[1.9 TDI 1Z] problem z odpalaniem / bialy dym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39
[1.9 TDI 1Z] problem z odpalaniem / bialy dym.
witam wszystkich, mam nadzieje ze nie powtarzam tematu, bo przegladalem to forum dobrych pare dni w poszukiwaniu pomocy.. na czym polega problem.
Samochód odmówił palenia. B4 z silnikiem 1.9TDi ( ten 1Z ). podczas proby odpalania, kopci na bialo z wydechu i na prawde ciezko zmusic go zeby wogole odpalil. zostala wymieniona pompa paliwa, swiece zarowe ktore byly jak sie okazalo niedzialajace. i dalej to samo. najciekawsze jest to, ze po odpieciu czujnika temperatury silnika ( chyba temperatury , tam z tylu wmontowany w silnik ) odpala, jednak z racji ze dostaje podwojna dawke paliwa, zaczyna kopcic troche, no i silnik nie pracuje rowno, wchodzi na obroty.. jako jeszcze ciekawostke trzeba dodac, ze czujnik zostal wymieniony, mial dzialac, ale nie dziala. Jeden siedzi na swoim miejscu, a drugi mam w domu. zabawne jest, ze gdy czujnik ten ktory mam luzem przymroze w zamrazalniku, to wpinam go w silnik i odpala!! koniec koncow zagadalem ze znajomym mechanikiem i powiedzial ze moze czujnik jest niskiej jakosci, jakis tani i moze byc to. przywiozl mi na pewno dzialajacy, niestety po jego podpieciu nic sie nie zmienilo... a na dodatek nawet swiec zarowych nie zalaczyl;/ moze to jakis przekaznik? tylko ktory. szukalem na necie to jedynei niemieckie schematy i wez sie czlowieku doczytaj...
problem na cieplym silniku nie wystepuje. a samochod byl podpinany do komputera, nie wykrylo zadnych bledow, mechanik mowil ze to usterka mechaniczna...
Samochód odmówił palenia. B4 z silnikiem 1.9TDi ( ten 1Z ). podczas proby odpalania, kopci na bialo z wydechu i na prawde ciezko zmusic go zeby wogole odpalil. zostala wymieniona pompa paliwa, swiece zarowe ktore byly jak sie okazalo niedzialajace. i dalej to samo. najciekawsze jest to, ze po odpieciu czujnika temperatury silnika ( chyba temperatury , tam z tylu wmontowany w silnik ) odpala, jednak z racji ze dostaje podwojna dawke paliwa, zaczyna kopcic troche, no i silnik nie pracuje rowno, wchodzi na obroty.. jako jeszcze ciekawostke trzeba dodac, ze czujnik zostal wymieniony, mial dzialac, ale nie dziala. Jeden siedzi na swoim miejscu, a drugi mam w domu. zabawne jest, ze gdy czujnik ten ktory mam luzem przymroze w zamrazalniku, to wpinam go w silnik i odpala!! koniec koncow zagadalem ze znajomym mechanikiem i powiedzial ze moze czujnik jest niskiej jakosci, jakis tani i moze byc to. przywiozl mi na pewno dzialajacy, niestety po jego podpieciu nic sie nie zmienilo... a na dodatek nawet swiec zarowych nie zalaczyl;/ moze to jakis przekaznik? tylko ktory. szukalem na necie to jedynei niemieckie schematy i wez sie czlowieku doczytaj...
problem na cieplym silniku nie wystepuje. a samochod byl podpinany do komputera, nie wykrylo zadnych bledow, mechanik mowil ze to usterka mechaniczna...
Ostatnio zmieniony 19 cze 2009, 17:22 przez pawelek1z2, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39
Po pierwsze bez potrzeby wymieniałeś ten czujnik gdyż pewnie na 100% jest sprawny.
Jeżeli nie wiesz to w silniku 1z który masz w swoim samochodzie świece żarowe włączane są jeżeli temperatura spadnie (odczytana przez ten czujnik) poniżej +5 stopni (stąd jeżeli zamroziłeś czujnik świece zostały włączone, lub jeżeli odepniesz od niego przewód moduł dostaje informację o temperaturze - xxx stopni).
Na pewno problem w twoim samochodzie związany jest z kątem wtrysku i sprawdzisz to przez podpięcie do kompa (pisałeś że pompa była wymieniania i pewnie ją źle ustawili).
Jeżeli nie wiesz to w silniku 1z który masz w swoim samochodzie świece żarowe włączane są jeżeli temperatura spadnie (odczytana przez ten czujnik) poniżej +5 stopni (stąd jeżeli zamroziłeś czujnik świece zostały włączone, lub jeżeli odepniesz od niego przewód moduł dostaje informację o temperaturze - xxx stopni).
Na pewno problem w twoim samochodzie związany jest z kątem wtrysku i sprawdzisz to przez podpięcie do kompa (pisałeś że pompa była wymieniania i pewnie ją źle ustawili).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39
pompa byla wymienia jako podejrzana ze nie dziala. pozniej tez okazalo sie ze swiece sa padniete. po wymianie jest jak jest. mozliwe ze po prawidlowym ustawieniu katu wtrysku wszystko bedzie ok??
czy ktorys z interfejsow z linkow powyzej warto kupic?
http://allegro.pl/show_item.php?item=66 ... s%C5%82any.
http://allegro.pl/item657464258_interfe ... g_kkl.html
i czy oprocz tego interfejsu bede potrzebowal cos jeszcze? czy tlko lapka i podpinamy?
[ Dodano: 2009-06-19, 17:06 ]
przepraszam za wprowadzanie w blad, ale wlasnie dopytalem ( bo to nie moja fura ) i to jednak wymieniona byla pompa wodna, pompa paliwa nie byla ruszana. mozliwe ze przestawil sie rozrzad? nie wiem przez gwaltowna redukcje przykazowke, szarpniecie, zgasniecie silnika?
czy ktorys z interfejsow z linkow powyzej warto kupic?
http://allegro.pl/show_item.php?item=66 ... s%C5%82any.
http://allegro.pl/item657464258_interfe ... g_kkl.html
i czy oprocz tego interfejsu bede potrzebowal cos jeszcze? czy tlko lapka i podpinamy?
[ Dodano: 2009-06-19, 17:06 ]
przepraszam za wprowadzanie w blad, ale wlasnie dopytalem ( bo to nie moja fura ) i to jednak wymieniona byla pompa wodna, pompa paliwa nie byla ruszana. mozliwe ze przestawil sie rozrzad? nie wiem przez gwaltowna redukcje przykazowke, szarpniecie, zgasniecie silnika?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39