Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jak podłaczyć zawór elektomagnetyczny N18 (EGR)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

[1.9TDI 1Z] Jak podłaczyć zawór elektomagnetyczny N18 (EGR)

Post autor: hackthemilk » 04 cze 2009, 21:28

witam

mam pytanko mój super mechanik wymienił mi czujnik podciśnienia bo stwierdził ze ten który mam jest z Skody z 2001

zdjecie:

Obrazek

zamiast tego wstawił mi jakis inny metalowy z taki metalowym mocowaniem ( wydaje mi sie jak by do wersji z przepływką bosha)

Problem mam taki jak podłączyć tego co miałem <osohozi>

przewody są trzy który co gdzie podłaczyć :?:

oznaczenia na czujniku podciśnienia:

VAC
OUT
i ATM

prosze o opis łopatologiczny pozdr

audi 80 94 avant 1.9tdi 1z przepływka pierburga

pozdr
Ostatnio zmieniony 08 cze 2009, 09:19 przez hackthemilk, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 cze 2009, 15:14

Do VAC podłaczasz podcisnienie z przewodu od serwa
Do Out przewód idacy do EGR-a lub turbiny
Do ATM podłaczasz przewód idacy od obudowy filtra powietrza.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 05 cze 2009, 22:55

ok dziękuje za pomoc a co do tego drugiego czujnika (kwadratowy) to jak to jest ? jest kilka rodzai? zauważyłem ze z przepływką "pizburga" jest czujka podcisnienia ""pizburga" a jak bosha to jest ten kwadratowy o co tu chodzi?

ktos wie?

pozdr :-/

[ Dodano: 2009-06-05, 23:14 ]
znalazłem w etce co ten kolo mi wstawił ! po numerach doszedłem ze zamiast mojego czujnika podciśnienia ( 1H0 906 627) wstawił mi - zawór magnetyczny (028 906 283)
tu fota:
Obrazek

mechanikiem nie jestem ale to chyba dwie osobne rzeczy.
jeżeli mam racie (proszę o info) to wiecie co ja tych ludzi (mechaników) zaczynam się bać :shock:

z :-x :-( <osohozi>

Awatar użytkownika
piter_084
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 gru 2007, 19:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: piter_084 » 06 cze 2009, 08:10

ja u siebie w 1Z na osprzęcie pierburga mam te oba zaworki które pokazałeś na zdjęciu. Czarny z kwadratową wtyczką jest koło filtra a metalowy z przodu za chłodnicą zamocowany do rury intercolera. W skodach były montowane prawie identyczne tylko że z jajowatą wtyczką, ale spełniaja to samo zadanie, na dzien dzisiejszy jak ci się zepsuje taki zawór lepiej kupic ten od skody i wtyczke z pinami bo jest 3 razy tańszy niż ten z kwadratową. Ale napewno w to miejsce nie można wstawić tego metalowego.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 06 cze 2009, 13:41

jak jak poznać że ten czujnik podciśnienia jest zepsuty ? co sie dzieje? ma to moze wpływ ze nie moge osiągnąc powyżej 3000 obr na 4 i 5 biegu bo odcina? ma to jakis związek?

Awatar użytkownika
piter_084
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 gru 2007, 19:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: piter_084 » 06 cze 2009, 16:16

najprościej podpiąć sie pod VAGa i sprawdzić czy przy danych obrotach otwieraja sie co poniektóre zawory, mi tak koles sprawdził i okazało sie że mam uszkodzony ten zawór magnetyczny ten metalowy, miałem właśnie takie obiawy że dochodził do 110km/h i dalej nie chciał iść, tak jak bym właczył tempomat :)

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 07 cze 2009, 11:09

aha czyli diagnostyka podczas jazdy tak to zrozumiałem bo mi robili zawsze na postoju <osohozi>

Awatar użytkownika
piter_084
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 gru 2007, 19:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: piter_084 » 07 cze 2009, 11:33

u mnie wyszło podczas jazdy, chociaż nie wiem czym to sie rózni od postoju, silnik tak czy tak dochodzi do 3 tyś obrotów, no ale nie znam sie na tym, mi diagnosta sprawdzał podczas jazdy i okazało sie że zawór magnetyczny nie działa jak trzeba.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 07 cze 2009, 23:01

no mi diagnozowali ale na wolnych obrotach - wiesz ja się tych wszystkich pseudo mechaników zaczynam bać <osohozi> :shock:

załamka nie wiem już co zrobić

dzięki za info pozdrawiam <piwo>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 cze 2009, 21:51

kolego a czy nie możesz zaślepić EGR i mieć święty spokój <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl