Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK + LPG] Wzrastające obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 sty 2007, 10:45
Lokalizacja: Śrem

[B4 ABK + LPG] Wzrastające obroty

Post autor: dzaba » 02 cze 2009, 17:34

Witam wszystkich forumowiczów
Od paru dni mam problem z autkiem :-(
Sytuacja wyglada tak, otóż przy zmianie biegu, gdy wcisnę sprzęgło obroty same zaczynają gwałtownie rosnąc ( do 4 lub 5 tys) lub czasami przy jeżdzie auto samo zaczyna przyspieszać. Dzieje się to sporadycznie ale ostatnio coraz częsciej :/ Syutacja ta ma miejsce na LPG i PB, może ktos miał taki przpadek u siebie i mi doradzi co z tym zrobić. Podejrzewam silniczek krokowy ale zanim kupie inny chciałbym sie Was poradzić, bo szkoda wywalić kase w błoto.
Pzdro dla wszystkich

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 02 cze 2009, 18:24

Witaj.

Z tego co mi się wydaje to 'silniczek krokowy' działa w mniejszym zakresie obrotów (0~2200). Sprawdzałeś na VAGu błędy?

Pozdro!

Awatar użytkownika
dzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 sty 2007, 10:45
Lokalizacja: Śrem

Post autor: dzaba » 02 cze 2009, 19:17

Nie sprawdzałem jeszcze, nic nie robiłem narazie :-/

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 cze 2009, 19:39

napisz jakiej generacji masz lpg
a i przeczyszczenie krokowca nie zaszkodzi ;-)

Awatar użytkownika
dzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 sty 2007, 10:45
Lokalizacja: Śrem

Post autor: dzaba » 02 cze 2009, 19:42

LPG 2 generacji z kompem

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 cze 2009, 22:49

Sprawdź też potencjometr przepustnicy, może się przycinać i stąd tak wysokie obroty.

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 02 cze 2009, 23:14

mi sie tak działo jak miałem odpięty przepływomierz ! wiec raczej na 100 % przepływka do wymiany

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 cze 2009, 10:32

Sprawdź korokowca u mnie były podobne objawy auto samo jechało i po wrzuceniu na luz wchodziły na 4 tys. Po odpieciu wtyczki i wyczyszcezniu styków wszystko wróciło do normy mozesz tez jesczze wyczyscic krokowca

Awatar użytkownika
dzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 sty 2007, 10:45
Lokalizacja: Śrem

Post autor: dzaba » 03 cze 2009, 17:05

Kolego WOJTEK26 a cały czas wzrastały Ci te obroty czy tylko sporadycznie. W ogóle jak nalepiej wyczyścić krokowca, macie jakieś sprawdzone sposoby??

akagi80b4

Post autor: akagi80b4 » 03 cze 2009, 17:28

dzaba, wymontuj krokowca z auta i namocz w benzynie i przedmuchaj powietrzem. można też użyć tzw. zmywacza do hamulców w sprayu, ma silne działanie odtłuszczające i dobrze rozpuszcza syf nagromadzony w krokowcu. posprawdzaj też szczelność całego dolotu, wszelkie gumowe węże i wężyki bo ABK jest czuły na takie rzeczy. a może masz taki niemiecki wynalazek czyli dodatkowe urządzenie podpięte pod krokowca które było dokładane aby silnik spełniał wyższą normę Euro. ja miałem marki Twin-tec. po zdjęciu tego ustrojstwa silnik lepiej chodzi na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
Grzes47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 11 sie 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grzes47 » 04 cze 2009, 07:59

akagi80b4, ma rację-przyjrzyj sie dokładnie dolotowi. W momencie kiedy wzrastają Ci tak obroty na jałowym zatrzymaj się i uciśnij wężyk od krokowca-jeśli obroty się ustabilizują na normalnym poziomie to znaczy ze jest gdzieś nieszczelność
2 sprawa- może się poprostu wieszać przepływka

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 cze 2009, 09:40

Raz mi sie tak zdarzyło podczas jazdy ze wchodził na wysokie obroty, zgaszenie i odpalenie nic nie pomogło, dopiero odpiecie wtyczki od krokowca i przeczyszczeniu styków wszystko wróciło do normy. Zablokowanie sie przepływki nie spowoduje wzrastanie obrotów jedynie moze powodowac wahania obrotów i kopcenie na czarno.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 04 cze 2009, 12:28

Kolego miałem podobny problem ale to w innym aucie (VW passat), moja rada to taka, żebyś na początek zmienił krokowca, jeśli masz możliwość na podmiankę założyć, ale przyjrzyj się też uważnie czy nie masz gdzieś przerwanych przewodów, najlepiej od krokowca, stycznika przepustnicy i przepływki, w sumie nic więcej może tak nie wpływać na szalejące obroty. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 sty 2007, 10:45
Lokalizacja: Śrem

Post autor: dzaba » 04 cze 2009, 16:25

Dzieki wszystkim za rady, jak znajde chwile to wszytsko posprawdzam.

kama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:40
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: kama » 07 cze 2009, 15:46

Witam
ja mam dokładnie ten sam problem, dzieje sie tak na rozgrzanym silniku na luzie obroty zwiekszaja sie jakbym naciskał na pedał gazu,
czyzby do wymiany był krokowiec? :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl