Witam,
przeczytałem sporo tematów na podobny temat ale nie było dokładnie takiego problemu jak mój więc daję nowy. Mianowicie przy temperaturze od 60 do 80 stopni jak auto stoi na wolnych to falują mu obroty(dodam że auto normalnie przyśpiesza nic nie szarpie).
Do tego dochodzi jeszcze jeden problem, na postoju jak dodaję gazu, stopniowo, to w pewnym momencie obroty spadają do nominalnych i jest tak jakbym puścił pedał gazu, nie zawsze się to dzieje nie jest to zależne od temperatury, znika to po przejechaniu jakiegoś odcinka ale też nie zawsze.
Moje pytanie jest takie czy mogą być to początki nastawnika pompy(prawdopodobnie potencjometryczny bo mam przepływkę boscha) czy może być to pedał gazu.Jak można sprawdzić np miernikiem pedał gazu.I jak mogę się upewnić czy na pewno mam potencjometryczny nastawnik.I czy ktoś zna jakiegoś dobrego machera od diesli w okolicach śląska ale takich z prawdziwego zdarzenia.
Z góry wielkie dzięki za wskazówki.
[1.9TDI 1Z] Falowanie obrotów.
[1.9TDI 1Z] Falowanie obrotów.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 17:32 przez mody86, łącznie zmieniany 1 raz.
jak bosch to nastawnik jest potencjometryczny, znam przypadek że falowanie obrotów po nagrzaniu silnika było spowodowane padniętym wtryskiem sterującym, sprawdź kąt początku wtrysku czy Ci nie skacze oraz czy po zgaszeniu i odpaleniu silnika kąt jest taki sam
a jak Ci zaczyna poszarpywać to słychać takie dość głośne cykanie spod maski :?: najlepiej jak podniesiesz maskę to powinno być słychać
a jak Ci zaczyna poszarpywać to słychać takie dość głośne cykanie spod maski :?: najlepiej jak podniesiesz maskę to powinno być słychać
witam.mam podobny problem obroty skacza ale tylko na gazie czy moze to byc spowodowane złym wyregulowaniem gazu?co radzicie z tym zrobic?czy ma to wpływ na jakies usterki silnika itp..pozdroUKI_XX pisze:jak bosch to nastawnik jest potencjometryczny, znam przypadek że falowanie obrotów po nagrzaniu silnika było spowodowane padniętym wtryskiem sterującym, sprawdź kąt początku wtrysku czy Ci nie skacze oraz czy po zgaszeniu i odpaleniu silnika kąt jest taki sam
a jak Ci zaczyna poszarpywać to słychać takie dość głośne cykanie spod maski :?: najlepiej jak podniesiesz maskę to powinno być słychać
to cykanie powodowane jest przycinającym się wtryskiwaczem, niektórzy mylą to z hydropopychaczamimysza134 pisze:a czym jest spowodowane to głosne cykanie tzn co wydaje ten dzwięk :?:
kolego jacous, to nie ten dział forum a w benzynie cieżko zgadnąć, zależy jaką masz instalację i jak wszystko jest ustawione.. pytaj w odpowiednim dziale to może Ci ktoś pomoże
Opis Grupy 000 dla silników 1Z na przepływomierzu Boscha.
1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.
tu masz opis grupy 000 i pedał gazu możesz sprawdzić patrząc na pozycję 3, wciskając powoli pedał gazu wartość tej pozycji powinna się zmieniać od 0 (wciśnięcie pedału 0%) do 255 (wciśnięcie pedału 100%) podczas wciskania wartość powinna rosnąć a puszczania maleć, jeżeli skacze czyli raz jest więcej potem nagle mniej to jest coś nie tak a pedału jeszcze nie wyciągałem i nie patrzyłem które to piny (brak czasu i motywacji)
1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.
tu masz opis grupy 000 i pedał gazu możesz sprawdzić patrząc na pozycję 3, wciskając powoli pedał gazu wartość tej pozycji powinna się zmieniać od 0 (wciśnięcie pedału 0%) do 255 (wciśnięcie pedału 100%) podczas wciskania wartość powinna rosnąć a puszczania maleć, jeżeli skacze czyli raz jest więcej potem nagle mniej to jest coś nie tak a pedału jeszcze nie wyciągałem i nie patrzyłem które to piny (brak czasu i motywacji)