Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

{B4 1,9 TD AAZ ] Obrotek od 1,9 TDI

ODPOWIEDZ
tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

{B4 1,9 TD AAZ ] Obrotek od 1,9 TDI

Post autor: tower » 03 cze 2009, 20:11

Witajcie

Ppostów nt. obrotków jest sporo, ale nie znalazłem podobnego tematu w kwestii jaka mnie dotyczy. Nabyłem zegary od anglika 1,9 TDI i chce wpasowac je do mojego TD. Po podłaczeniu wszytko wydaje się być ok, oprócz obrotka. Otóż po odpaleniu auta wskazówka ląduje od razu na końcu skali poza 6 tys obr. Obniża się jedynie w momencie dodania gazu, czyli zachowuję się zupełnie odwrotnie jak powinna. Regulacja potencjometrem biorąc na logikę raczej nic tu nie pomoże. Wydaje mi sie, ze napi ecie powinno być podane odwrotnie.

Miał ktoś podobny problem?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 03 cze 2009, 21:15

tower pisze:Miał ktoś podobny problem?
Tutaj masz podobny temat https://audi80.pl/80-b3-16td-sbprobl ... t23117.htm

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Re: {B4 1,9 TD AAZ ] Obrotek od 1,9 TDI

Post autor: mrozoo » 03 cze 2009, 21:28

tower pisze:Witajcie

Ppostów nt. obrotków jest sporo, ale nie znalazłem podobnego tematu w kwestii jaka mnie dotyczy. Nabyłem zegary od anglika 1,9 TDI i chce wpasowac je do mojego TD. Po podłaczeniu wszytko wydaje się być ok, oprócz obrotka. Otóż po odpaleniu auta wskazówka ląduje od razu na końcu skali poza 6 tys obr. Obniża się jedynie w momencie dodania gazu, czyli zachowuję się zupełnie odwrotnie jak powinna. Regulacja potencjometrem biorąc na logikę raczej nic tu nie pomoże. Wydaje mi sie, ze napi ecie powinno być podane odwrotnie.

Miał ktoś podobny problem?
tak samo mialem, z tylu masz precyzyjny potencjometr do regulacji, zejdziesz nim do ok , 3000rpm, i koniec regulacji, potrzeba wlutowac rezystor z potencjometrem o zakresie od 6 do ok, 20 kilo i wtedy to uregulujesz, na koniec oblicz przelorzenia skrzynii do opon, i skalibruj obrotek <piwo>

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 03 cze 2009, 21:41

Dzięki, o to chodziło

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 03 cze 2009, 22:19

tower pisze:Dzięki, o to chodziło
jak nie bedziesz czegos wiedzial to smialo pisz <ok>

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 03 cze 2009, 23:36

no i nie obejdzie się bez przesuwania wskazówki w obrotku. samym potencjometrem nie zejdziesz do tych 800-900obr/min. zawsze przy ok 1000-1100 wskazówka będzie spadać do 0.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 03 cze 2009, 23:38

manq pisze:no i nie obejdzie się bez przesuwania wskazówki w obrotku. samym potencjometrem nie zejdziesz do tych 800-900obr/min. zawsze przy ok 1000-1100 wskazówka będzie spadać do 0.
obejdzie sie kolego, dlatego jest jeden bardzo precyzyjny potencjometr z tylu obrotka, a z drugim trzeba sie wlutowac:) Najlepiej by bylo jakby zegarowy spec Cobra się wypowiedział :-)

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 04 cze 2009, 13:01

mrozoo pisze:obejdzie sie kolego, dlatego jest jeden bardzo precyzyjny potencjometr z tylu obrotka, a z drugim trzeba sie wlutowac:) Najlepiej by bylo jakby zegarowy spec Cobra się wypowiedział :-)
Cobra się już wypowiadał w tym wątku: https://audi80.pl/80-b4-19td-aazlicz ... vt9319.htm

także trzeba....:(((

dodam jeszcze żeby nie ruszać tego potencjometru z tyłu obrotka bo będą błędne wskazania obrotów na poszczególnych biegach..

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 04 cze 2009, 13:32

nie wiem, ale kolego ja obrotek od TDI sobie wyregulowałem fest, do predkosci wedlug skrzyni i super pokazuje, i mi sie zgadza wszedzie, bo liczylem do wszystkich 5 biegow i do paru predkosci obrotowych[ 2000 i 3000 rpm] i wszystko sie pokrywa ładnie. Także nie widze problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl