[B4 ABT] Przy rozgrzanym silniku dymi na niebiesko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 sty 2008, 17:14
[B4 ABT] Przy rozgrzanym silniku dymi na niebiesko
Witam serdecznie,
mój ojciec posiada AUDI 80 B4 ABT i problem jest w nim następujący:
Przy rozgrzanym silniku z wydechu wydobywany jest niebieski dym.
Dzieje się to TYLKO podczas ruszania.
W czym tkwi problem? Bardzo proszę o Waszą pomoc.
mój ojciec posiada AUDI 80 B4 ABT i problem jest w nim następujący:
Przy rozgrzanym silniku z wydechu wydobywany jest niebieski dym.
Dzieje się to TYLKO podczas ruszania.
W czym tkwi problem? Bardzo proszę o Waszą pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 sty 2008, 17:14
No i masz odpowiedź na pytanie dlaczego auto puszcza niebieski dymekpawelx1988 pisze:Spalanie oleju na 1tys to około 2 litry.
takie zużycie oleju nie świadczy o niczym dobrym i jest o wiele za wysokie. Wymiana samych uszczelniaczy zaworowych już Ci raczej za wiele nie pomoże. Obawiam się, że masz do roboty pierścienie. :roll:
Napisz jeszcze czy auto nie gubi oleju. Czy są jakieś wycieki z silnika?
A co ja niby napisałem wyżej :?:sagem pisze:Możliwe że nie, ale nie wiadomo czy silnik faktycznie spala aż taka duża ilość oleju, czy może połowę tego gubi przez jakiś wycie
Jeśli natomiast nie gubi oleju, a spala te 2L/1000 km, to sama wymiana uszczelniaczy zaworowych już raczej nic nie da.
Dodam, że u siebie po zakupie auta miałem zużycie oleju 0,4-0,5L/1000 km i po wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, zużycie oleju ustało zupełnie. Przejechałem już parę tys. km i poziom oleju ani drgnie. Dodam również, że przed wymianą uszczelniaczy nie dymił na niebiesko.
Witam.Też przerabiałem ten problem,dwa dni temu zmieniałem pierścienie i uszczelniacze gdyż moje zużycie oleju wynosiło troszkę ponad litr na 1000km.Same uszczelniacze może i pomogą ale nie bedzie to na długą metę ,pierścionki do wymiany. Pawelx1988 możesz zrobić następującą próbę,odkręć świece i zmierz ciśnienie na cylindrach normalnie a później wlej np.za pomocą strzykawki kilkadziesiąt ml oleju przez otwory na świece do komór zaworowych i ponownie zmierz ciśnienie... gdy ciśnienie wzrośnie od mierzonego normalnie to będą to ewidentnie pierścienie do wymiany,gdy natomiast nie wzrośnie to albo głowica lub zawory posiadają już progi...
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja w tamtym roku za zrobienie kompletnie głowicy w B3 zapłaciłem 850 zł z tym że głowice sobie sam wyjąłem i włożyłem a robiłem ją dlatego że już przejechałem 80 tyś na gazowni i mi troszkę płynu gdzieś ubywało dopiero póżniej doszedłem że jest delikatnie pęknięty króciec z tyłu głowicy i na zimnym silniku dopiero to zauważyłem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 sty 2008, 17:14
spalanie oleju 0,5L/1000 km mieści się w normie. nie jest to zły wynik. wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy powinna rozwiązać problem. Wymień od razu simering wałka rozrządu. Polecam uszczelniacze i simering Elring.
pawelx1988, koniecznie przeczytaj ten temat zanim coś dopiszesz: https://audi80.pl/b3-wymiana-uszczel ... t30207.htm
pawelx1988, koniecznie przeczytaj ten temat zanim coś dopiszesz: https://audi80.pl/b3-wymiana-uszczel ... t30207.htm