[B4 NG+LPG] Gaśnie na lpg przy hamowaniu biegiem.
[B4 NG+LPG] Gaśnie na lpg przy hamowaniu biegiem.
Witam! Mam taki problem,ze gdy hamuje biegiem to po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają prawie do zera , a nieraz autko zgaśnie. dzieje się tak tylko na lpg, na pb jest ok. Nieraz obroty wrócą do normy, a czasami zatrzymają się na 200 obr.min i wtedy trzeba wyłączyć zapłon i uruchomić ponownie bo inaczej nie chce podbić do 900 .Problem jest raczej na ciepłym silniku. Poza tym autko chodzi bez zarzutu , dobrze odpala, wkręca się na obroty i chodzi jak burza, tylko jazda po mieście jest uciążliwa.Czytając podobne tematy dotyczące obrotów nie znalazłem rozwiązania takiego problemu . podejrzewam , że może jest problem z potencjometrem przepływomierza ale na benzynie nie gaśnie , a obroty nie falują i trzymają się w normie. Instalka w niuni ma ok. 4 lat, reduktor-landi reszty nie znam nazwy.[świece ngk, przewody jamor, palec, kopułka , wszystko nowe] Nie ma strzałów, tylko te spadające obroty.
Z góry dziękuje.
Proszę nie pisać wielkimi literami, gdyż jest to traktowane jako krzyk i niezgodne z regulaminem. Nie używaj tylu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie (to również jest niezgodne z regulaminem).
Z góry dziękuje.
Proszę nie pisać wielkimi literami, gdyż jest to traktowane jako krzyk i niezgodne z regulaminem. Nie używaj tylu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie (to również jest niezgodne z regulaminem).
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 11:02 przez tom74, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
https://audi80.pl/b4-23ng-lpg-gasnie-na-lpg-przy-hamowani
podłączałem i nic nie wyszło. Dzisiaj sprawdzilem cewkę i na wturnym ma3ohm a jak silnik się nagrzał to bylo 6ohm, a z tego co wiem powinno być 1.5. Czy to może być przyczyną? Druga wartość jest w normie 7.5kohm i się nie zmienia.przypominam ze na bp jest ok.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
tom74, Jesli problem występuje tylko na lpg a na benzynie jest ok.to przyczyna leży po stronie lpg.Bywa że na wyeksploatowanych świecach silnik kuleje na gazie a na benzynie nie gdyż gaz potrzebuje mocniejszej iskry.Ale skoro świeczki świeże to raczej odpada,niemniej jednak jak każdy użytkownik NG na gazie musisz często kontrolować stan ukł.zapłonowego(ja to już traktuje jak mycie zębów )
Zacznij od kontroli gazu,instalacja ma swój perzebieg a więc filtr gazu(co 10tyś.km wymiana),stan membrany w parowniku no i na dzień dobry regulacja mieszanki na biegu jałowym(podciśnienówki-a wnioskuje że taką posiadasz-są nieprecyzyjne i trzeba ich pilnować).
Zacznij od kontroli gazu,instalacja ma swój perzebieg a więc filtr gazu(co 10tyś.km wymiana),stan membrany w parowniku no i na dzień dobry regulacja mieszanki na biegu jałowym(podciśnienówki-a wnioskuje że taką posiadasz-są nieprecyzyjne i trzeba ich pilnować).
Witam.Spróbuj zmienić przewody bo te co masz to straszne dziadostwo!! Poprzedni właściciel mojej niuni mi takie założył i miałem ciągłe kłopoty!!! zmieniłem na ngk i spokój . strzałów nie masz bo domyślam się że auto odpalasz na benzynie. sprawdź w jakim stanie jest parownik bo wydaje mi sie że z racji wieku potrzebna jest mu regeneracja
Dzięki za podpowiedzi. Tak wlaśnie myślałem, że te przewody są do bani. Założe ngk albo beru i zobaczymy? Nie wiem czy te świece są odpowiednie ngk bpr5eku. przedtem były ngk bp6e. Co do regulacji mieszanki-wszystko bylo regulowane. Autko jest odpalane na gazie , zimą przy ujemnych temp. odpalalem na bp , ale strzalow nigdy nie bylo. Nad parownikiem tez pomyśle bo nie jest pierwszej mlodości, nie wiem o co chodzi z tą podciśnieniowka bo wdaje mi sie , że nic takiego tam niema, a może sie myle (czy chodzi o to pokrętło ze sprężynką przy parowniku?) A co myślicie o tej cewce czy te wartosci sa w normie co podalem? A jezeli nie to jakie sa prawidlowe? Przypomnę, że im bardziej silnik rozgrzany tym częściej gaśnie.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Podciśnieniówka to rodzaj instalacji gazowej 1 bądz 2 generacji,budowa oparta na parowniku i mieszalniku zwana też mieszalnikową.Jeśli kable masz świeże to myśle że nie one są przyczyną.Kable dobre od złych odróżnia ich trwałość,jeśli nowe kuleją to muszą być uszkodzone mechanicznie.Obstawiam instalacje,membrane i filtr gazu.Pozdrawiam <ok>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Cewka podmieniona-nic nie pomogło, bez zmian.filtr gazu i powietrza nowy- bez zmian. świece zamienione-dalej to samo. Parownik rozebrany- żadnych uszkodzeń, ale membrana dosyć sztywna, trzeba bedzie zregenerowac moze to coś pomoże . Zostają jeszcze przewody (janmor) , ale nie sądzę, że one są sprawcą problemu, a przypominam że niunia gaśnie, albo obroty spadają tylko podczas jazdy, a przeważnie przy hamowaniu biegiem Moze ktos ma jeszcze jakieś pomysły :?:
[ Dodano: 2009-06-13, 12:46 ]
Nie mogę rozszyfrować tez tej instalki. jak kupiłem autko to chodziło tylko na gazie . Po zrobieniu paliwka (była zatarta pompa) silnik chodził na jednym i drugim :shock:
POtem założyłem przekaznik który odcina zasilanie pompy po włączeniu gazu, ale na poczatku było ok. teraz gaśnie.
[ Dodano: 2009-06-13, 12:46 ]
Nie mogę rozszyfrować tez tej instalki. jak kupiłem autko to chodziło tylko na gazie . Po zrobieniu paliwka (była zatarta pompa) silnik chodził na jednym i drugim :shock:
POtem założyłem przekaznik który odcina zasilanie pompy po włączeniu gazu, ale na poczatku było ok. teraz gaśnie.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Wymień membrane w parowniku(można kupić zestaw naprawczy),wyreguluj gaz i zobaczymy.
Jakie obroty(na ciepłym silniku) biegu jałowego masz na gazie i jakie na benzynie?
[ Dodano: 2009-06-13, 15:18 ]
Jak masz ustawiony parownik w komorze sillnika?Jeśli parownik jest poprzecznie do kierunku jazdy(szerszą stroną) to po pierwsze jest zle ustawiony a po drugie przy sztywnej membranie może przymykać dopływ gazu.
Jakie obroty(na ciepłym silniku) biegu jałowego masz na gazie i jakie na benzynie?
[ Dodano: 2009-06-13, 15:18 ]
Jak masz ustawiony parownik w komorze sillnika?Jeśli parownik jest poprzecznie do kierunku jazdy(szerszą stroną) to po pierwsze jest zle ustawiony a po drugie przy sztywnej membranie może przymykać dopływ gazu.
Zestaw naprawczy już zamówiony. Parownik ustawiony jest dobrze, czyli węższą stroną do kierunku jazdy.Obroty na pb jak i na lpg w granicach 900 obr/min.
[ Dodano: 2009-06-13, 19:48 ]
Znalazłem od tej instalki dwie puszki z elektroniką, są tam jakieś potęcjometry, może nimi się coś reguluje?,. Przewody od nich wpięte są w osprzęt silnika(krokówka,potencjometr przepływomierza,zestw wtryskowy) ale to juz musi osądzic gaziarz, narazie wymienie membrane , wyreguluje i zobaczymy,tak jak Luk mówisz . Pozdro <ok>
[ Dodano: 2009-06-13, 19:48 ]
Znalazłem od tej instalki dwie puszki z elektroniką, są tam jakieś potęcjometry, może nimi się coś reguluje?,. Przewody od nich wpięte są w osprzęt silnika(krokówka,potencjometr przepływomierza,zestw wtryskowy) ale to juz musi osądzic gaziarz, narazie wymienie membrane , wyreguluje i zobaczymy,tak jak Luk mówisz . Pozdro <ok>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE