Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT LPG] zmulony, słaby dużo pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Darecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 2007, 13:37

[B4 2.0 ABT LPG] zmulony, słaby dużo pali

Post autor: Darecki » 13 cze 2009, 14:59

witam, mam problem jak w temacie :-( ostatnio moja niunia stała sie ospała, z opóźnieniem reaguje na gaz i musze naprawdę deptać aby wyciagnąć 120km/h. Na początku zająłem się ewentualnymi błachymi przyczynami, wymieniłem, filtr gazu, powietrza, świece i przewody.
Dodam że na benie zachowuje się podobnie. podjechałem do gazownika co by zerknął :lol: podpieszczał parametry, sprawdził sonde lambda-ponoć ok, sprawdziłem osobiście - odłączyłem sondę mała przejażdzka i oprócz dużego buczenia przy przyspieszaniu żadnej znaczacej różnicy. wyjłąłem katalizator bo myślałem że zapchany...a tu niespodzianka! nie ma kata wstawiona strumiennica. i teraz pytanie co moze być przyczyną tych objawów ??
z góry dzięki

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 13 cze 2009, 15:38

Reset ECU robiłeś? Sprawdzałeś ustawienie zapłonu lub ustawiałeś go?

Darecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 2007, 13:37

Post autor: Darecki » 14 cze 2009, 14:15

zapłon sprawdzałem u mechaniora był prawdilowy - w normie ale go i tak o 2 stp przyspieszył- bez zmian. Reset ECU - nie, nie robiłem, moze ktos podpowiedziec jak to wykonać ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 cze 2009, 14:45

Darecki pisze:odłączyłem sondę mała przejażdzka i oprócz dużego buczenia przy przyspieszaniu żadnej znaczacej różnicy.
Po odłączeniu sondy trzeba albo sporo pojeździć, żeby był jakiś efekt albo zrobić reset ECU czyli odpiąć aku na kilkanaście minut i po podpięciu odpalić maksymalnie zimny silnik i poczekać aż się nagrzeje do normalnej temp. pracy. W czasie nagrzewania się silnika nie można włączać żadnych odbiorników prądu typu światła, radio itp. ani nie deptać pedału gazu. Silnik ma sam pracować na jałowym biegu aż do nagrzania. Reset powoduje wyczyszczenie mapy wtrysku benzyny z ECU i wpisanie nowej podczas adaptacji. Jak nie wykasujesz starej mapy to po odłączeniu sondy silnik będzie pracował na podstawie tej starej mapy, a ta jeśli była utworzona na podstawie danych z zużytej sondy to praca silnika się nie poprawi.
Darecki pisze:sprawdził sonde lambda-ponoć ok,
Ja bym jednak przyjrzał się jeszcze raz tej sondzie. Jeśli masz LPG II generacji to jest to podstawowy element korygujący mieszankę na gazie i mający bardzo duży wpływ na pracę silnika na benzynie. Sondy w naszych autkach to dość częsta przyczyna mulenia i jeśli nigdy jeszcze nie była wymieniana to prawdopodobnie ma już dość choćby ze względu na wiek. Jeśli sonda jest ok. to moim zdaniem należy sprawdzić jeszcze raz regulację gazowni oraz sprawdzić czujnik temp. niebieski, TPS, regulator ciśnienia paliwa na wtrysku i dokładnie obejrzeć gumową podstawę wtrysku - która lubi pękać i silnik ciągnie wtedy lewe powietrze. Wszystkie te ewentualne przyczyny i zagadnienia były już opisywane na forum wielokrotnie, więc zapraszam do szukajki i wnikliwej lektury forum.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl