Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 TDI 1Z] Nowy Tłok, Pierscienie itd.

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 09 cze 2009, 15:14

Przy 200 tyś nic takiego nie powinno mieć miejsca (zużycie oleju), dlatego proponowałbym sprawdzić dokładnie co jest przyczyną przed jakąkolwiek naprawą bo ja bym stawiał przede wszystkim na problem z turbiną a nie z silnikiem.

Czy tak duże zużycie oleju pojawiło się nagle?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 cze 2009, 15:17

Labiel pisze:
slawek88yo pisze:tłoki i pierscienie nie powinny puchnac pod wpływem temperatury chyba dobrze mi sie zdaje co ?? :roll:
Wszystko ma jakąś swoją podatność na zwiększanie objętości pod wpływem temperatury.
i dlatego majstry mowia ze lepszy uzywany orginal niz kupno zamiennika niewiadomo z jakiego stopu wykonanego ktory moze nadmiernie puchnac i narobic kaszany...

damian19902612
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: damian19902612 » 09 cze 2009, 15:22

dani3l pisze:Przy 200 tyś nic takiego nie powinno mieć miejsca (zużycie oleju), dlatego proponowałbym sprawdzić dokładnie co jest przyczyną przed jakąkolwiek naprawą bo ja bym stawiał przede wszystkim na problem z turbiną a nie z silnikiem.

Czy tak duże zużycie oleju pojawiło się nagle?

nagle nie bardziej tak stopniowo. a raczej nie jest to od turbiny poniewaz jak zapale i autko chodzi na wolnych obrotach to tez strasznie kopci na niebiesko i chyba sa wtedy za mało obroty jak na wine turbiny (chociaz moge sie mylic).

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 09 cze 2009, 15:29

Przez uszkodzoną turbinę kopcenie też może być na wolnych bo wirnik smarowany jest pod ciśnieniem - moja rada sprawdź turbinę w pierwszej kolejności.

Zużyte uszczelniacze zaworów powodują to że jeżeli uruchamiasz silnik po dłuższym postoju będzie kopcić na niebiesko zaraz po uruchomieniu silnika.

Aby ci tyle oleju wciągnął przez pierścienie musiały by być bardzo mocno uszkodzone (pęknięty tłok, połamane pierścienie).

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 cze 2009, 15:55

No wiesz kolego raczej 221 tysięcy to on nie ma :-/ Według mnie wina na 100% będzie leżeć po stronie uszczelniaczy!! To jest bardziej niż pewne gdyż wystarczy, że silnik był kilka razy przegrzany to guma stwardniała i nie była szczelna... Turbina swoją drogą też coś może wciągać... A co do pierścieni to najlepiej sprawdzić jaką ma kompresję...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 cze 2009, 15:56

Moja rada odnosnie sprawdzenia turbiny. Sciagnij z niej waz wylotowy [do icka] dolotowy[od filtra], rozepnij wydech tak aby widziec wirnik po stronie goracej. Odpal auto i patrz czy nie rzuca olejem po stronie goracej w wydech i to samo po stronie zimnej. U ziomka puszczala nowka turbina olej po stronie goracej w wydech i kopcilo strasznie na siwo niebiesko. . . Po stronie goracej niema prawa nic a nic puszczac, po zimnej cos tam jakies kropelki moga byc, ale nie ciurek...
Kompreche sprawdz jeszcze musowo.

damian19902612
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: damian19902612 » 09 cze 2009, 15:57

mrozoo pisze:Moja rada odnosnie sprawdzenia turbiny. Sciagnij z niej waz wylotowy [do icka] dolotowy[od filtra], rozepnij wydech tak aby widziec wirnik po stronie goracej. Odpal auto i patrz czy nie rzuca olejem po stronie goracej w wydech i to samo po stronie zimnej. U ziomka puszczala nowka turbina olej po stronie goracej w wydech i kopcilo strasznie na siwo niebiesko. . . Po stronie goracej niema prawa nic a nic puszczac, po zimnej cos tam jakies kropelki moga byc, ale nie ciurek...
Kompreche sprawdz jeszcze musowo.
sprobuje ale nie dzisiaj..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl