[ABC] Montaż tłumika od 2.3 NG do 2.6 ABC
[ABC] Montaż tłumika od 2.3 NG do 2.6 ABC
Witam, w moim cabrio mam brutalnie wieśniacki wydech ze stali nierdzewnej i dopiero teraz planuję rozwiązać ten szpecący problem. Kumpel ma tłumik ze swojego 2.3 NG z coupety i może mi go zamontować za grosze. Jest w dobrym stanie, ale końcówkę bym wypolerował jeśli da radę zrobić z tą pojedynczą lekko owalną końcówką.
Wydaje mi się, że na wymiar wejdzie ładnie i końcówka nie będzie daleko wnęki w zderzaku. Natomiast gdy patrzę na tłumiki audi 2.6/2.8 z Audi 100 lub 80 Sedan/Avant to wydaje mi się, że pucha jest za duża i tłumik będzie wisieć pod podwoziem cabrio i w efekcie końcówka wydechu będzie daleko od linii zderzaka, co da ostatecznie fatalny efekt końcowy.
A więc pytam czy tłumik od 2.3 nie wpłynie negatywnie na dynamikę jazdy mojego 2.6 ABC, a może da jakieś zmiany na plus?
Drugie pytanie kieruję dla posiadaczy cabrio. Jak jest z tym odsadzeniem tłumika pod zderzakiem przy montażu tłumika końcowego od zwykłej 80, lub Audi 100 2.6/2.8? Czy one nie są innych wymiarów niż w cabrio?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
A ten tłumik, który mam to zupełnie nie pasuje do auta. Puszka jest za gruba i końcówka jest daleko od zderzaka, do tego jest on zamontowany 'do góry nogami' żeby był i tak bliżej zderzaka... ale ktoś miał zrytą banię jak to montował... sami zobaczcie:
Aktualnie zawsze się tak parkuje żeby nie było widać tego dziadostwa
Wydaje mi się, że na wymiar wejdzie ładnie i końcówka nie będzie daleko wnęki w zderzaku. Natomiast gdy patrzę na tłumiki audi 2.6/2.8 z Audi 100 lub 80 Sedan/Avant to wydaje mi się, że pucha jest za duża i tłumik będzie wisieć pod podwoziem cabrio i w efekcie końcówka wydechu będzie daleko od linii zderzaka, co da ostatecznie fatalny efekt końcowy.
A więc pytam czy tłumik od 2.3 nie wpłynie negatywnie na dynamikę jazdy mojego 2.6 ABC, a może da jakieś zmiany na plus?
Drugie pytanie kieruję dla posiadaczy cabrio. Jak jest z tym odsadzeniem tłumika pod zderzakiem przy montażu tłumika końcowego od zwykłej 80, lub Audi 100 2.6/2.8? Czy one nie są innych wymiarów niż w cabrio?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
A ten tłumik, który mam to zupełnie nie pasuje do auta. Puszka jest za gruba i końcówka jest daleko od zderzaka, do tego jest on zamontowany 'do góry nogami' żeby był i tak bliżej zderzaka... ale ktoś miał zrytą banię jak to montował... sami zobaczcie:
Aktualnie zawsze się tak parkuje żeby nie było widać tego dziadostwa
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 23:25 przez ATLAS, łącznie zmieniany 1 raz.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Fabryczny wydech cabrio(jak i coupe) ma podgięte końcówki żeby były bliżej zderzaka. Ciężko jest spasować wydech który będzie wyglądał ładnie, problemem jest nisko położona podłoga bagażnika(później powstają takie czary mary jak odwracanie tłumika), rozwiązaniem jest zastosowanie ori tłumika z coupe/cabrio lub zakup "sportowego" tłumika z jak najmniejsza różnica w wysokości puszki/końcówki jak to ma miejsce w przypadku owalnych końcówek.
P.S. jak coś jutro wrzuce foto jak wyglądają końcówki ori tłumika.
P.S. jak coś jutro wrzuce foto jak wyglądają końcówki ori tłumika.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Podłącze się pod temat bo też posiadam coupe 2.3 z której będe zarzucał na dniach tłumik do mojej coupe 2.8 AAH no i mam takie same pytania?
PS. na kanale przymierzałem i wygląda jakby pasował bez problemu tylko jest inna puszka w 2.3 jest owal a w 2.8 bardziej kanciacta i większa.z 2 haczykami problemu nie ma bo są takie same.
Ale pytanko czy to może źle wpłynąć na silnik?-w końcu przeskok o 500dm3
PS. na kanale przymierzałem i wygląda jakby pasował bez problemu tylko jest inna puszka w 2.3 jest owal a w 2.8 bardziej kanciacta i większa.z 2 haczykami problemu nie ma bo są takie same.
Ale pytanko czy to może źle wpłynąć na silnik?-w końcu przeskok o 500dm3
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Tłumika od 2.3 raczej bym nie wciskał ze wględu na mniejszą poj.2.3 poza tym przynajmniej w 90 B3 Quattro jako ostatni jest spora pucha.
Na twoim miejscu,jeśli nie chcesz inwestować w ori pojechał bym do warsztatu który robi tylko wydechy np.przedstawicielstwa Walker'a czy Bosal'a niech ci dobiorą jakąś przelotke(tłumik przelotowy nie komorowy,zero stresu o duszenie motorka) mają sprzęt itp.jak trzeba przespawać,skrócić mocowania czy dokonać innej modyfikacji nie będzie problemu.
Jeśli chcesz głośniejszy wydech to wywal to co jest i niech ci z rury wyspawają wydech od środkowego do końca.
Na twoim miejscu,jeśli nie chcesz inwestować w ori pojechał bym do warsztatu który robi tylko wydechy np.przedstawicielstwa Walker'a czy Bosal'a niech ci dobiorą jakąś przelotke(tłumik przelotowy nie komorowy,zero stresu o duszenie motorka) mają sprzęt itp.jak trzeba przespawać,skrócić mocowania czy dokonać innej modyfikacji nie będzie problemu.
Jeśli chcesz głośniejszy wydech to wywal to co jest i niech ci z rury wyspawają wydech od środkowego do końca.
Jeżeli chodzi o wymiary, to do cabrio bez problemu podejdzie ten od 2.3, bo jest mały. Tłumik mi chodzi cicho więc też rozważałem opcje wywalenia całkowitego ostatniego tłumika. Jednak tłumik środkowy mam w marnym stanie, a nie widziałem takiego samego na allegro... Z środkowym będę miał pewnie więkdzy problem. Póki co nie przepuszcza nic, ale nie wygląda pięknie.
A tłumiki z allegro za około 200zł jakie są? Warto się ładować w ich zakup?
A tłumiki z allegro za około 200zł jakie są? Warto się ładować w ich zakup?
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
shellah, Możliwe,tzn.każdy wydech ma charakterystyczny punkt tak zwane "wąskie gardło" jest to element(poza katem) który stawia największy opór.Najczęściej jest to tłumik o konstrukcji komorowej czyli taki w którym spaliny zmieniają kierunek.Tłumiki przelotowe czyli proste,w których spaliny nie zmieniają kierunku(charakterystyczna cecha przelotowego
to to że jak spojrzysz w jeden otwór widać na wylot)nie stanowią wąskiego gardła.Z jednym wyjątkiem jeśli założymy np.przelotowy z 1.8 do 2.8 to jego średnica może być o tyle mniejsza niż rur wydechowych w owym 2.8 że ze względu na zamałą srednice stanie się wąskim gardłem w wydechu 2.8.Stąd kwaśne miny adeptów tuningu gdy po usunięciu końcowego tłumika nic się poza hałasem nie dzieje.Jeśli w określonym wydechu tłumik końcowy nie jest wąskim gardłem a jedynie przelotką to na 100% środkowy nim jest i to tam należy odetkać wydech.Reasumując jeżeli ktoś nie potrafi przeanalizować budowy wydechu nie poprawi jego parametrów.
Odpowiadając na twoje pytanie:Tak możesz zamulić,zakładanie elementów wydechu z mniejszych pojemności to zła praktyka.
ATLAS,Tłumiki z allegro za200zł są z papierowej blachy,poza tym b.często sprzedawca nie ma kompetencji aby dobrać elementy wydechu do silnika zna się tylko na sprzedawaniu(nie mówie że zawsze).
Podjedz do tłumikarzy pogadaj ponegocjuj.Ja za środkowego bosal'a dałem ok.180zł(po lekkiej znajomości) a ostatni usunołem i poprowadziłem rure zgodną ze średnicą wydechu.Na twoim miejscu wywalił bym końcowy (po czym sprzedał na allegro) zamiast końcowego poprowadził rure.Natomiast środkowy niech ładnie obspawają i jak mu się padnie za jakiś czas to się bedziesz wymianą martwił.
to to że jak spojrzysz w jeden otwór widać na wylot)nie stanowią wąskiego gardła.Z jednym wyjątkiem jeśli założymy np.przelotowy z 1.8 do 2.8 to jego średnica może być o tyle mniejsza niż rur wydechowych w owym 2.8 że ze względu na zamałą srednice stanie się wąskim gardłem w wydechu 2.8.Stąd kwaśne miny adeptów tuningu gdy po usunięciu końcowego tłumika nic się poza hałasem nie dzieje.Jeśli w określonym wydechu tłumik końcowy nie jest wąskim gardłem a jedynie przelotką to na 100% środkowy nim jest i to tam należy odetkać wydech.Reasumując jeżeli ktoś nie potrafi przeanalizować budowy wydechu nie poprawi jego parametrów.
Odpowiadając na twoje pytanie:Tak możesz zamulić,zakładanie elementów wydechu z mniejszych pojemności to zła praktyka.
ATLAS,Tłumiki z allegro za200zł są z papierowej blachy,poza tym b.często sprzedawca nie ma kompetencji aby dobrać elementy wydechu do silnika zna się tylko na sprzedawaniu(nie mówie że zawsze).
Podjedz do tłumikarzy pogadaj ponegocjuj.Ja za środkowego bosal'a dałem ok.180zł(po lekkiej znajomości) a ostatni usunołem i poprowadziłem rure zgodną ze średnicą wydechu.Na twoim miejscu wywalił bym końcowy (po czym sprzedał na allegro) zamiast końcowego poprowadził rure.Natomiast środkowy niech ładnie obspawają i jak mu się padnie za jakiś czas to się bedziesz wymianą martwił.
Dzięki luk_OP_Q89 za wyczerpującą odpowiedź U mnie właśnie środkowy chyba blokuje bo jest wielki. Nie jest jakoś okrutnie pordzewiały, ale w wyniku obniżonej zawiechy obtarty był nie raz i myślę, że go dobrze zaczepię, a końcowy tłumik zlikwiduję montując ładną końcówkę na gołą rurę Celuję w owalną, polerowaną końcówkę.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE