Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] Wymiana serwa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

[80 B4 ABT] Wymiana serwa

Post autor: Canibal » 14 cze 2009, 13:28

Witam niestety nie znalazlem na forum o tym jak wymienic serwo aby nic nie uszkodzic :) I wlasnie takie mam pytanie jak wymienic serwo aby zminimalizowac jakiekolwiek uszkodzenie pompy hamulcowej? U mnie po wymianie hebli nadal slabo hamuje wiec kolejne do wymiany idzie serwo ale nie wiem jak sie za to zabrac ktos moglby mi napisac co i jak?

Proszę nie używać wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie (jak to zrobiłeś w tytule tematu), gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 20:19 przez Canibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 15 cze 2009, 15:06

Sprawdzałeś szczelność przewodu od podciśnienia?

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 15 cze 2009, 16:47

oczywiscie hmm w zasadzie jeszcze hamulcow nie butowałem i nie sprawdzalem zrobilem niecale 300km i nie wiem czy juz moge ;) ale wymiana serwa tzn informacje o tym przydadza sie napewno jak i wymiana pompy hamulcowej ;) Nie wiem ile musze przejechac na nowych tarczach i klockach aby moc sprawdzic heble a nie spalic klockow i pokrzywic tarczy.Klocki jak i tarcze sa TRW .A jesli cos bedzie nie tak to nastepne do wymiane idzie wlasnie serwo .Przewód jest napewno cały od serwa no ostatnio mi wypadł to przy skrecaniu ułamal mi sie jeden zaworek od tego plastiku no ale wcisnalem go w gumowy przewod dalej i jest ok .wiec szczelny jest napewno .

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 15 cze 2009, 17:46

Zapal auto potem je zgaś idź pod maske i wyciagnij przewód z podciśnienia z serva jak mocno syknie to nie ma potrzeby wymiany serva. Sprawdź tylne hamulce jak i korektor hamowania.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 cze 2009, 18:42

Może masz po prostu zapowietrzony układ ABS?

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 15 cze 2009, 19:51

czarekj pisze:Może masz po prostu zapowietrzony układ ABS?
Nie mam ABS-u
Fantomas_29 pisze:Zapal auto potem je zgaś idź pod maske i wyciagnij przewód z podciśnienia z serva jak mocno syknie to nie ma potrzeby wymiany serva. Sprawdź tylne hamulce jak i korektor hamowania.
Probowałem juz tak i nie moglem wyciagnac weza ,wiec dalej nie szarpalem i nie wyciagalem go.Tył hamulce były robione ale przed robieniem ich mialem taki sam problem .Korektor siły hamowania wymieniony bo poprzedni uszkodzilem i ciekł wiec musialem wymienic.(temat opisywany w innym dziale) Ale mam co do korektora jedno pytanie jak sie go reguluje ? w góre czy w dół ? jak dam go w dół to jaki jest efekt i co jak go dam na maxa w góre ? Moglby mi ktos wyjasnic zasade działania ?

marek.cyp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 cze 2009, 17:27
Lokalizacja: białystok

Post autor: marek.cyp » 15 cze 2009, 19:59

może być jeszcze uszkodzona pompa wacum, napisz czy pedał hamulca jest twardy, a najlepiej napompuj pedał na zgaszonym silniku i trzymając na hamulcu uruchom silnik jak pedał pujdzie lekko do dołu to serwo wporządku

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 15 cze 2009, 20:02

Korektor hamowania jest po to żeby Ci nie zablokowało tylnich kół jeżeli nie ma z tyłu obciązenia. Z chwila gdy ktoś wsiadzie hamulce z tyłu robią sie mocniejsze w stosunku do wagi. A teraz tak jeśli sprężyna będzie mocno luźna tył bedzie bardzo słabo hamował natomiast gdy dasz odwrotnie czyli na maxa ją naciągniesz to przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca będą się blokować koła. Więc tą sprężyne ustaw jak auto stoi na kołach taka lekko luźną ani za mocno ani za luźno.


A jeszcze jedno pytanie jak mocno wchodzi Ci pedał hamulca od chwili naciśnięcia ??

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 15 cze 2009, 20:25

Fantomas_29 pisze:A jeszcze jedno pytanie jak mocno wchodzi Ci pedał hamulca od chwili naciśnięcia ??
jeszcze nie sprawdzalem wymienilem hamulce tarcze + klocki i jeszcze nie wiem czy moge wciskac tak mocno w czasie jazdy .Na postoju przy odpalonym silniku pedał idzie tylko około 5cm

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 15 cze 2009, 22:04

wciskać możesz mocno nic sie nie stanie. Popróbuj parę razy jakie są te hamulce wciśnij mocno pedał i zobacz co sie dzieje. Bo z tego co tu piszesz masz nowe hamulce i chcesz żeby mocno hamowało przez pewien czas te hamulce będą słabe.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 15 cze 2009, 22:35

no ok poprzednie hamulc e byly juz mocno zjechane mialy 10mm grubosci i byly pofalowane tylko nie po okregu tylko w poprzek jak sie przejechalo palec po stronie sciernej to byly faldy ;) klocki tez byly jakies no name.Jutro przetestuje to o czy piszesz ;)

sylwo241
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 09 sie 2011, 20:50

Post autor: sylwo241 » 23 sie 2011, 10:49

Witam.Jak w temacie.Jak wymienić serwo w audi 80 b4 2.8 v6.Serwo już kupione aby wymiana została;)

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 23 sie 2011, 11:12

sylwo241 pisze:Witam.Jak w temacie.Jak wymienić serwo w audi 80 b4 2.8 v6.Serwo już kupione aby wymiana została;)
wykrecasz dolna oslone deski rozdzielczej ("oslona kolan" - 4 srubki na klucz 8)
luzujesz sprezyne z pedalu hamulca i szukasz wokol jego ciegna 3 srob na scianie grodziowej na klucz 13, odkrecasz i wyjmujesz serwo, ot cala filozofia.

ps. jak robisz to pierwszy raz, to radze miec caly wolny dzien i wyprowadz wszystko i wszystkich wokoł, bo ich pozabijasz narzędziami ;-)

pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl