Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG+LPG] Gaśnie na lpg przy hamowaniu biegiem.

Wszystko co związane z LPG
tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

[B4 NG+LPG] Gaśnie na lpg przy hamowaniu biegiem.

Post autor: tom74 » 11 cze 2009, 00:44

Witam! Mam taki problem,ze gdy hamuje biegiem to po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają prawie do zera , a nieraz autko zgaśnie. dzieje się tak tylko na lpg, na pb jest ok. Nieraz obroty wrócą do normy, a czasami zatrzymają się na 200 obr.min i wtedy trzeba wyłączyć zapłon i uruchomić ponownie bo inaczej nie chce podbić do 900 .Problem jest raczej na ciepłym silniku. Poza tym autko chodzi bez zarzutu , dobrze odpala, wkręca się na obroty i chodzi jak burza, tylko jazda po mieście jest uciążliwa.Czytając podobne tematy dotyczące obrotów nie znalazłem rozwiązania takiego problemu . podejrzewam , że może jest problem z potencjometrem przepływomierza ale na benzynie nie gaśnie , a obroty nie falują i trzymają się w normie. Instalka w niuni ma ok. 4 lat, reduktor-landi reszty nie znam nazwy.[świece ngk, przewody jamor, palec, kopułka , wszystko nowe] Nie ma strzałów, tylko te spadające obroty.
Z góry dziękuje.

Proszę nie pisać wielkimi literami, gdyż jest to traktowane jako krzyk i niezgodne z regulaminem. Nie używaj tylu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie (to również jest niezgodne z regulaminem).
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 11:02 przez tom74, łącznie zmieniany 1 raz.

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 11 cze 2009, 13:27

Po pierwsze podłącz go pod kompa i sprawdz czy nie ma żadnych błędów.

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

https://audi80.pl/b4-23ng-lpg-gasnie-na-lpg-przy-hamowani

Post autor: tom74 » 11 cze 2009, 22:56

podłączałem i nic nie wyszło. Dzisiaj sprawdzilem cewkę i na wturnym ma3ohm a jak silnik się nagrzał to bylo 6ohm, a z tego co wiem powinno być 1.5. Czy to może być przyczyną? Druga wartość jest w normie 7.5kohm i się nie zmienia.przypominam ze na bp jest ok.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 cze 2009, 06:40

tom74, Jesli problem występuje tylko na lpg a na benzynie jest ok.to przyczyna leży po stronie lpg.Bywa że na wyeksploatowanych świecach silnik kuleje na gazie a na benzynie nie gdyż gaz potrzebuje mocniejszej iskry.Ale skoro świeczki świeże to raczej odpada,niemniej jednak jak każdy użytkownik NG na gazie musisz często kontrolować stan ukł.zapłonowego(ja to już traktuje jak mycie zębów ;-) )
Zacznij od kontroli gazu,instalacja ma swój perzebieg a więc filtr gazu(co 10tyś.km wymiana),stan membrany w parowniku no i na dzień dobry regulacja mieszanki na biegu jałowym(podciśnienówki-a wnioskuje że taką posiadasz-są nieprecyzyjne i trzeba ich pilnować).

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 12 cze 2009, 09:26

Witam.Spróbuj zmienić przewody bo te co masz to straszne dziadostwo!! Poprzedni właściciel mojej niuni mi takie założył i miałem ciągłe kłopoty!!! zmieniłem na ngk i spokój . strzałów nie masz bo domyślam się że auto odpalasz na benzynie. sprawdź w jakim stanie jest parownik bo wydaje mi sie że z racji wieku potrzebna jest mu regeneracja :-)

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 12 cze 2009, 21:44

Dzięki za podpowiedzi. Tak wlaśnie myślałem, że te przewody są do bani. Założe ngk albo beru i zobaczymy? Nie wiem czy te świece są odpowiednie ngk bpr5eku. przedtem były ngk bp6e. Co do regulacji mieszanki-wszystko bylo regulowane. Autko jest odpalane na gazie , zimą przy ujemnych temp. odpalalem na bp , ale strzalow nigdy nie bylo. Nad parownikiem tez pomyśle bo nie jest pierwszej mlodości, nie wiem o co chodzi z tą podciśnieniowka bo wdaje mi sie , że nic takiego tam niema, a może sie myle (czy chodzi o to pokrętło ze sprężynką przy parowniku?) A co myślicie o tej cewce czy te wartosci sa w normie co podalem? A jezeli nie to jakie sa prawidlowe? Przypomnę, że im bardziej silnik rozgrzany tym częściej gaśnie.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 cze 2009, 23:02

Podciśnieniówka to rodzaj instalacji gazowej 1 bądz 2 generacji,budowa oparta na parowniku i mieszalniku zwana też mieszalnikową.Jeśli kable masz świeże to myśle że nie one są przyczyną.Kable dobre od złych odróżnia ich trwałość,jeśli nowe kuleją to muszą być uszkodzone mechanicznie.Obstawiam instalacje,membrane i filtr gazu.Pozdrawiam <ok>

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 13 cze 2009, 06:17

Luk, już kumam o co Ci chodziło z tą podciśnieniówką :oops: Dzisiaj sprawdze filtr(choć niedawno był wymieniany) i rozbiorę parownik, moze jego coś boli :-/ . W dalszym ciągu nie wiem co z tą cewką , bo te pomiary wydają się być nieprawidłowe <osohozi>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 cze 2009, 06:52

tom74 pisze:W dalszym ciągu nie wiem co z tą cewką , bo te pomiary wydają się być nieprawidłowe <osohozi>
Najłatwiej zapiąć na próbe drugą i będziesz wiedział na ile cewka ma wpływ.Czasem problem ma więcej niż 1 żródło,dobrze że nie zapominasz o cewce skoro nie trzyma parametrów ;-)

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 13 cze 2009, 12:34

Cewka podmieniona-nic nie pomogło, bez zmian.filtr gazu i powietrza nowy- bez zmian. świece zamienione-dalej to samo. Parownik rozebrany- żadnych uszkodzeń, ale membrana dosyć sztywna, trzeba bedzie zregenerowac moze to coś pomoże . Zostają jeszcze przewody (janmor) , ale nie sądzę, że one są sprawcą problemu, a przypominam że niunia gaśnie, albo obroty spadają tylko podczas jazdy, a przeważnie przy hamowaniu biegiem :-( Moze ktos ma jeszcze jakieś pomysły :?:

[ Dodano: 2009-06-13, 12:46 ]
Nie mogę rozszyfrować tez tej instalki. jak kupiłem autko to chodziło tylko na gazie . Po zrobieniu paliwka (była zatarta pompa) silnik chodził na jednym i drugim :shock:
POtem założyłem przekaznik który odcina zasilanie pompy po włączeniu gazu, ale na poczatku było ok. teraz gaśnie.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 cze 2009, 15:16

Wymień membrane w parowniku(można kupić zestaw naprawczy),wyreguluj gaz i zobaczymy.
Jakie obroty(na ciepłym silniku) biegu jałowego masz na gazie i jakie na benzynie?

[ Dodano: 2009-06-13, 15:18 ]
Jak masz ustawiony parownik w komorze sillnika?Jeśli parownik jest poprzecznie do kierunku jazdy(szerszą stroną) to po pierwsze jest zle ustawiony a po drugie przy sztywnej membranie może przymykać dopływ gazu.

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 13 cze 2009, 19:30

Zestaw naprawczy już zamówiony. Parownik ustawiony jest dobrze, czyli węższą stroną do kierunku jazdy.Obroty na pb jak i na lpg w granicach 900 obr/min.

[ Dodano: 2009-06-13, 19:48 ]
Znalazłem od tej instalki dwie puszki z elektroniką, są tam jakieś potęcjometry, może nimi się coś reguluje?,. Przewody od nich wpięte są w osprzęt silnika(krokówka,potencjometr przepływomierza,zestw wtryskowy) ale to juz musi osądzic gaziarz, narazie wymienie membrane , wyreguluje i zobaczymy,tak jak Luk mówisz . Pozdro <ok>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 cze 2009, 22:01

tom74,Po regeneracji parownika w twoim wykonaniu powinno być ok. <ok>

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 18 cze 2009, 08:54

Parownik zregenerowany, autko śmiga aż milo, :-D no i najważniejsze- nie gaśnie, obroty cały czas 900 <ok> DziękiLuk_Op_Q89 za pomoc i dobre rady.Pozdro <piwo> [/i]

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 18 cze 2009, 08:59

tom74, Takie już są NG na gazie,kapryśne.Ale to nie jest wina tych silników tylko nieprecyzyjnych instalacji gazowych.Musisz dbać o kondycje dolotu,ukł.zapłonowego i instalacji a jak się zaczyna "coś" dziać to odrazu reagowć.
Ciesze się że już śmiga <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl