Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] pytanie o tarcze hamulcowe nawiercane i frezowane

arti029
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sie 2007, 16:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arti029 » 14 cze 2009, 12:41

kto wie gdzie moge kupic tarcze wentylowane na przód 280 mm zimmermana ( najlepiej nawiercane ) bo nigdzie nie moge dostac??

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 cze 2009, 01:18

arti029 pisze:kto wie gdzie moge kupic tarcze wentylowane na przód 280 mm zimmermana ( najlepiej nawiercane ) bo nigdzie nie moge dostac??
W PL nie wiem gdzie ale na ebay.de sa napewno.
W Pl z tej samej półki masz Mikode.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 21 sie 2009, 01:59

Yoo nie chce mi sie nowego tematu pisać Wyjaśnijcie mi jedno:

na tej Mikodzie w autach B4 nie ma rocznika 1991 a ja taki mam... druga sprawa

mam 2.0 ABT i wg tego powinienem założyć zwykłe "lite " tarcze (http://www.mikoda.pl/public/sklep.php?Content=det&id=529)
i moje Pytanie czy zamiast tych mogę założyć wentylowane (http://www.mikoda.pl/public/sklep.php?Content=det&id=525)

A dodam że miały by być nawiercane i frezowane. różnią się tylko :

Wentyl:
Wysokość H: 56,2
Th/B : 22
(dop.): 20
Jednolita
Wysokość H: 56,5
Th/B : 13
(dop.): 11

Co wy na To? <piwo>

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 21 sie 2009, 11:22

MaXuS, Jezeli masz lite tarcze to nie zalozysz wentylowanych poniewaz sa grubsze i nie zmieszcza sie w twoj zacisk razem z klockami, jezeli zmienisz zaciski na takie od wentylowanych to wtedy wejda bez klopotu.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 21 sie 2009, 12:18

Słonik, do tego dochodzi jeszcze osadzenie tarczy względem felgi
(jarzma).... to nie takie hop siup...

pozdr

drookash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: drookash » 21 sie 2009, 22:00

Śmigam na Mikodach od pół roku. Zrobiłem około 6 tyś km i wszystko ok. Na przedzie mam 280x13mm na tyle 245x10 bez wentylowania. Klocki przód to Ferodo Premier tył to zwykłe Ferodo SL. Na zamówienie zrobili mi wzór wiercenia i frezowania taki jak w Brembo.
Hamulce brzytewki. Kilka hamowań ze 150 do 0 z 4 osobami na pokładzie i nadal mam ostre hebłe i bez efektu pływania czy twardego pedału.
Do jednego trzeba się przyzwczaić - delikatne świerczenie przy mocniejszym hamowaniu. To efekt pracy klocków na ukośnych zafrezowaniach i otworach. Słyszalne tylko z otwartym oknem i jakimś autem obok od którego odbija się dźwięk. Zaletą jest oczyszczanie klocków z pyłów gdyż to właśnie robią ukośne nacięcia. Dzwon malują na czarno lub czerwono a nawet żółto farbą temperaturową i nie rdzewieją.
W poprzednim aucie na Mikodach zrobiłem 28tyś i wszystko było ok. Klocki zużywają się normalnie ale to zależy jakie się je kupi. Raz na 40 tyś km można te 150zł na kloce wydać.
Pięknie wygłąda felga 5ramienna z takimi tarczami.
Zamówiłem w ATM Mikoda bez pośredników na ich stronie. Zapłaciłem 305pln za 4 tarcze robione na zamówienie.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 22 sie 2009, 00:34

FranoF1, ja wiem ze grubosc to nie wszystko i dochodza jeszce takie rzeczy jak jarzma czu odsadzenie, podalem tylko w uproszczeniu powod dlaczego nie podejda wentyle w miejsce litych.

Pozdro.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 23 sie 2009, 18:46

Ja zmieniałem lite tarcze na wentyle i podchodzi bez problemu, jedynie zaciski i jarzma zmieniasz np od NG (koszt ok 150 zeta). Hamowanie teraz jest świetne. <ok> Tylko ważne jest na jakiej tarczy były założone (280/256 mm). Jeżeli były tarcze 280 to takie musisz kupic. ;-)

Awatar użytkownika
gio3000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 04 sty 2007, 07:55
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: gio3000 » 23 maja 2010, 10:02

Po przeczytaniu postów wnioskuję że nie ma się czego obawiać po założeniu tarcz nawiercanych i frezowanych. Moje pytanie brzmi: Czy faktycznie poprawia to skuteczność naszych hamulców czy tylko daje efekt wizualny.
Proszę wyrazić swoje odczucia na ten temat.
Wiadomo jakość klocków istotnie wpływa na drogę hamowania ale skupmy się na samych tarczach.
Czy jest istotna poprawa i krótsza droga hamowania?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 24 maja 2010, 09:30

czy jest rożnica w drodze hamowania to nie odczułem zbytnio zmieniając z renomowanych pełnych tarcz na nawiercane zimmermanny. Na pewno tarcza nie przegrzewa sie tak szybko i lepiej sie chłodzi. Wiec mysle ze jak ktos lubi szybka jazde i nieraz hamuje dość gwałtownie, albo czesto pokonuje jakieś górskie odcinki to szczególnie warto

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 24 maja 2010, 10:07

Jelly pisze:czy jest rożnica w drodze hamowania to nie odczułem zbytnio zmieniając z renomowanych pełnych tarcz na nawiercane zimmermanny. Na pewno tarcza nie przegrzewa sie tak szybko i lepiej sie chłodzi. Wiec mysle ze jak ktos lubi szybka jazde i nieraz hamuje dość gwałtownie, albo czesto pokonuje jakieś górskie odcinki to szczególnie warto
Skoro mówisz że nawiercana tarcza się mniej przegrzewa i tak faktycznie jest to skuteczność hamowania na pewno będzie lepsza i bardziej wydajna niż w przypadku litej tarczy. ;-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 25 maja 2010, 14:32

luk448 pisze:
Jelly pisze:czy jest rożnica w drodze hamowania to nie odczułem zbytnio zmieniając z renomowanych pełnych tarcz na nawiercane zimmermanny. Na pewno tarcza nie przegrzewa sie tak szybko i lepiej sie chłodzi. Wiec mysle ze jak ktos lubi szybka jazde i nieraz hamuje dość gwałtownie, albo czesto pokonuje jakieś górskie odcinki to szczególnie warto
Skoro mówisz że nawiercana tarcza się mniej przegrzewa i tak faktycznie jest to skuteczność hamowania na pewno będzie lepsza i bardziej wydajna niż w przypadku litej tarczy. ;-)
Ale może nie być bezpośrednio odczuwalna jako krótsza droga hamowania ale fakt skuteczności hamulców nawet po dłuższym obciążeniu :-D

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 25 maja 2010, 20:39

Na bank nie skróci drogi hamowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl