[Audi 80 B3, 1.8 JN] Czerwona B3 jesienne fotki :)
[Audi 80 B3, 1.8 JN] Czerwona B3 jesienne fotki :)
Witam, mam na imię Tomasz, a Audi 80 posiadam od 18 maja 2009
Kilka danych technicznych:
Audi 80 B3 Sedan
Rok produkcji: 1990. Data pierwszej rejestracji 01.03.1990.
Silnik: 1.8S + LPG, (90 KM) 5-biegów, oznaczenie jednostki JN - dane spisane z naklejki z wyposażeniem umieszczonej w bagażniku.
Kolor: Czerwony Tornado LY3D (nadwozie), niebieski (wnętrze)
Przebieg: licznik przejechanych kilometrów stoi (teraz pokazuje ok. 196 000 km, ale gdy kupowałem Audi, to tak naprawdę przebieg wynosił ok. 500 000 km (instalacja LPG założona przy przebiegu ok. 160 000 km)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Wyposażenie: (na podstawie danych o wyposażeniu zawartych na www.centrum.audi80.pl )
Wyposażenie standardowe:
Wyposażenie zewnętrzne:
- Barwione wszystkie szyby (zielone) z ciemnym zielonym paskiem na przedniej szybie.
- Podgrzewana tylna szyba.
Obręcze i koła:
- Felgi stalowe z kołpakami 14".
Wyposażenie wewnętrzne:
- Pełne zagłówki z przodu.
- Lusterko do makijażu w daszku przeciwsłonecznym po stronie pasażera.
- Podłokietnik w tylnej kanapie.
- Wskaźniki z prędkościomierzem, obrotomierzem, zegarkiem elektronicznym i wskaźnikiem poziomu paliwa oraz temperatury cieczy chłodzącej.
- Sygnał dźwiękowy ostrzegający o pozostawieniu włączonych świateł i radia.
- Czteroramienna kierownica.
Lakier:
- Czerwony Tornado LY3D.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Wyposażenie dodatkowe:
Wyposażenie zewnętrzne:
- Czarna blenda na klapie bagażnika między tylnymi światłami.
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy.
- Hak holowniczy.
Wyposażenie wewnętrzne:
- Regulacja wysokości fotela kierowcy.
- Centralny zamek.
- Kanał grzewczy na stopy pasażerów tylnej kanapy.
Bezpieczeństwo:
- System bezpieczeństwa Procon-Ten.
- Wspomaganie kierownicy.
Radio:
- Antena ze wzmacniaczem w tylnej szybie (zamiast dwóch górnych ścieżek grzewczych).
- Schowek na kasety w tunelu między fotelami.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Plany:
- Zakup i montaż radioodtwarzacza Kenwood KDC-W4044UAY - zrobione.
- Wymiana mieszka - zrobione.
- Wymiana kierunków z przodu na białe - zrobione.
- Wymiana przednich reflektorów (były angielskie) - zrobione.
- Polerka lakieru - zrobione.
- Montaż rolety tylnej szyby - zrobione.
- Naprawa kierunkowskazów (wymiana przekaźnika) - zrobione.
- Czerwony kierunki na tył od Avanta B4.
- Felgi aluminiowe 14" lub 15".
Nie mam "wielkich planów", nie jestem zwolennikiem tuningu w szerokim zakresie tego słowa, lubię swoją 80-tkę i podoba mi się tak, jak wygląda teraz.
Spalanie LPG [l/100 km]: trasa 8,50 / miasto 9,50-15,50 / autostrada, prędkość ok. 140 km/h 10,20-11,00
Z racji tego, że licznik stoi, przejechane kilometry zlicza mi GPS.
Tak wyglądała B-trójeczka kilka dni po zakupie
ZMIANY: (w nawiasach przybliżony przebieg, odkąd posiadam Audi)
07-08-2009, (5964 km). Polerowanie lakieru.
Znalazłem jedno zdjęcie zrobione w trakcie polerowania, widać różnicę między klapą bagażnika a bokiem samochodu
Tak wygląda Audi po polerce lakieru
12-08-2009, (8410 km). Wymiana oleju, filtrów, itd.
Przyszedł czas na mały przegląd i wymianę kilku istotnych elementów w Audi:
- wymiana oleju,
- wymiana filtra oleju,
- wymiana filtra powietrza,
- wymiana świec,
- wymiana kopułki aparatu zapłonowego,
- wymiana palca rozdzielacza,
- wymiana termostatu.
14-08-2009, (8586 km). Wymiana mieszka dźwigni zmiany biegów.
Został wymieniony mieszek, poniżej kilka fotek zrobionych w czasie montażu - jak widać, stary już nie nadawał się do niczego:
26-08-2009, (9670 km). Wymiana łożysk; nowe wycieraczki.
- Wymiana łożysk kół przednich.
- Nowe wycieraczki Bosch Twin.
02-09-2009, (10110 km). Montaż rolety tylnej szyby.
Montaż rolety tylnej szyby - fotki:
W międzyczasie Audi zostało w końcu przerejestrowane i teraz będę już w pełni rozpoznawalny na trasie
11-09-2009, (11360 km). Sesja zdjęciowa.
Mała sesja zdjęciowa w plenerze
Kilka danych technicznych:
Audi 80 B3 Sedan
Rok produkcji: 1990. Data pierwszej rejestracji 01.03.1990.
Silnik: 1.8S + LPG, (90 KM) 5-biegów, oznaczenie jednostki JN - dane spisane z naklejki z wyposażeniem umieszczonej w bagażniku.
Kolor: Czerwony Tornado LY3D (nadwozie), niebieski (wnętrze)
Przebieg: licznik przejechanych kilometrów stoi (teraz pokazuje ok. 196 000 km, ale gdy kupowałem Audi, to tak naprawdę przebieg wynosił ok. 500 000 km (instalacja LPG założona przy przebiegu ok. 160 000 km)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Wyposażenie: (na podstawie danych o wyposażeniu zawartych na www.centrum.audi80.pl )
Wyposażenie standardowe:
Wyposażenie zewnętrzne:
- Barwione wszystkie szyby (zielone) z ciemnym zielonym paskiem na przedniej szybie.
- Podgrzewana tylna szyba.
Obręcze i koła:
- Felgi stalowe z kołpakami 14".
Wyposażenie wewnętrzne:
- Pełne zagłówki z przodu.
- Lusterko do makijażu w daszku przeciwsłonecznym po stronie pasażera.
- Podłokietnik w tylnej kanapie.
- Wskaźniki z prędkościomierzem, obrotomierzem, zegarkiem elektronicznym i wskaźnikiem poziomu paliwa oraz temperatury cieczy chłodzącej.
- Sygnał dźwiękowy ostrzegający o pozostawieniu włączonych świateł i radia.
- Czteroramienna kierownica.
Lakier:
- Czerwony Tornado LY3D.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Wyposażenie dodatkowe:
Wyposażenie zewnętrzne:
- Czarna blenda na klapie bagażnika między tylnymi światłami.
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy.
- Hak holowniczy.
Wyposażenie wewnętrzne:
- Regulacja wysokości fotela kierowcy.
- Centralny zamek.
- Kanał grzewczy na stopy pasażerów tylnej kanapy.
Bezpieczeństwo:
- System bezpieczeństwa Procon-Ten.
- Wspomaganie kierownicy.
Radio:
- Antena ze wzmacniaczem w tylnej szybie (zamiast dwóch górnych ścieżek grzewczych).
- Schowek na kasety w tunelu między fotelami.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Plany:
- Zakup i montaż radioodtwarzacza Kenwood KDC-W4044UAY - zrobione.
- Wymiana mieszka - zrobione.
- Wymiana kierunków z przodu na białe - zrobione.
- Wymiana przednich reflektorów (były angielskie) - zrobione.
- Polerka lakieru - zrobione.
- Montaż rolety tylnej szyby - zrobione.
- Naprawa kierunkowskazów (wymiana przekaźnika) - zrobione.
- Czerwony kierunki na tył od Avanta B4.
- Felgi aluminiowe 14" lub 15".
Nie mam "wielkich planów", nie jestem zwolennikiem tuningu w szerokim zakresie tego słowa, lubię swoją 80-tkę i podoba mi się tak, jak wygląda teraz.
Spalanie LPG [l/100 km]: trasa 8,50 / miasto 9,50-15,50 / autostrada, prędkość ok. 140 km/h 10,20-11,00
Z racji tego, że licznik stoi, przejechane kilometry zlicza mi GPS.
Tak wyglądała B-trójeczka kilka dni po zakupie
ZMIANY: (w nawiasach przybliżony przebieg, odkąd posiadam Audi)
07-08-2009, (5964 km). Polerowanie lakieru.
Znalazłem jedno zdjęcie zrobione w trakcie polerowania, widać różnicę między klapą bagażnika a bokiem samochodu
Tak wygląda Audi po polerce lakieru
12-08-2009, (8410 km). Wymiana oleju, filtrów, itd.
Przyszedł czas na mały przegląd i wymianę kilku istotnych elementów w Audi:
- wymiana oleju,
- wymiana filtra oleju,
- wymiana filtra powietrza,
- wymiana świec,
- wymiana kopułki aparatu zapłonowego,
- wymiana palca rozdzielacza,
- wymiana termostatu.
14-08-2009, (8586 km). Wymiana mieszka dźwigni zmiany biegów.
Został wymieniony mieszek, poniżej kilka fotek zrobionych w czasie montażu - jak widać, stary już nie nadawał się do niczego:
26-08-2009, (9670 km). Wymiana łożysk; nowe wycieraczki.
- Wymiana łożysk kół przednich.
- Nowe wycieraczki Bosch Twin.
02-09-2009, (10110 km). Montaż rolety tylnej szyby.
Montaż rolety tylnej szyby - fotki:
W międzyczasie Audi zostało w końcu przerejestrowane i teraz będę już w pełni rozpoznawalny na trasie
11-09-2009, (11360 km). Sesja zdjęciowa.
Mała sesja zdjęciowa w plenerze
Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 11:30 przez tdsz, łącznie zmieniany 65 razy.
Te dwie rzeczy co do naprawy są opisane na forum w dość jasny sposób, trochę cierpliwości i chęci a na pewno dasz sobie radę=)) Autko Seria, ale takie przecież kiedyś robiły furorę!tdsz pisze:Naprawa odległościomierza - nie nalicza przejechanych kilometrów, dobrze, że mam GPS
- Naprawa wskaźnika poziomu paliwa
I tak naprawdę, to nie wiem jak naprawić te dwie rzeczy, najlepiej poleciłbym to komuś fachowemu
Nie wiem co dokładnie masz na myśli z tym wskaźnikiem poziomu paliwa ale jezeli to Ci pomoże, to proszę:
https://audi80.pl/b4-all-ustawianie- ... t22220.htm
Co do odległościomierza:
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,73/
Zapraszam na oględziny mojej B4-ki =)) Pozdroo
Chodzi o to, że wskazówka poziomu paliwa pokazuje "więcej" niż pełny bak i tak sobie jest na tym miejscu, wygląda to, jakbym miał cały czas pełny bak benzyny, albo i więcej nawet W sumie to nie jest jakiś problem, ale zawsze warto wiedzieć, ile jest tej benzyny, na której odpalam silnik. Jutro zrobię fotkę, to będzie pogląd na całą sytuację Pozdrawiamfunnyboy88 pisze:Nie wiem co dokładnie masz na myśli z tym wskaźnikiem poziomu paliwa ale jezeli to Ci pomoże, to proszę:
https://audi80.pl/b4-a...iwa-vt22220.htm
- barto-team
- Forum Audi 80
- Posty: 1620
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Wiem o co chodzi, niestety nie znam się na tym, ale jeżeli ktoś zdoła Ci pomóc, to masz tu zestaw naprawczy który może Ci się przydać, nie są to swoją drogą duże koszta=))
Czujnik - allegro
Wskaźnik - allegro
Jest to wskaźnik do liczników typu UN4 nie znalazłem do VDO, także ostrożnie z tym przy zakupie jak coś=)
Czujnik - allegro
Wskaźnik - allegro
Jest to wskaźnik do liczników typu UN4 nie znalazłem do VDO, także ostrożnie z tym przy zakupie jak coś=)
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
Jeżeli mogę wtrącić, polecam mycie auta na mokro pastą "G3" z dobrą delikatną szmatką, najlepiej watą wiskozową później znów mycie i pasta "Tempo" już na sucho, efekt murowany:-) Sam jeszcze tego nie robiłem ale kolega tak wyprowadził lakier w Mercedesie 190 że pytałem o lakiernika!! Na razie czekam na pogodę i szukam pasty G3... Oczywiście na koniec można autko ładnie wypastować, nawoskować:-)
Czyli mam rozumieć, że takie polerowanie można wykonać we własnym zakresie?funnyboy88 pisze:Jeżeli mogę wtrącić, polecam mycie auta na mokro pastą "G3" z dobrą delikatną szmatką, najlepiej watą wiskozową później znów mycie i pasta "Tempo" już na sucho, efekt murowany:-) Sam jeszcze tego nie robiłem ale kolega tak wyprowadził lakier w Mercedesie 190 że pytałem o lakiernika!! Na razie czekam na pogodę i szukam pasty G3... Oczywiście na koniec można autko ładnie wypastować, nawoskować:-)
Oczywiście!! Zalecam obejrzenie dobrej prognozy pogody, zarezerwować kilka godzin i trochę cierpliwości i do roboty!=) Dla ułatwienia możesz zainwestować w jakąś gąbkę specjalną do polerki na fleksa na przykład, ale UWAGA!! Nie za mocno i nie za długo w jednym miejscu bo pokaże się blacha!! Ręce człowieka są wystarczające, tylko czasu więcej potrzeba, no i bezpieczniejsze xDtdsz pisze:Czyli mam rozumieć, że takie polerowanie można wykonać we własnym zakresie?funnyboy88 pisze:Jeżeli mogę wtrącić, polecam mycie auta na mokro pastą "G3" z dobrą delikatną szmatką, najlepiej watą wiskozową później znów mycie i pasta "Tempo" już na sucho, efekt murowany:-) Sam jeszcze tego nie robiłem ale kolega tak wyprowadził lakier w Mercedesie 190 że pytałem o lakiernika!! Na razie czekam na pogodę i szukam pasty G3... Oczywiście na koniec można autko ładnie wypastować, nawoskować:-)