Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Czy zwiększenie dolotu i stożek pomoze?

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

[ABC] Czy zwiększenie dolotu i stożek pomoze?

Post autor: arti » 03 cze 2009, 01:00

witam wszystkich.mam pytanko zwiazane z dolotem w 2.6. zastanawiam sie czy jak zwieksze dolot i jak zaloze stozek w tym silniku to przypadkiem nie zaszkodze bo bedzie zaduzo powietrza w mieszance. 2 pytanko czy komputer odczyta ze jest wiecej powietrza i poda wieksza dawke paliwa?

Proszę prawidłowo tytułować tematy.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 23:21 przez arti, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 03 cze 2009, 06:59

Tak wlasnie odczyta, i poda wiecej benzyny. Ale nie wierz w to ze doda Ci to 10km. Poza tym trzeba to dobrze zrobic, poszukaj na forum. Bylo gdzies opisane jak zrobic dobrze dolot ze stozkiem. Bo jesli zle to zrobisz to tylko zaszkodzisz silnikowi. Poza tym nie ten dzial kolego.

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 03 cze 2009, 13:45

Jeśli założysz stożek dobrej firmy np. KN i odpowiedni dolot to nie powinno zaszkodzić silnikowi, ale jeśli chcesz kupić coś nieznanej firmy z allegro to lepiej pozostawić ori dolot. Po zmianie filtra i dolotu nie spodziewaj się odczuwalnego przyrostu mocy, polepszy się tylko efekt dźwiękowy.
Vorsprung durch Technik
Moja B3 :
post311346.html#p311346

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 03 cze 2009, 16:05

Musisz tez odizolować stożek od kolektora wydechowego żeby nie zasysał ciepłego powietrza to tez ma zły wpływ na prace silnika szczególnie w wyższym zakresie obrotów(buczy a nie jedzie).

arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

Post autor: arti » 03 cze 2009, 23:44

to jezeli odczyta i poda wiecej paliwa to czemu moze zaszkodzic.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 04 cze 2009, 07:06

Kolego poszukaj sobie na forum, dowiesz sie naprawde wszystkiego odnosnie stozka. Przeszukaj konkretnie ten dzial https://audi80.pl/tuning-mechaniczny-vf9.htm. Jesli zmienisz dlugosc dolotu, zmieni sie takze polozenie momentu obrotowego.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 04 cze 2009, 14:38

arti,Zanim wezmiesz się za stożek wez pod uwage pare spraw:
1.Firma która wyprodukowała stożek musi być poważna,uzana chodzi głównie o to aby produkt był odpowiedniej jakości a nie chińska tandeta.Jest jednak ważniejsza sprawa podczas wyboru stożka niż firma:Jaką stożek ma przepustowość i to jest najważniejsze.Co z tego że super firma jak dusi silnik...oferte sprzedawcy typu ten sam stożek do 1.8 i 2.3 czy 2.6 poj. można sobie z góry odpuścić bo albo ma nikłą wiedze co sprzedaje albo naciąga.Czyli stożek dobieramy do zapotrzebowania silnika w powietrze ,miarodajnym parametrem jest pojemność(wyłączając silniki turbo bo tu liczy się wielkość/wydajność turbiny i ciśnienia jej pracy).
2.Dolot-Najlepszym rozwiązaniem jest kit czyli dolot kpl.ze stożkiem dedykowany do konkretnego silnika(uznani producenci mają szeroki wybór...niestety do stosunkowo młodych aut).Jeśli dolot robisz we własnym zakresie musisz starać się zachować pojemność/objętość ori dolotu(podobna długość i przekrój-nie mniejszy).Montaż na jak najkródszym dolocie pozbawi silnik momentu.Przesadnie długi i cienki dolot ograniczy moc(będzie brakowało powietrza na wysokich obrotach,zmniejszona przepustowość dolotu czyli zwiększone opory w zasysaniu powietrza).Dolot wewnątrz powinien być max.gładki pozbawiony chropowatych powieszchni,progów(wkładanie rura w rure),powinien mieć elastyczne połączenia(rezonans,drgania dolotu wpływają negatywnie na przepływ powietrza).Musisz też zapewnić dopływ zimnego powietrza do stożka,czyli umocować go w miejscu gdzie może takie zassać-byle nie za nisko,stożek nie powinien być narażony na wode np.z pod auta.

W sumie stożek to rzadne stada koni pod maską,poprostu poprawisz dzwięk jednostki i zmniejszysz opory w ukł.dolotowym(o ile prawidłowo przebudujesz dolot minimalny przyrost mocy jest ale na poziomie 3-10% w zależności od silnika a raczej tego ile z niego fabryka wycisneła).W 2.6 na 10% nie ma co liczyć taką wartość można uzyskać w jednostkach o dużej pojemności i słabym stosunku mocy do pojemności(szczególnie silniki amerykański starsze daty).

Podsumowując:Nie zaszkodzi jeśli jest dobrze zrobione,ale łatwo spiep....zepsuć.Bo zle dobrany stożek czy zle zrobiony dolot zapewni buczenie i parametry niższe od fabrycznych.

P.S.Budowa airbox'a we własnym zakresie niewiele daje,to rozwiązanie dobre dla kogoś kto buduje wyczynowe motory-czyli można sobie darować.

arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

Post autor: arti » 04 cze 2009, 22:52

Bardzo dziekuje za ta podpowiedź.teraz juz wszystko rozumiem i chyba dam sobie narazie spokoj i zostane w serii.pozdrawiam

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga