Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 NG] Montaż blosa i efekty

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 13 sty 2009, 22:04

Danio BB pisze:
Satar pisze:NO DOBRA. a CO Z BLOS-EM W INST. GAZOWYCH DO GAŻNIKA??? TU NIE STERUJE ANI LAMBDA, ANI ŻADNE INNE ELEKTRONICZNE DZIADOSTWO :-/
Gaźniki keihin nie współpracują z bloss'em. Pojawia się potężna "dziura" w gazie na gazie i benzynie w okolicach 3000rpm, czyli w momencie otwarcia II przepustnicy. Pierwsza przepustnica gaźnika otwiera bloss'a dopiero przy prawie pełnym otwarciu, wtedy następuje uniesienie przesłony bloss's i gwałtowne otwarcie drugiego stopnia gaźnika.
Żeby założyć blossa do naszych aut (SF, NE, RU, RNA ) najlepiej było by zamontować gaźnik jednoprzelotowy lub z mechanicznie a nie podciśnieniowo sterowaną przepustnicą drugiego przelotu(czyli np. tak jak napisał KorNoLio).
Można jeszcze spróbować użyć śruby do podpierania przepustnicy w blosie i ją trochę wkręcić, po to ona jest.

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 14 sty 2009, 21:12

KorNoLio pisze:Można jeszcze spróbować użyć śruby do podpierania przepustnicy w blosie i ją trochę wkręcić, po to ona jest.
Próbowałem śrubą , potem blossem z podciśnieniowym prętem do unoszenia przepustnicy.
Wychodzi na to że gaźnik jest zbyt czuły na bloss'a :-(

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 15 sty 2009, 18:54

mam pytanko czy blosa montuje się przed przepływomierzem czy za chodzi mi o silnik 1.6 ADA

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 15 sty 2009, 19:04

willi pisze:mam pytanko czy blosa montuje się przed przepływomierzem czy za chodzi mi o silnik 1.6 ADA
Za przepływką, jak najbliżej przepustnicy, ale do twojego silnika polecił bym sekwencję na STAG-4.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 15 sty 2009, 19:15

chciałem zakłądać ale została mi cała instalacja z innej i narazie spróbuję blosa zresztą szkoda kasy na sekwencje do tak dupowatego silnika :-P

dawid9k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2008, 12:58
Lokalizacja: Torun

Post autor: dawid9k » 13 cze 2009, 22:40

Co do spalania , moje audi 90 2.3E potrafi zejsc ponizej 10l/100 km LPG jadac 80-100 km/h
szybszej jazdy czyli ciagle przyspieszanie zwalnianie , jazda w granicach 100-140 ok ~11-12L LPG , dodam ze moje auto wogule nie jezdzi na benzynie , benzyne mam zdemontowana :) co wykluczylo jakiekolwiek strzaly auto kreci sie do czerwonego i nic sie nie dzieje, ostanio jadac do bydgoszy i spowrotem czyli 100 km , jadac z pedalem w podlodze z predkosciami 160 , w porywie i 170 :) auto wzielo 14L lpg .

Miasto: i tu sie zaczyna tragedia 18L to minimum wacha sie nawet do 21L.


Przyczyna ? drugi cylinder i 3ci cylinder maja bardzo slabe cisnienie, podobno dlatego tyle spala i dlatego jest slaby (slaby jak na to auto). Zadziwia mnie jednak tak male spalanie w trasie, ma ktos jakis pomysl dlaczego tak jest?

Za pare dni oddaje auto gdzie zrobja mi glowice , zaloza jakies uszczelniacze itp itd , znajomy to zrobi wiec ufam ze bedzie dobrze .
Po zrobieniu silnika wymieniam parownik poniwaz ten chyba juz sie konczy , auto potrafi zgasnac , ostanio zgas i nie chcial odpalić, ale to juz inna bajka o ktorej nie chce dyskutowac.


A wiec moje pytanie ! Czy BLOS pozwoli mi cieszyc sie autem jeszcze bardziej ?
Skoro bede mial i tak o wiele wiecej mocy po zrobieniu silnika a problemow nie bedzie ,
Jest to instalacja I gen. wiec auto przez samą instalacje traci na mocy tak ?.
Wiec pytam , czy oplaca mi sie w to bawic , dodam ze auto w zime odpalane na gazie nie odpalilo dopiero przy -19C przy -13C odpalalo i jezdzilo normalnie <urodziny> .

http://img91.imageshack.us/i/pimg0563.jpg/ <--- Silnik

http://img91.imageshack.us/i/pimg0574.jpg/ <--- brudny , ale nie mam fotek czystego :-|

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 16 cze 2009, 11:52

Kornel, czy mógłbyś jeszcze raz wrzucić foty bo linki padły

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 cze 2009, 20:05


bartoszk9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 maja 2009, 19:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bartoszk9 » 29 cze 2009, 21:42

Witam!
Panowie proszę o rade.
Posiadam audi 80 2.3 NG. Autko kupiłem 2 lata temu już zagazowane. Rok temu przestał pracować na benzynie. Padł wtrysk mechaniczny. Przez rok jeździłem tylko na gazie, ale co chwile problemy z jałowymi obrotami, gaśnięciem silnik itp. Teraz tak się porobiło że już na tym gazie nawet ledwo zipie. Koszty naprawy wtrysku bardzo duże wiec zastanawiam się nad BLOSem. Co o tym sądzicie czy taki silnik jak nie pracuje na PB to na BLOSie będzie chodził?
Co myślicie aby bezpośrednio do BLOSa podpiąć filtr stożkowy i ominąć przepływkę.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 11 paź 2009, 16:17

Witam wszystkich

Chciałbym założyć u siebie instalke z blosem. W związku z tym mam pare pytań do wszystkich, którzy już sprawdzili jego skuteczność w przypadku K-Jeta.

Po pierwsze:
Czy wywalając krokowiec kompouter Bingo M nie "zwariuje", kiedy nie będzie miał czym sterować?

Po drugie:
Jak to jest z tym przekrojem przewodu miedzianego zasilającego silnik? Dawać fi8, czy fi6 wystarczy? Jeśli potrzeba fi8, to jaki, niedrogi parownik polecacie?

Po trzecie:
Czy blosy sprzedawane na allegro naprawdę są urządzeniami uniwersalnymi i standard będzie pasował do NG, czy przy zakupie mam się pytać o jakiś konkretny (inny typ gwizdka, itp.)?

Po czwarte:
Moja beczwórka miała gaz już wczesniej. Zdemontowałem go i wykreśliłem z dowodu.
Mam wszystkie elementy tamtej instalacji i papiery na nie.
Które elementy można wykożystać przy ponownym montażu innstalacji?
Butla ma homologacje na 6 lat jeszcze. Komputer nie ma chyba bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo instalacji.
Coś sie z tego uratuje, żeby było taniej czy wszystko Waszym zdaniem do śmieci?

Po piąte:
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów zna w okolicach Łodzi jakiegoś "gazownika" (albo sam nim jest), który podszedłby życiowo do sprawy i pomógł wykonać takiego moda?

Po szóste;
Do czego tak na prawde potrzebny jest lubryfikator? Czy ma sens jego stosowanie w moim przypadku i czy jest możliwość żeby go zamontować (kwestia podciśnienia)?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 12 paź 2009, 20:57

Padre (LDZ) pisze:Czy wywalając krokowiec kompouter Bingo M nie "zwariuje", kiedy nie będzie miał czym sterować?
Możesz go zostawić, będziesz miał podgląd w mieszankę za pomocą kompa i będziesz mógł także nim to podregulować.
Padre (LDZ) pisze:Jak to jest z tym przekrojem przewodu miedzianego zasilającego silnik? Dawać fi8, czy fi6 wystarczy? Jeśli potrzeba fi8, to jaki, niedrogi parownik polecacie?
Do 136KM miedź fi 6mm w zupełności wystarczy.
Padre (LDZ) pisze:Czy blosy sprzedawane na allegro naprawdę są urządzeniami uniwersalnymi i standard będzie pasował do NG, czy przy zakupie mam się pytać o jakiś konkretny (inny typ gwizdka, itp.)?
Mogą być te, nie pamiętam już ale miałem chyba ze slitem D tym największym, paliwka nigdy za mało.
Padre (LDZ) pisze:Moja beczwórka miała gaz już wczesniej. Zdemontowałem go i wykreśliłem z dowodu.
Mam wszystkie elementy tamtej instalacji i papiery na nie.
Które elementy można wykożystać przy ponownym montażu innstalacji?
Butla ma homologacje na 6 lat jeszcze. Komputer nie ma chyba bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo instalacji.
Coś sie z tego uratuje, żeby było taniej czy wszystko Waszym zdaniem do śmieci?
Butlę, wielozawór, wlew, sterownik możesz wykorzystać, nie wiem jaki miałeś do tego reduktor.
Padre (LDZ) pisze:Do czego tak na prawde potrzebny jest lubryfikator? Czy ma sens jego stosowanie w moim przypadku i czy jest możliwość żeby go zamontować (kwestia podciśnienia)?
To sobie odpuść, naciąganie ludzi w butelkę.

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 12 paź 2009, 22:06

Reduktor BRC AT 90E.
Myślisz, że zgodzą się gazownicy na ponowny montaż tych gratów.
Bo się pytałem dwóch z okolicy to mieli strach w oczach, a jeden z nich to mnie prawie wygonił z warsztatu.
Padre (LDZ) pisze:Zdemontowałem go i wykreśliłem z dowodu.
Tu mnie boli najbardziej :-?

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 12 paź 2009, 23:41

Bo gazownicy boją się mechanicznego wtrysku. A jak słyszą że już kiedyś był to wolą się za to nie zabierać.
Ja mam też slit D w blosie. Krokowiec możesz zostawić. Ja u siebie wywaliłem i auto dopiero wtedy zaczęło jeździć jak należy. Wcześniej czegoś mu brakowało.

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 21 paź 2009, 05:39

Jeszcze jedno pytanko.
Kornel wykorzystał gumę od escorta xr3, A co z tymi od golfa MK2?
Podejdzie taka na przepływke NG? Trochę łatwiej je dostać.

Poza tym to chciałbym prosić Kolegów Zblosowanych o wrzucenie fotek efektów swojej pracy. Może być z krótkim opisem co od czego itp. Nie wiem jak innym, mnie na pewno by się coś takiego przydało.
Pozdrawiam

P.S.
Wydaje mi się, że ten temat Panowie Moderatorzy mogliby przenieść dzo działu "Silniki Benzynowe i LPG"

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 21 paź 2009, 22:59

To ja coś wrzucę ;-)
Montaż blosa według Leszka :mrgreen:

Pomyślałem sobie po co utrudniać sobie życie i kombinować z innymi gumami, "czajnikami" i innymi. Jak można by zrobić tak by pasowało w miarę dobrze i wyglądało przyzwoicie. I nie wstydzić się przeróbek po otwarciu maski ;-)


Guma na przepływomierzu jest oryginalna od NG (nic nie przerabiana). Jak wiadomo różni się ona średnicą tzn. blos ma 70mm a guma 80mm.
Różnicę tę zlikwidowalem za pomocą kawałka gumowego węża o takich średnicach zewn./wewn. Wszystko trzyma się mocno i nie ma prawa łapać lewego powietrza.

Na fotce jest jeszcze stara guma pomiędzy blosem a przepustnicą. Wytrzymała ona kilka dni i musiałem ją wymienic na mocniejszą bo ta kruszała i była cienka. Obecnie mam kawałek odcięty z gumy na przepływomierz od Audi C3 z silnikiem 2.2 (bardzo podobna guma). Odciety jest ten kawałek od strony przepustnicy.

Od spodu wkręcony jest wąż od krokowca. A ten widoczny na fotce na mosiężnym kolanku to kompensacja. Co ciekawe nie ma różnicy czy jest podłączona czy nie.

Obrazek Obrazek

Jak znajdę chwilę czasu to zrobię aktualne fotki z nową gumą na przepustnicy. Wszystko bardziej dopracowane, ładniej i czyściej :-D

W razie co pisać ;-)
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, 01:13 przez Leszek, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl