśli nie, to pewnie będą winne hamulce..

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 31 maja 2009, 22:52

No jesli to nie bedzie wina opon i felunku to bardziej jak pewne ze to moga byc krzywe tarcze ;)

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 31 maja 2009, 23:19

k11h pisze:Mam właśnie problem z rzucaniem się kierownicy gdy jadę 80 km/h i trochę powyżej..
Bicie przy określonych prędkościach(nie cały czas)to najprawdopodobniej źle wyważone koła

k11h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:45

Post autor: k11h » 01 cze 2009, 21:26

adam28k pisze:Bicie przy określonych prędkościach(nie cały czas)to najprawdopodobniej źle wyważone koła
Racja.. Dziś zmieniłem koła na alusy i wszystko śmigało pięknie.. Do czasu.. Wróciłem do domu po jeździe próbnej i miałem zamiar zawieźć trefne zimówki do wyważenia.. Lecz po drodze zaczęło mi coś strzelać w prawym przednim kole.. Więc się zatrzymałem.. Popatrzyłem, niby wszystko ok.. Jadę dalej.. Stukot coraz większy, więc zatrzymałem się w bezpiecznym miejscu, wysiadłem z auta i patrzę, a tam jedna śruba leży na ziemi, reszta powykręcana :/ Okazało się, że jeden gwint już prawie nie żyje, więc dojechałem na trzech śrubach do domu i kombinowałem.. Piasta do wymiany..

Nie wiem dlaczego tak się stało.. Wymieniam koła już ładnych pare lat (zimówki na letnie i odwrotnie) i nigdy nie stało mi się coś takiego :/ ehh

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 01 cze 2009, 23:50

A masz specjalne szpilki do alusów??

k11h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:45

Post autor: k11h » 02 cze 2009, 18:20

Niki20, właśnie nie.. Kiedyś miałem, ale się woreczek zapodział (jakieś 3 lata temu) więc jeździłem na zwykłych (tych co do zimówek) i było ok.. Ehh..

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 08 lis 2010, 09:53

Witam.
PAnowie pomozcie...w tym roku juz mam 3 komplet tarcz i caly czas jest to samo...
Wymienilem wszystkie gumy w zawiasie, tuleje wozka , laczniki, sworznie itd. , zalozylem nowe tarcze (mikoda GT) + klocki EBC Green Stuff...
Jezdzlem jak trzeba przez ok 500 km muskałem hamulec, hamowalem skrzynia praktycznie i kierownica nadal bije...
MOze to byc wina zle wbitego łozyska ??? (byly wymieniane jakis czas temu) i najprawdopodobniej (niemoge sobie przypomniec) wtedy zaczely sie problemy z biciem kierownicy podczas lekkiego hamowania...kierownica trzesie w lewo i prawo w przedziale od 80 do ok.35 km/h jak lekko hamuje...ponizej juz nie telepie jej ...

W sumie juz niewiem co sprawdzac...czy faktycznie wyjac tarcze i je spr. czy maja bicie, moze cos z piasta?

Pozdro

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2010, 11:37

Gie pisze:Jezdzlem jak trzeba przez ok 500 km muskałem hamulec, hamowalem skrzynia praktycznie i kierownica nadal bije...
MOze to byc wina zle wbitego łozyska ?
Kumpel miał tak samo. Poszły 3 komplety tarcz. Pomogła dopiero wymiana piast z łożyskami - przypadek w Hondzie Civic.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 lis 2010, 15:01

u mnie drgania w podobnym przedziale tez byly
1 nie kazda wywazarka kol jest dobra to pierwsza sprawa ja nadzialem sie na takich co niby sprzet ok a jak wyjechalem na droge byla kaplica w koncu po 3 czy 4 wizycie u innego trafilem na szpeca ktory zrobil to idealnie i posiadal po prostu sprzet dobry do tego

2 przy zdieciu kola lub kół drobinki piasku mogly przykleic sie do piast lub felg i tez moze bic przy hamowaniu
moja rada jedz do kogos innego na wywazeniej jeszcze moze akurat pomoze i nie wpedzisz sie w koszta duze

3.moze glupie ale u mnie to bylo duzy luz pol osi na flanszy ktory powodowal drgania lewo prawo jak cos pisz na gg postaram sie pomóc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl