Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] problem z odpalaniem / bialy dym.

ODPOWIEDZ
pawelek1z2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39

[1.9 TDI 1Z] problem z odpalaniem / bialy dym.

Post autor: pawelek1z2 » 19 cze 2009, 09:55

witam wszystkich, mam nadzieje ze nie powtarzam tematu, bo przegladalem to forum dobrych pare dni w poszukiwaniu pomocy.. na czym polega problem.

Samochód odmówił palenia. B4 z silnikiem 1.9TDi ( ten 1Z ). podczas proby odpalania, kopci na bialo z wydechu i na prawde ciezko zmusic go zeby wogole odpalil. zostala wymieniona pompa paliwa, swiece zarowe ktore byly jak sie okazalo niedzialajace. i dalej to samo. najciekawsze jest to, ze po odpieciu czujnika temperatury silnika ( chyba temperatury , tam z tylu wmontowany w silnik ) odpala, jednak z racji ze dostaje podwojna dawke paliwa, zaczyna kopcic troche, no i silnik nie pracuje rowno, wchodzi na obroty.. jako jeszcze ciekawostke trzeba dodac, ze czujnik zostal wymieniony, mial dzialac, ale nie dziala. Jeden siedzi na swoim miejscu, a drugi mam w domu. zabawne jest, ze gdy czujnik ten ktory mam luzem przymroze w zamrazalniku, to wpinam go w silnik i odpala!! koniec koncow zagadalem ze znajomym mechanikiem i powiedzial ze moze czujnik jest niskiej jakosci, jakis tani i moze byc to. przywiozl mi na pewno dzialajacy, niestety po jego podpieciu nic sie nie zmienilo... a na dodatek nawet swiec zarowych nie zalaczyl;/ moze to jakis przekaznik? tylko ktory. szukalem na necie to jedynei niemieckie schematy i wez sie czlowieku doczytaj...

problem na cieplym silniku nie wystepuje. a samochod byl podpinany do komputera, nie wykrylo zadnych bledow, mechanik mowil ze to usterka mechaniczna...
Ostatnio zmieniony 19 cze 2009, 17:22 przez pawelek1z2, łącznie zmieniany 2 razy.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 cze 2009, 10:18

Tam zaraz mechaniczna... skoro na ciepłym chodzi jak zegarek... ;-)

Zaloguj VAG iem grupy - 000 i 004 Basic Settings oraz 004, 007 i 013 statyczne.

Grupe 007 chcialbym zobaczyc "na zimno" oraz "na cieplo".

Pozdrawiam

pawelek1z2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39

Post autor: pawelek1z2 » 19 cze 2009, 10:26

czyli co jeszcze raz pod komputerek?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 cze 2009, 11:11

Jeszcze raz i pokaz te logi co Ci napisałem + odczytaj błedy...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 cze 2009, 11:28

_uwaga to na początek

pawelek1z2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39

Post autor: pawelek1z2 » 19 cze 2009, 13:55

na cieplym brak bledow, trzeba by odstawic i na zimnym sprawdzic....

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 19 cze 2009, 14:33

Po pierwsze bez potrzeby wymieniałeś ten czujnik gdyż pewnie na 100% jest sprawny.

Jeżeli nie wiesz to w silniku 1z który masz w swoim samochodzie świece żarowe włączane są jeżeli temperatura spadnie (odczytana przez ten czujnik) poniżej +5 stopni (stąd jeżeli zamroziłeś czujnik świece zostały włączone, lub jeżeli odepniesz od niego przewód moduł dostaje informację o temperaturze - xxx stopni).

Na pewno problem w twoim samochodzie związany jest z kątem wtrysku i sprawdzisz to przez podpięcie do kompa (pisałeś że pompa była wymieniania i pewnie ją źle ustawili).

pawelek1z2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39

Post autor: pawelek1z2 » 19 cze 2009, 16:59

pompa byla wymienia jako podejrzana ze nie dziala. pozniej tez okazalo sie ze swiece sa padniete. po wymianie jest jak jest. mozliwe ze po prawidlowym ustawieniu katu wtrysku wszystko bedzie ok??

czy ktorys z interfejsow z linkow powyzej warto kupic?

http://allegro.pl/show_item.php?item=66 ... s%C5%82any.

http://allegro.pl/item657464258_interfe ... g_kkl.html


i czy oprocz tego interfejsu bede potrzebowal cos jeszcze? czy tlko lapka i podpinamy?

[ Dodano: 2009-06-19, 17:06 ]
przepraszam za wprowadzanie w blad, ale wlasnie dopytalem ( bo to nie moja fura ) i to jednak wymieniona byla pompa wodna, pompa paliwa nie byla ruszana. mozliwe ze przestawil sie rozrzad? nie wiem przez gwaltowna redukcje przykazowke, szarpniecie, zgasniecie silnika?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 cze 2009, 17:12

Kolega wyżej upominał już o zmianie nazwy tematu a tu nadal jest nie podług regulaminu. generalnie powinienem już wywalić ten temat, ale daję ostatnią szansę na poprawę.

pawelek1z2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2009, 11:39

Post autor: pawelek1z2 » 19 cze 2009, 17:23

mam nadzieje ze juz nazwa tematu w porzadku, jesli nie, to prosze o moderatora o zmiane, zamiast kolejnego warna;a :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl