Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Przy rozgrzanym silniku dymi na niebiesko

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pawelx1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 23 sty 2008, 17:14

[B4 ABT] Przy rozgrzanym silniku dymi na niebiesko

Post autor: pawelx1988 » 07 cze 2009, 13:09

Witam serdecznie,
mój ojciec posiada AUDI 80 B4 ABT i problem jest w nim następujący:

Przy rozgrzanym silniku z wydechu wydobywany jest niebieski dym.
Dzieje się to TYLKO podczas ruszania.

W czym tkwi problem? Bardzo proszę o Waszą pomoc.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 cze 2009, 13:28

Napisz czy silnik zużywa olej i ile go zużywa na 1 tys. km
Niebieski dymek wskazuje właśnie na spalanie oleju.

ps.
o podobnych problemach było na forum wiele razy

pawelx1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 23 sty 2008, 17:14

Post autor: pawelx1988 » 07 cze 2009, 13:35

Spalanie oleju na 1tys to około 2 litry.
Poziom oleju jest dobry.

Spalanie LPG w okolicach 11l/100km

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 cze 2009, 15:57

pawelx1988 pisze:Spalanie oleju na 1tys to około 2 litry.
No i masz odpowiedź na pytanie dlaczego auto puszcza niebieski dymek :-(

takie zużycie oleju nie świadczy o niczym dobrym i jest o wiele za wysokie. Wymiana samych uszczelniaczy zaworowych już Ci raczej za wiele nie pomoże. Obawiam się, że masz do roboty pierścienie. :roll:

Napisz jeszcze czy auto nie gubi oleju. Czy są jakieś wycieki z silnika?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 07 cze 2009, 16:05

Miałem taki problem po kupnie audicy dosłownie identyczny, tyle że moja bez gazu, żadnych wycieków ani nic, szła dobrze, paliła też, ciśnienie po 11.4 na każdym tłoku, na tysiaka km brała 1 litr- wymiana "Gumek" rozwiązała problem

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 cze 2009, 16:07

sagem, nie wiem czy wymiana samych uszczelniaczy zaworowych pomoże w tym przypadku. zauważ jak duże Jego silnik ma zużycie oleju!

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 07 cze 2009, 16:10

Możliwe że nie, ale nie wiadomo czy silnik faktycznie spala aż taka duża ilość oleju, czy może połowę tego gubi przez jakiś wyciek. Jak by nie patrzył wymiana uszczelniaczy to nie jest duży wydatek.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 cze 2009, 16:20

sagem pisze:Możliwe że nie, ale nie wiadomo czy silnik faktycznie spala aż taka duża ilość oleju, czy może połowę tego gubi przez jakiś wycie
A co ja niby napisałem wyżej :?:

Jeśli natomiast nie gubi oleju, a spala te 2L/1000 km, to sama wymiana uszczelniaczy zaworowych już raczej nic nie da.

Dodam, że u siebie po zakupie auta miałem zużycie oleju 0,4-0,5L/1000 km i po wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, zużycie oleju ustało zupełnie. Przejechałem już parę tys. km i poziom oleju ani drgnie. Dodam również, że przed wymianą uszczelniaczy nie dymił na niebiesko.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 07 cze 2009, 17:21

Witam.Też przerabiałem ten problem,dwa dni temu zmieniałem pierścienie i uszczelniacze gdyż moje zużycie oleju wynosiło troszkę ponad litr na 1000km.Same uszczelniacze może i pomogą ale nie bedzie to na długą metę ,pierścionki do wymiany. Pawelx1988 możesz zrobić następującą próbę,odkręć świece i zmierz ciśnienie na cylindrach normalnie a później wlej np.za pomocą strzykawki kilkadziesiąt ml oleju przez otwory na świece do komór zaworowych i ponownie zmierz ciśnienie... gdy ciśnienie wzrośnie od mierzonego normalnie to będą to ewidentnie pierścienie do wymiany,gdy natomiast nie wzrośnie to albo głowica lub zawory posiadają już progi...

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 07 cze 2009, 19:24

Jak kolega wyżej napisał sprawdz ciśnienie w cylindrach i ewentualnie głowica do sprawdzenia na szczelność ale typowy objaw wskazujący na zużycie się pierścieni tłokowych ;-)

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 07 cze 2009, 22:17

a jaki mniej wiecej koszt planowania glowicy wymiana pierscieni i uszczelniaczy ? ;]

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 08 cze 2009, 09:50

Ja w tamtym roku za zrobienie kompletnie głowicy w B3 zapłaciłem 850 zł z tym że głowice sobie sam wyjąłem i włożyłem a robiłem ją dlatego że już przejechałem 80 tyś na gazowni i mi troszkę płynu gdzieś ubywało dopiero póżniej doszedłem że jest delikatnie pęknięty króciec z tyłu głowicy i na zimnym silniku dopiero to zauważyłem ;-)

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 08 cze 2009, 20:46

ja robiłem pierścienie w mojej b3 pod koniec zeszłego tygodniai mechanik wziął 450zł a w moich okolicach to biorą do 600zł. planowanie nie powinno przekroczyć 70zł. zrobienie silnika kosztowało mnie 575zł ;-)

pawelx1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 23 sty 2008, 17:14

Post autor: pawelx1988 » 12 cze 2009, 15:04

Przepraszam wdał się błąd.

Spalanie na 1000km/ około 0.5 litra oleju.

Sprawa dalej wygląda tak, jeśli ruszam powoli nie dymi wogóle.
Jeśli jednak raptownie to za samochodem - niebieski dym.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 cze 2009, 15:18

spalanie oleju 0,5L/1000 km mieści się w normie. nie jest to zły wynik. wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy powinna rozwiązać problem. Wymień od razu simering wałka rozrządu. Polecam uszczelniacze i simering Elring.

pawelx1988, koniecznie przeczytaj ten temat zanim coś dopiszesz: https://audi80.pl/b3-wymiana-uszczel ... t30207.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl