Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Falowanie obrotów.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

[1.9TDI 1Z] Falowanie obrotów.

Post autor: mody86 » 14 cze 2009, 22:25

Witam,
przeczytałem sporo tematów na podobny temat ale nie było dokładnie takiego problemu jak mój więc daję nowy. Mianowicie przy temperaturze od 60 do 80 stopni jak auto stoi na wolnych to falują mu obroty(dodam że auto normalnie przyśpiesza nic nie szarpie).
Do tego dochodzi jeszcze jeden problem, na postoju jak dodaję gazu, stopniowo, to w pewnym momencie obroty spadają do nominalnych i jest tak jakbym puścił pedał gazu, nie zawsze się to dzieje nie jest to zależne od temperatury, znika to po przejechaniu jakiegoś odcinka ale też nie zawsze.
Moje pytanie jest takie czy mogą być to początki nastawnika pompy(prawdopodobnie potencjometryczny bo mam przepływkę boscha) czy może być to pedał gazu.Jak można sprawdzić np miernikiem pedał gazu.I jak mogę się upewnić czy na pewno mam potencjometryczny nastawnik.I czy ktoś zna jakiegoś dobrego machera od diesli w okolicach śląska ale takich z prawdziwego zdarzenia.
Z góry wielkie dzięki za wskazówki.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 17:32 przez mody86, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 cze 2009, 09:58

jak bosch to nastawnik jest potencjometryczny, znam przypadek że falowanie obrotów po nagrzaniu silnika było spowodowane padniętym wtryskiem sterującym, sprawdź kąt początku wtrysku czy Ci nie skacze oraz czy po zgaszeniu i odpaleniu silnika kąt jest taki sam
a jak Ci zaczyna poszarpywać to słychać takie dość głośne cykanie spod maski :?: najlepiej jak podniesiesz maskę to powinno być słychać

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 15 cze 2009, 20:57

a czym jest spowodowane to głosne cykanie tzn co wydaje ten dzwięk :?:

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 15 cze 2009, 22:20

Będę musiał sprawdzić czy cyka coś bo to nie zawsze się dzieje, tzn nie zawsze jak się na grzeje to falują obroty.Jak dokładnie sprawdzę czy coś słychać to napisze.

I będę wdzięczny za wskazówki na moje inne pytania.

jacous
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 cze 2009, 23:34
Lokalizacja: Legnica

Post autor: jacous » 15 cze 2009, 22:46

UKI_XX pisze:jak bosch to nastawnik jest potencjometryczny, znam przypadek że falowanie obrotów po nagrzaniu silnika było spowodowane padniętym wtryskiem sterującym, sprawdź kąt początku wtrysku czy Ci nie skacze oraz czy po zgaszeniu i odpaleniu silnika kąt jest taki sam
a jak Ci zaczyna poszarpywać to słychać takie dość głośne cykanie spod maski :?: najlepiej jak podniesiesz maskę to powinno być słychać
witam.mam podobny problem obroty skacza ale tylko na gazie czy moze to byc spowodowane złym wyregulowaniem gazu?co radzicie z tym zrobic?czy ma to wpływ na jakies usterki silnika itp..pozdro

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 cze 2009, 00:52

mysza134 pisze:a czym jest spowodowane to głosne cykanie tzn co wydaje ten dzwięk :?:
to cykanie powodowane jest przycinającym się wtryskiwaczem, niektórzy mylą to z hydropopychaczami

kolego jacous, to nie ten dział forum a w benzynie cieżko zgadnąć, zależy jaką masz instalację i jak wszystko jest ustawione.. pytaj w odpowiednim dziale to może Ci ktoś pomoże

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 16 cze 2009, 22:31

a może wiesz UKI_XX czy można sprawdzić pedał gazu miernikiem tzn sprawdzić idzie tylko pod które piny trzeba się wpiąć??

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 cze 2009, 22:52

Opis Grupy 000 dla silników 1Z na przepływomierzu Boscha.

1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.

tu masz opis grupy 000 i pedał gazu możesz sprawdzić patrząc na pozycję 3, wciskając powoli pedał gazu wartość tej pozycji powinna się zmieniać od 0 (wciśnięcie pedału 0%) do 255 (wciśnięcie pedału 100%) podczas wciskania wartość powinna rosnąć a puszczania maleć, jeżeli skacze czyli raz jest więcej potem nagle mniej to jest coś nie tak a pedału jeszcze nie wyciągałem i nie patrzyłem które to piny (brak czasu i motywacji)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl