[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61
Jak część z was wie jakiś czas temu sprzedałem swoje B3. Targany wieloma wątpliwościami co kupić jako następne auto, wybór ostatecznie padł na Audi A4 B5 z silnikiem benzynowym 1,8 125PS ADR + sekwencyjna instalacja LPG zakładana przeze mnie. Auto ogólnie jest w stanie dobrym mimo lat, oczywiście do drobnych poprawek ale do wszystkiego się dojdzie. Wyposażenie dość słabe (brakło funduszy) ale zależało mi bardzo na tej jednostce napędowej. W podobnych cenach z silnikiem 1,6 mogłem wyrwać wersję prawie full ale 1,6 to zbyt słaby motor jak na tą budę.
Dane techniczne
Rok produkcji: czerwiec 1995
Silnik: 1,8l 20v ADR 125KM 168NM - był
Po SWAPie 1,8T 20v APU 150KM 210NM z 2000 roku
Przebieg przy zakupie: 128tyś (ostatnia wizyta w ASO w 2008 przy przebiegu 106tyś)
Elektryczny szyberdach, przeszklony
Elektryczna regulacji lusterek
ABS
Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
Centralny zamek
Moduł komfort
Immobilajzer
Wspomaganie kierownicy
Regulacja wysokości kierownicy
Elektryczna regulacja wysokości świateł
Składana, dzielona tylna kanapa z podłokietniki
Sekwencyjna instalacja gazowa
Podstawek pod napoje
Sprężyny obniżające przód K&W -70mm, tył Weitec -50mm
Amortyzatory przód/tył 1BE
Białe boczne kierunkowskazy
Alufelgi Ronal 17'' 225/45/17 - są
Modyfikacja włącznika świateł awaryjnych
Dolna rozpórka
Górna rozpórka
Opróżnienie katalizatora
Metalowa osłona silnika
Podgrzewane dysze spryskiwaczy
Tylne lampy I lift
Kierownica z Audi A4 B6
Przednie lampy zespolone II lift
Przednie fotele kubełkowe z II lifta z elk. regulacją odcinka lędźwiowego + poduszki
Halogeny w zderzaku
Centralny zamek z pilota z opcją doświetlania halogenami
Podgrzewane lusterka
Liczniki II lift full FIS
SWAP na 1,8T APU
Przedni grill poliftowy
Poliftowa półka z 3cim stopem
Oryginalne tylne głośniki ze wzmacniaczem
Elektryka przednich szyb
Moduł poliftowych czasowych wycieraczek
Poliftowe boczki drzwi z lampkami ostrzegawczymi
Tempomat
Ponieważ w A4 (tak jak zresztą w B3) nie mogę narzekać na brak półek i półeczek postanowiłem jedną z nich zlikwidować a zamiast tego dać podstawek pod napoje. Dość ciężko było zdobyć taki element ale w końcu za parę groszy się udało. Wymiana starego elementu na nowy to istne plug & play.
Dane techniczne
Rok produkcji: czerwiec 1995
Silnik: 1,8l 20v ADR 125KM 168NM - był
Po SWAPie 1,8T 20v APU 150KM 210NM z 2000 roku
Przebieg przy zakupie: 128tyś (ostatnia wizyta w ASO w 2008 przy przebiegu 106tyś)
Elektryczny szyberdach, przeszklony
Elektryczna regulacji lusterek
ABS
Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
Centralny zamek
Moduł komfort
Immobilajzer
Wspomaganie kierownicy
Regulacja wysokości kierownicy
Elektryczna regulacja wysokości świateł
Składana, dzielona tylna kanapa z podłokietniki
Sekwencyjna instalacja gazowa
Podstawek pod napoje
Sprężyny obniżające przód K&W -70mm, tył Weitec -50mm
Amortyzatory przód/tył 1BE
Białe boczne kierunkowskazy
Alufelgi Ronal 17'' 225/45/17 - są
Modyfikacja włącznika świateł awaryjnych
Dolna rozpórka
Górna rozpórka
Opróżnienie katalizatora
Metalowa osłona silnika
Podgrzewane dysze spryskiwaczy
Tylne lampy I lift
Kierownica z Audi A4 B6
Przednie lampy zespolone II lift
Przednie fotele kubełkowe z II lifta z elk. regulacją odcinka lędźwiowego + poduszki
Halogeny w zderzaku
Centralny zamek z pilota z opcją doświetlania halogenami
Podgrzewane lusterka
Liczniki II lift full FIS
SWAP na 1,8T APU
Przedni grill poliftowy
Poliftowa półka z 3cim stopem
Oryginalne tylne głośniki ze wzmacniaczem
Elektryka przednich szyb
Moduł poliftowych czasowych wycieraczek
Poliftowe boczki drzwi z lampkami ostrzegawczymi
Tempomat
Ponieważ w A4 (tak jak zresztą w B3) nie mogę narzekać na brak półek i półeczek postanowiłem jedną z nich zlikwidować a zamiast tego dać podstawek pod napoje. Dość ciężko było zdobyć taki element ale w końcu za parę groszy się udało. Wymiana starego elementu na nowy to istne plug & play.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2014, 09:44 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 180 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No niestety, nic wieczne nie jest. Ale przecież A4 to młodsza siostra 80 więc zmiana nie jest taka duża. W zasadzie w środku czuję się jak w swojej 80tce. Wszystko jest tam gdzie być powinno oprócz awaryjnych których nie ma już w gałce tak jak to było w B3. Ale generalnie czuje się jak w wyremontowanym domugoldi j51 pisze:znowu ktoś napisze że nam się wykruszają fani 80 tek
Ostatnio zmieniony 05 gru 2009, 17:28 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Miałem taką ochotę, ale niestety ogólnie jeśli chodzi o zadbane A4 to jest mega trudno. A jak już coś fajnego to ceny z księżyca. Oglądałem kilka sztuk A4 1,8T i wszystkie były zajechane. W jednej był nawet pęknięty kolektor wydechowy - częsta przypadłość jeśli ktoś nie potrafi jeździć autem z turbiną.labek pisze:Czemu nie 1.8T Whyyyyyy ??
Jeśli chodzi o sterownik to STAG-300-8labek pisze:Na jakich podzespołach masz gaz ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Być może, ale co zrobić jak nic ciekawego nie było albo znowu ceny były za wysokie Generalnie to cieszę się że jest w ogóle A4 bo początkowo mierzyłem w Honde Accord (były tańsze), ale jakoś nie mogłem się odnaleźć w tym aucie. A tu wsiadłem i wiedziałem że siedzę w tym w czym powinienem.labek pisze:Niedługo będziesz żałował, że nie 1.8T
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Silnika za bardzo przy tych ogólnych oględzinach nie sprawdzałem bo w niektórych przypadkach nie było wogóle po co. Przez "zajechanie" miałem na myśli ogólny stan auta. Może to zbieg okoliczności że akurat najbardziej zajechane były te z silnikiem 1,8T no ale tak niestety mi się trafiłoFranoF1 pisze:Labiel napisał/a:
Oglądałem kilka sztuk A4 1,8T i wszystkie były zajechane.
ciekawi mnie jak sprawdzałeś stan techniczny silnika.
Pamiętam jak byłem właśnie oglądać jedną 1,8T. Dzwonie do gościa i pytam się o stan auta. Oczywiście zapewniał mnie że auto jest w dobrym stanie technicznym. No to jadę oglądać. Już z daleka widziałem że to trup. Wydłubany zamek w drzwiach kierowcy, środek wyglądał tak jakby ktoś tam świnie hodował. Usiadłem na siedzeniu kierowcy i poczułem metalowe pręty - tak zarwanego siedzenia to jeszcze nie widziałem. Dodatkowo auto całe zgnite. A stan techniczny? Koleś zapomniał wspomnieć o pękniętym kolektorze i dziurawej chłodnicy. Dobrze że nie jechałem oglądać konkretnie tylko tego auta bo bym się nie mało wkurzył.
No ładne A4;) Silnik taki sam jak w moim rodzinnym A4, Szkoda że nie turbo, my żałujemy że nie mamy, ale to był taki rodzynek że warto było brać i od pewnego znajomego dziadka. Ja mam rocznik 1995 i przebiegu nie całe 90tys. Dodatkowo w wyposażeniu elektryczne szyby przednie i klima. Chodzi cały czas bez LPG. Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ciężko stwierdzić. Raczej bite i kiepsko robione. W sumie to widziałem 3 takie A4 które miały nieźle zgnite przednie błotniki. Czyżby A4 były bardziej wrażliwe na rdze po jakiś kiepskich naprawach, czy to zbieg okoliczności?Damu$ pisze:To chyba jakieś popowodziowe musiało być to A4? Stęchlizny w środku nie czułeś?Labiel pisze:Dodatkowo auto całe zgnite