Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 maja 2009, 22:19

no coś na pewno szwankuje bo nawet jak pada termostat to nie ma takich różnic tylko temp trzyma się na ok 70 stopniach... pierwsze co sprawdź to czujnik i wskaźnik pewnie któryś z nich szwankuje.jak by co to mam na zbyciu wskaźnik ;-)

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 09 cze 2009, 18:11

hudy pisze:wyciągnij sobie wtyczkę od wiatraków która jest wpięta w czujnik na dole chłodnicy (lewy dolny róg chłodnicy) w tej wtyczce są 3 wejścia.weź sobie jakiś drucik i zepnij pierwsze wejście z drugim - wtedy powinien działać 1 bieg a później pierwsze wejście z trzecim wtedy powinien działać 2 bieg...
Witam. Pojawił sie nowy problem. Na krótko nie działa pierwszy bieg (bezpieczniki sprawdzone) Po podłączeniu E3 i E2 do plusa działa pierwszy i drugi bieg. Pomocy. Pozdrawiam

smukly_joe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 04 kwie 2007, 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: smukly_joe » 09 cze 2009, 19:07

witam

Mam pytanie odnosnie wentylatorow.

Posiadam (niesprawna) klimatyzacje. Sa dwa wiatraki. Czy gdy silnik sie zagrzeje powinny chodzic dwa czy jeden? U mnie wlacza sie jeden (od strony pasazera).

pozdrawiam

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 09 cze 2009, 19:15

Cześć koledzy!
Szybkie pytanie:
Jakieś 4 miesiące temu wymieniłem termostat ( na jakiś 4max) bo non-stop było 70C.
Podczas jazdy temperatura jest ok 80C, gdy postoję trochę dłużej w korku to podchodzi delikatnie za 90C.
Czy to padnięty termostat czy czujnik temperatury? Wskaźnik raczej wykluczam bo na EU liczniku było to samo, teraz mam ANG i to samo.

Awatar użytkownika
Pinokio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 kwie 2009, 20:36
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: Pinokio » 09 cze 2009, 19:20

auroxick pisze:Cześć koledzy!
Szybkie pytanie:
Jakieś 4 miesiące temu wymieniłem termostat ( na jakiś 4max) bo non-stop było 70C.
Podczas jazdy temperatura jest ok 80C, gdy postoję trochę dłużej w korku to podchodzi delikatnie za 90C.
Czy to padnięty termostat czy czujnik temperatury? Wskaźnik raczej wykluczam bo na EU liczniku było to samo, teraz mam ANG i to samo.

Nie przejmuj sie niczym 90c. w korku- wszystko jest ok

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 09 cze 2009, 20:18

Tyle że na trasie za mało, powinno być ok 90 a jest 80...

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 09 cze 2009, 23:07

Jeszcze jedno. Chodzi o chłodnicę. Jak silnik ma temp. około 90°C to góra jest wyaźniej cieplejsza od dołu. Może trzeba przepłukać chłodnicę? Można to zrobić nie zdejmując jej, bo mam skrzynie automat. i od chłodnicy odchodzą mi jeszcze rurki do skrzyni. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 10 cze 2009, 10:48

Tyle że na trasie za mało, powinno być ok 90 a jest 80...
przyuważ kolego ze w trasie masz dodatkowe chlodzenie w postaci strumienia zimnego powietrza. u mnie w trasie jak lece 140=160 to temp nie rosie powyzej 80. raczej masz wszystko w pozadku.

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 10 cze 2009, 22:40

Hmmm, trzeba to sprawdzić. A jeszcze jedno gdy temperatura jest lekko ponad 90C to delikatnie czuć jak telepie budą, tak chodzi nierównomiernie, na obrotomierzu jest ok nie ma wachań. Gfy spadnie poniżej 90C to jest normalnie. Może to coś z dawką??

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 11 cze 2009, 00:43

witam :-) zagadnę w temacie bo mam pytanko :mrgreen: mam padnięty termostat i zatrzymał się w pozycji otwartej, doszedłem do tego po temp cieczy i oleju. rano autko dość długo się nagrzewa i jak wyjadę gdzieś na trasę to temp płynu i oleju spada do ok65C płyn i gdzieś tyle samo olej... w sumie nie przeszkadza mi to zbytnio ale mam takie pytanie, czy termostat ma jakiś wpływ na biegi wentylatorów? pytam bo u mnie załączają się od razu na maxa i widzę na zegarach znaczny spadek napięcia prądu :-| sprawdzałem bezpieczniki i wszystko jest okej, miał ktoś podobny problem?

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 11 cze 2009, 08:49

Kolego ja bym ci doradził wymienic ten termostat bo nie jest dobrze dla silnika gdy wiecznie jest niedogrzany a wymiana termostatu nie jest skomplikowana i nie zajmuje duzo czasu ;)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 11 cze 2009, 11:32

No i w dodatku spalanie jest większe na niedogrzanym silniku...
czester-11 pisze:przyuważ kolego ze w trasie masz dodatkowe chlodzenie w postaci strumienia zimnego powietrza. u mnie w trasie jak lece 140=160 to temp nie rosie powyzej 80. raczej masz wszystko w pozadku.
Co do tego to wydaje mi się, że przy takich obrotach temperatura powinna być w granicach 87-90 stopni... Przynajmniej ja tak mam po wymianie termostatu i czujnika. ;-)

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 11 cze 2009, 13:30

U mnie trzyma cały czas 78-85 stopni max.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 11 cze 2009, 16:18

To trochę nisko... :roll: Termostat włącza długi obieg przy 87 stopniach...

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 11 cze 2009, 17:09

U mnie innej temp nie ma chyba, że czujnik szwankuje...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl