Przy 200 tyś nic takiego nie powinno mieć miejsca (zużycie oleju), dlatego proponowałbym sprawdzić dokładnie co jest przyczyną przed jakąkolwiek naprawą bo ja bym stawiał przede wszystkim na problem z turbiną a nie z silnikiem.
Czy tak duże zużycie oleju pojawiło się nagle?
[ 1.9 TDI 1Z] Nowy Tłok, Pierscienie itd.
i dlatego majstry mowia ze lepszy uzywany orginal niz kupno zamiennika niewiadomo z jakiego stopu wykonanego ktory moze nadmiernie puchnac i narobic kaszany...Labiel pisze:Wszystko ma jakąś swoją podatność na zwiększanie objętości pod wpływem temperatury.slawek88yo pisze:tłoki i pierscienie nie powinny puchnac pod wpływem temperatury chyba dobrze mi sie zdaje co ?? :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 85
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
- Lokalizacja: Kłodzko
dani3l pisze:Przy 200 tyś nic takiego nie powinno mieć miejsca (zużycie oleju), dlatego proponowałbym sprawdzić dokładnie co jest przyczyną przed jakąkolwiek naprawą bo ja bym stawiał przede wszystkim na problem z turbiną a nie z silnikiem.
Czy tak duże zużycie oleju pojawiło się nagle?
nagle nie bardziej tak stopniowo. a raczej nie jest to od turbiny poniewaz jak zapale i autko chodzi na wolnych obrotach to tez strasznie kopci na niebiesko i chyba sa wtedy za mało obroty jak na wine turbiny (chociaz moge sie mylic).
Przez uszkodzoną turbinę kopcenie też może być na wolnych bo wirnik smarowany jest pod ciśnieniem - moja rada sprawdź turbinę w pierwszej kolejności.
Zużyte uszczelniacze zaworów powodują to że jeżeli uruchamiasz silnik po dłuższym postoju będzie kopcić na niebiesko zaraz po uruchomieniu silnika.
Aby ci tyle oleju wciągnął przez pierścienie musiały by być bardzo mocno uszkodzone (pęknięty tłok, połamane pierścienie).
Zużyte uszczelniacze zaworów powodują to że jeżeli uruchamiasz silnik po dłuższym postoju będzie kopcić na niebiesko zaraz po uruchomieniu silnika.
Aby ci tyle oleju wciągnął przez pierścienie musiały by być bardzo mocno uszkodzone (pęknięty tłok, połamane pierścienie).
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
No wiesz kolego raczej 221 tysięcy to on nie ma Według mnie wina na 100% będzie leżeć po stronie uszczelniaczy!! To jest bardziej niż pewne gdyż wystarczy, że silnik był kilka razy przegrzany to guma stwardniała i nie była szczelna... Turbina swoją drogą też coś może wciągać... A co do pierścieni to najlepiej sprawdzić jaką ma kompresję...
Moja rada odnosnie sprawdzenia turbiny. Sciagnij z niej waz wylotowy [do icka] dolotowy[od filtra], rozepnij wydech tak aby widziec wirnik po stronie goracej. Odpal auto i patrz czy nie rzuca olejem po stronie goracej w wydech i to samo po stronie zimnej. U ziomka puszczala nowka turbina olej po stronie goracej w wydech i kopcilo strasznie na siwo niebiesko. . . Po stronie goracej niema prawa nic a nic puszczac, po zimnej cos tam jakies kropelki moga byc, ale nie ciurek...
Kompreche sprawdz jeszcze musowo.
Kompreche sprawdz jeszcze musowo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 85
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
- Lokalizacja: Kłodzko
sprobuje ale nie dzisiaj..mrozoo pisze:Moja rada odnosnie sprawdzenia turbiny. Sciagnij z niej waz wylotowy [do icka] dolotowy[od filtra], rozepnij wydech tak aby widziec wirnik po stronie goracej. Odpal auto i patrz czy nie rzuca olejem po stronie goracej w wydech i to samo po stronie zimnej. U ziomka puszczala nowka turbina olej po stronie goracej w wydech i kopcilo strasznie na siwo niebiesko. . . Po stronie goracej niema prawa nic a nic puszczac, po zimnej cos tam jakies kropelki moga byc, ale nie ciurek...
Kompreche sprawdz jeszcze musowo.