Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2009, 10:40

Jak część z was wie jakiś czas temu sprzedałem swoje B3. Targany wieloma wątpliwościami co kupić jako następne auto, wybór ostatecznie padł na Audi A4 B5 z silnikiem benzynowym 1,8 125PS ADR + sekwencyjna instalacja LPG zakładana przeze mnie. Auto ogólnie jest w stanie dobrym mimo lat, oczywiście do drobnych poprawek ale do wszystkiego się dojdzie. Wyposażenie dość słabe (brakło funduszy) ale zależało mi bardzo na tej jednostce napędowej. W podobnych cenach z silnikiem 1,6 mogłem wyrwać wersję prawie full ale 1,6 to zbyt słaby motor jak na tą budę.

Dane techniczne

:arrow: Rok produkcji: czerwiec 1995
:arrow: Silnik: 1,8l 20v ADR 125KM 168NM - był
:arrow: Po SWAPie 1,8T 20v APU 150KM 210NM z 2000 roku
:arrow: Przebieg przy zakupie: 128tyś (ostatnia wizyta w ASO w 2008 przy przebiegu 106tyś)
:arrow: Elektryczny szyberdach, przeszklony
:arrow: Elektryczna regulacji lusterek
:arrow: ABS
:arrow: Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
:arrow: Centralny zamek
:arrow: Moduł komfort
:arrow: Immobilajzer
:arrow: Wspomaganie kierownicy
:arrow: Regulacja wysokości kierownicy
:arrow: Elektryczna regulacja wysokości świateł
:arrow: Składana, dzielona tylna kanapa z podłokietniki
:arrow: Sekwencyjna instalacja gazowa
:arrow: Podstawek pod napoje
:arrow: Sprężyny obniżające przód K&W -70mm, tył Weitec -50mm
:arrow: Amortyzatory przód/tył 1BE
:arrow: Białe boczne kierunkowskazy
:arrow: Alufelgi Ronal 17'' 225/45/17 - są
:arrow: Modyfikacja włącznika świateł awaryjnych
:arrow: Dolna rozpórka
:arrow: Górna rozpórka
:arrow: Opróżnienie katalizatora
:arrow: Metalowa osłona silnika
:arrow: Podgrzewane dysze spryskiwaczy
:arrow: Tylne lampy I lift
:arrow: Kierownica z Audi A4 B6
:arrow: Przednie lampy zespolone II lift
:arrow: Przednie fotele kubełkowe z II lifta z elk. regulacją odcinka lędźwiowego + poduszki
:arrow: Halogeny w zderzaku
:arrow: Centralny zamek z pilota z opcją doświetlania halogenami
:arrow: Podgrzewane lusterka
:arrow: Liczniki II lift full FIS
:arrow: SWAP na 1,8T APU
:arrow: Przedni grill poliftowy
:arrow: Poliftowa półka z 3cim stopem
:arrow: Oryginalne tylne głośniki ze wzmacniaczem
:arrow: Elektryka przednich szyb
:arrow: Moduł poliftowych czasowych wycieraczek
:arrow: Poliftowe boczki drzwi z lampkami ostrzegawczymi
:arrow: Tempomat

Ponieważ w A4 (tak jak zresztą w B3) nie mogę narzekać na brak półek i półeczek postanowiłem jedną z nich zlikwidować a zamiast tego dać podstawek pod napoje. Dość ciężko było zdobyć taki element ale w końcu za parę groszy się udało. Wymiana starego elementu na nowy to istne plug & play.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2014, 09:44 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 180 razy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 cze 2009, 10:46

Witaj w klubie :-D Rafał znowu ktoś napisze że nam się wykruszają fani 80 tek ale trzeba iść do przodu to widzę że masz troszeczkę do zrobienia co do oleju to śmiało castrol lub Motul powodzenia w użytkowaniu <ok>
<ok> <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2009, 10:59

goldi j51 pisze:znowu ktoś napisze że nam się wykruszają fani 80 tek
No niestety, nic wieczne nie jest. Ale przecież A4 to młodsza siostra 80 więc zmiana nie jest taka duża. W zasadzie w środku czuję się jak w swojej 80tce. Wszystko jest tam gdzie być powinno oprócz awaryjnych których nie ma już w gałce tak jak to było w B3. Ale generalnie czuje się jak w wyremontowanym domu :-P
Ostatnio zmieniony 05 gru 2009, 17:28 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 cze 2009, 13:52

No i jest godny następca 80tki <ok> Autko Rafał bardzo ładne ;-) Gratulacje za zakup. Teraz trochu pracy i autko odszykujesz :mrgreen:

topgear68

Post autor: topgear68 » 09 cze 2009, 20:28

Labiel pisze:(zastanawiam się nad Shelem, Castrolem lub Valvolinem - oczywiście półsyntetyk)
ja polecam valvoline VR1 10W-60

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 10 cze 2009, 12:24

Czemu nie 1.8T Whyyyyyy ?? ;-)

Castrola olej olej ;-)

Valvo albo mobil bym polecał.

Na jakich podzespołach masz gaz ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2009, 14:08

labek pisze:Czemu nie 1.8T Whyyyyyy ?? ;-)
Miałem taką ochotę, ale niestety ogólnie jeśli chodzi o zadbane A4 to jest mega trudno. A jak już coś fajnego to ceny z księżyca. Oglądałem kilka sztuk A4 1,8T i wszystkie były zajechane. W jednej był nawet pęknięty kolektor wydechowy - częsta przypadłość jeśli ktoś nie potrafi jeździć autem z turbiną.

labek pisze:Na jakich podzespołach masz gaz ?
Jeśli chodzi o sterownik to STAG-300-8

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 10 cze 2009, 15:14

A wtryski i parownik ??
Powiem ci ze akurat czymś takim jak pękniety kolektor bym się nie przejmował, bo to grosze kupienie nowego. Niedługo będziesz żałował, że nie 1.8T hehe ale niech sie bezawaryjnie sprawuje jak najdłużej! <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2009, 15:21

labek pisze:Niedługo będziesz żałował, że nie 1.8T
Być może, ale co zrobić jak nic ciekawego nie było albo znowu ceny były za wysokie :-/ Generalnie to cieszę się że jest w ogóle A4 bo początkowo mierzyłem w Honde Accord (były tańsze), ale jakoś nie mogłem się odnaleźć w tym aucie. A tu wsiadłem i wiedziałem że siedzę w tym w czym powinienem.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 11 cze 2009, 11:44

No no ładna furka, A4 sama w sobie jest ładna, teraz jeszcze jakaś felga i miodzio, sam szukam a4 tyle ze w TDI i z Klimą. Pozdro i powodzenia w pracach <ok>

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 11 cze 2009, 13:33

Castrola
taa i potem będzie płukał silnik motulem.... nie tedy droga :-/

lej valvoline 10w40 max life.
Labiel pisze:Oglądałem kilka sztuk A4 1,8T i wszystkie były zajechane.
ciekawi mnie jak sprawdzałeś stan techniczny silnika.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 cze 2009, 13:55

FranoF1 pisze:Labiel napisał/a:
Oglądałem kilka sztuk A4 1,8T i wszystkie były zajechane.


ciekawi mnie jak sprawdzałeś stan techniczny silnika.
Silnika za bardzo przy tych ogólnych oględzinach nie sprawdzałem bo w niektórych przypadkach nie było wogóle po co. Przez "zajechanie" miałem na myśli ogólny stan auta. Może to zbieg okoliczności że akurat najbardziej zajechane były te z silnikiem 1,8T no ale tak niestety mi się trafiło :-/

Pamiętam jak byłem właśnie oglądać jedną 1,8T. Dzwonie do gościa i pytam się o stan auta. Oczywiście zapewniał mnie że auto jest w dobrym stanie technicznym. No to jadę oglądać. Już z daleka widziałem że to trup. Wydłubany zamek w drzwiach kierowcy, środek wyglądał tak jakby ktoś tam świnie hodował. Usiadłem na siedzeniu kierowcy i poczułem metalowe pręty - tak zarwanego siedzenia to jeszcze nie widziałem. Dodatkowo auto całe zgnite. A stan techniczny? Koleś zapomniał wspomnieć o pękniętym kolektorze i dziurawej chłodnicy. Dobrze że nie jechałem oglądać konkretnie tylko tego auta bo bym się nie mało wkurzył.

Awatar użytkownika
Damu$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 16 paź 2007, 01:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Damu$ » 11 cze 2009, 15:34

Labiel pisze:Dodatkowo auto całe zgnite
To chyba jakieś popowodziowe musiało być to A4? Stęchlizny w środku nie czułeś?

Awatar użytkownika
Garo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 26 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: SRC

Post autor: Garo » 11 cze 2009, 15:45

No ładne A4;) Silnik taki sam jak w moim rodzinnym A4, Szkoda że nie turbo, my żałujemy że nie mamy, ale to był taki rodzynek że warto było brać i od pewnego znajomego dziadka. Ja mam rocznik 1995 i przebiegu nie całe 90tys. Dodatkowo w wyposażeniu elektryczne szyby przednie i klima. Chodzi cały czas bez LPG. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 cze 2009, 20:37

Damu$ pisze:
Labiel pisze:Dodatkowo auto całe zgnite
To chyba jakieś popowodziowe musiało być to A4? Stęchlizny w środku nie czułeś?
Ciężko stwierdzić. Raczej bite i kiepsko robione. W sumie to widziałem 3 takie A4 które miały nieźle zgnite przednie błotniki. Czyżby A4 były bardziej wrażliwe na rdze po jakiś kiepskich naprawach, czy to zbieg okoliczności?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl