Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Montaż tłumika od 2.3 NG do 2.6 ABC

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[ABC] Montaż tłumika od 2.3 NG do 2.6 ABC

Post autor: ATLAS » 06 cze 2009, 20:31

Witam, w moim cabrio mam brutalnie wieśniacki wydech ze stali nierdzewnej i dopiero teraz planuję rozwiązać ten szpecący problem. Kumpel ma tłumik ze swojego 2.3 NG z coupety i może mi go zamontować za grosze. Jest w dobrym stanie, ale końcówkę bym wypolerował jeśli da radę zrobić z tą pojedynczą lekko owalną końcówką.

Wydaje mi się, że na wymiar wejdzie ładnie i końcówka nie będzie daleko wnęki w zderzaku. Natomiast gdy patrzę na tłumiki audi 2.6/2.8 z Audi 100 lub 80 Sedan/Avant to wydaje mi się, że pucha jest za duża i tłumik będzie wisieć pod podwoziem cabrio i w efekcie końcówka wydechu będzie daleko od linii zderzaka, co da ostatecznie fatalny efekt końcowy.

A więc pytam czy tłumik od 2.3 nie wpłynie negatywnie na dynamikę jazdy mojego 2.6 ABC, a może da jakieś zmiany na plus? :)

Drugie pytanie kieruję dla posiadaczy cabrio. Jak jest z tym odsadzeniem tłumika pod zderzakiem przy montażu tłumika końcowego od zwykłej 80, lub Audi 100 2.6/2.8? Czy one nie są innych wymiarów niż w cabrio?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

A ten tłumik, który mam to zupełnie nie pasuje do auta. Puszka jest za gruba i końcówka jest daleko od zderzaka, do tego jest on zamontowany 'do góry nogami' żeby był i tak bliżej zderzaka... ale ktoś miał zrytą banię jak to montował... sami zobaczcie:
Obrazek
Obrazek
Aktualnie zawsze się tak parkuje żeby nie było widać tego dziadostwa :-P
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 23:25 przez ATLAS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 06 cze 2009, 22:14

Fabryczny wydech cabrio(jak i coupe) ma podgięte końcówki żeby były bliżej zderzaka. Ciężko jest spasować wydech który będzie wyglądał ładnie, problemem jest nisko położona podłoga bagażnika(później powstają takie czary mary jak odwracanie tłumika), rozwiązaniem jest zastosowanie ori tłumika z coupe/cabrio lub zakup "sportowego" tłumika z jak najmniejsza różnica w wysokości puszki/końcówki jak to ma miejsce w przypadku owalnych końcówek.

P.S. jak coś jutro wrzuce foto jak wyglądają końcówki ori tłumika.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 06 cze 2009, 22:20

siwusek216, będę bardzo wdzięczny za te fotki :) nie wiem jakie są różnice między tłumikami od cabrio a sedanami/avantami... będzie plusik.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 06 cze 2009, 22:23

Zarzucę jutro po południu, mam coś tam na kompie a teraz jestem u laski i niestety brak dostępu do foto.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 07 cze 2009, 14:24

Podłącze się pod temat bo też posiadam coupe 2.3 z której będe zarzucał na dniach tłumik do mojej coupe 2.8 AAH no i mam takie same pytania?
PS. na kanale przymierzałem i wygląda jakby pasował bez problemu tylko jest inna puszka w 2.3 jest owal a w 2.8 bardziej kanciacta i większa.z 2 haczykami problemu nie ma bo są takie same.
Ale pytanko czy to może źle wpłynąć na silnik?-w końcu przeskok o 500dm3 :-/

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 07 cze 2009, 14:30

Tłumika od 2.3 raczej bym nie wciskał ze wględu na mniejszą poj.2.3 poza tym przynajmniej w 90 B3 Quattro jako ostatni jest spora pucha.

Na twoim miejscu,jeśli nie chcesz inwestować w ori pojechał bym do warsztatu który robi tylko wydechy np.przedstawicielstwa Walker'a czy Bosal'a niech ci dobiorą jakąś przelotke(tłumik przelotowy nie komorowy,zero stresu o duszenie motorka) mają sprzęt itp.jak trzeba przespawać,skrócić mocowania czy dokonać innej modyfikacji nie będzie problemu.
Jeśli chcesz głośniejszy wydech to wywal to co jest i niech ci z rury wyspawają wydech od środkowego do końca.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 07 cze 2009, 22:27

Jeżeli chodzi o wymiary, to do cabrio bez problemu podejdzie ten od 2.3, bo jest mały. Tłumik mi chodzi cicho więc też rozważałem opcje wywalenia całkowitego ostatniego tłumika. Jednak tłumik środkowy mam w marnym stanie, a nie widziałem takiego samego na allegro... Z środkowym będę miał pewnie więkdzy problem. Póki co nie przepuszcza nic, ale nie wygląda pięknie.

A tłumiki z allegro za około 200zł jakie są? Warto się ładować w ich zakup?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 07 cze 2009, 22:58

czy to znaczy że mogę zmulić motor tym tłumikiem?obydwa katy mam wybebeszone pozostały puszki a środkowy jest w idealnym stanie.Tylko końcowy to juź masakra:-(

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 07 cze 2009, 23:40

shellah, Możliwe,tzn.każdy wydech ma charakterystyczny punkt tak zwane "wąskie gardło" jest to element(poza katem) który stawia największy opór.Najczęściej jest to tłumik o konstrukcji komorowej czyli taki w którym spaliny zmieniają kierunek.Tłumiki przelotowe czyli proste,w których spaliny nie zmieniają kierunku(charakterystyczna cecha przelotowego
to to że jak spojrzysz w jeden otwór widać na wylot)nie stanowią wąskiego gardła.Z jednym wyjątkiem jeśli założymy np.przelotowy z 1.8 do 2.8 to jego średnica może być o tyle mniejsza niż rur wydechowych w owym 2.8 że ze względu na zamałą srednice stanie się wąskim gardłem w wydechu 2.8.Stąd kwaśne miny adeptów tuningu gdy po usunięciu końcowego tłumika nic się poza hałasem nie dzieje.Jeśli w określonym wydechu tłumik końcowy nie jest wąskim gardłem a jedynie przelotką to na 100% środkowy nim jest i to tam należy odetkać wydech.Reasumując jeżeli ktoś nie potrafi przeanalizować budowy wydechu nie poprawi jego parametrów.
Odpowiadając na twoje pytanie:Tak możesz zamulić,zakładanie elementów wydechu z mniejszych pojemności to zła praktyka.
ATLAS,Tłumiki z allegro za200zł są z papierowej blachy,poza tym b.często sprzedawca nie ma kompetencji aby dobrać elementy wydechu do silnika zna się tylko na sprzedawaniu(nie mówie że zawsze).
Podjedz do tłumikarzy pogadaj ponegocjuj.Ja za środkowego bosal'a dałem ok.180zł(po lekkiej znajomości) a ostatni usunołem i poprowadziłem rure zgodną ze średnicą wydechu.Na twoim miejscu wywalił bym końcowy (po czym sprzedał na allegro) zamiast końcowego poprowadził rure.Natomiast środkowy niech ładnie obspawają i jak mu się padnie za jakiś czas to się bedziesz wymianą martwił.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 08 cze 2009, 00:34

Dzięki luk_OP_Q89 za wyczerpującą odpowiedź :) U mnie właśnie środkowy chyba blokuje bo jest wielki. Nie jest jakoś okrutnie pordzewiały, ale w wyniku obniżonej zawiechy obtarty był nie raz i myślę, że go dobrze zaczepię, a końcowy tłumik zlikwiduję montując ładną końcówkę na gołą rurę :) Celuję w owalną, polerowaną końcówkę.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 08 cze 2009, 07:44

ok,radze wedłóg własnego gustu.Poprostu seryjne wydechy są dla mnie lekko za delikatne i ciche ale sami wiecie co kto lubi ;-)

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga