witam wszystkich.mam pytanko zwiazane z dolotem w 2.6. zastanawiam sie czy jak zwieksze dolot i jak zaloze stozek w tym silniku to przypadkiem nie zaszkodze bo bedzie zaduzo powietrza w mieszance. 2 pytanko czy komputer odczyta ze jest wiecej powietrza i poda wieksza dawke paliwa?
Proszę prawidłowo tytułować tematy.
[ABC] Czy zwiększenie dolotu i stożek pomoze?
[ABC] Czy zwiększenie dolotu i stożek pomoze?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 23:21 przez arti, łącznie zmieniany 2 razy.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Kolego poszukaj sobie na forum, dowiesz sie naprawde wszystkiego odnosnie stozka. Przeszukaj konkretnie ten dzial https://audi80.pl/tuning-mechaniczny-vf9.htm. Jesli zmienisz dlugosc dolotu, zmieni sie takze polozenie momentu obrotowego.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
arti,Zanim wezmiesz się za stożek wez pod uwage pare spraw:
1.Firma która wyprodukowała stożek musi być poważna,uzana chodzi głównie o to aby produkt był odpowiedniej jakości a nie chińska tandeta.Jest jednak ważniejsza sprawa podczas wyboru stożka niż firma:Jaką stożek ma przepustowość i to jest najważniejsze.Co z tego że super firma jak dusi silnik...oferte sprzedawcy typu ten sam stożek do 1.8 i 2.3 czy 2.6 poj. można sobie z góry odpuścić bo albo ma nikłą wiedze co sprzedaje albo naciąga.Czyli stożek dobieramy do zapotrzebowania silnika w powietrze ,miarodajnym parametrem jest pojemność(wyłączając silniki turbo bo tu liczy się wielkość/wydajność turbiny i ciśnienia jej pracy).
2.Dolot-Najlepszym rozwiązaniem jest kit czyli dolot kpl.ze stożkiem dedykowany do konkretnego silnika(uznani producenci mają szeroki wybór...niestety do stosunkowo młodych aut).Jeśli dolot robisz we własnym zakresie musisz starać się zachować pojemność/objętość ori dolotu(podobna długość i przekrój-nie mniejszy).Montaż na jak najkródszym dolocie pozbawi silnik momentu.Przesadnie długi i cienki dolot ograniczy moc(będzie brakowało powietrza na wysokich obrotach,zmniejszona przepustowość dolotu czyli zwiększone opory w zasysaniu powietrza).Dolot wewnątrz powinien być max.gładki pozbawiony chropowatych powieszchni,progów(wkładanie rura w rure),powinien mieć elastyczne połączenia(rezonans,drgania dolotu wpływają negatywnie na przepływ powietrza).Musisz też zapewnić dopływ zimnego powietrza do stożka,czyli umocować go w miejscu gdzie może takie zassać-byle nie za nisko,stożek nie powinien być narażony na wode np.z pod auta.
W sumie stożek to rzadne stada koni pod maską,poprostu poprawisz dzwięk jednostki i zmniejszysz opory w ukł.dolotowym(o ile prawidłowo przebudujesz dolot minimalny przyrost mocy jest ale na poziomie 3-10% w zależności od silnika a raczej tego ile z niego fabryka wycisneła).W 2.6 na 10% nie ma co liczyć taką wartość można uzyskać w jednostkach o dużej pojemności i słabym stosunku mocy do pojemności(szczególnie silniki amerykański starsze daty).
Podsumowując:Nie zaszkodzi jeśli jest dobrze zrobione,ale łatwo spiep....zepsuć.Bo zle dobrany stożek czy zle zrobiony dolot zapewni buczenie i parametry niższe od fabrycznych.
P.S.Budowa airbox'a we własnym zakresie niewiele daje,to rozwiązanie dobre dla kogoś kto buduje wyczynowe motory-czyli można sobie darować.
1.Firma która wyprodukowała stożek musi być poważna,uzana chodzi głównie o to aby produkt był odpowiedniej jakości a nie chińska tandeta.Jest jednak ważniejsza sprawa podczas wyboru stożka niż firma:Jaką stożek ma przepustowość i to jest najważniejsze.Co z tego że super firma jak dusi silnik...oferte sprzedawcy typu ten sam stożek do 1.8 i 2.3 czy 2.6 poj. można sobie z góry odpuścić bo albo ma nikłą wiedze co sprzedaje albo naciąga.Czyli stożek dobieramy do zapotrzebowania silnika w powietrze ,miarodajnym parametrem jest pojemność(wyłączając silniki turbo bo tu liczy się wielkość/wydajność turbiny i ciśnienia jej pracy).
2.Dolot-Najlepszym rozwiązaniem jest kit czyli dolot kpl.ze stożkiem dedykowany do konkretnego silnika(uznani producenci mają szeroki wybór...niestety do stosunkowo młodych aut).Jeśli dolot robisz we własnym zakresie musisz starać się zachować pojemność/objętość ori dolotu(podobna długość i przekrój-nie mniejszy).Montaż na jak najkródszym dolocie pozbawi silnik momentu.Przesadnie długi i cienki dolot ograniczy moc(będzie brakowało powietrza na wysokich obrotach,zmniejszona przepustowość dolotu czyli zwiększone opory w zasysaniu powietrza).Dolot wewnątrz powinien być max.gładki pozbawiony chropowatych powieszchni,progów(wkładanie rura w rure),powinien mieć elastyczne połączenia(rezonans,drgania dolotu wpływają negatywnie na przepływ powietrza).Musisz też zapewnić dopływ zimnego powietrza do stożka,czyli umocować go w miejscu gdzie może takie zassać-byle nie za nisko,stożek nie powinien być narażony na wode np.z pod auta.
W sumie stożek to rzadne stada koni pod maską,poprostu poprawisz dzwięk jednostki i zmniejszysz opory w ukł.dolotowym(o ile prawidłowo przebudujesz dolot minimalny przyrost mocy jest ale na poziomie 3-10% w zależności od silnika a raczej tego ile z niego fabryka wycisneła).W 2.6 na 10% nie ma co liczyć taką wartość można uzyskać w jednostkach o dużej pojemności i słabym stosunku mocy do pojemności(szczególnie silniki amerykański starsze daty).
Podsumowując:Nie zaszkodzi jeśli jest dobrze zrobione,ale łatwo spiep....zepsuć.Bo zle dobrany stożek czy zle zrobiony dolot zapewni buczenie i parametry niższe od fabrycznych.
P.S.Budowa airbox'a we własnym zakresie niewiele daje,to rozwiązanie dobre dla kogoś kto buduje wyczynowe motory-czyli można sobie darować.