[b4 ABT]wchodzenie silnika na wysokie obroty
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
barteq289 Czy wymieniłeś już ten nastawnik? Jeśli tak to czy poustawiałeś go zgodnie z instrukcją? Czy tylko zamontowałeś i jazda? Jak odepniesz wtyczkę od nastawnika to nastawnik nie może sterować przepustnicą, która pozostaje w ostatnim położeniu dlatego brak zmian. Prawdopodobnie przepustnica jest cały czas zamknięta stąd te objawy. Istnieje też niewielkie prawdopodobieństwo, że masz uszkodzony ECU.
Danek nie wymieniałem przpustnicy - ostatnim razem zapsykałem go wd-40 - tą ruchomą część zrestartowałem kompa i wszystko działało ponad rok czasu...
Dodam, że chwilę dziś silnik pracował równo. zgasiłem samochód. odłączyłem wtyczke od nastwnika zapaliłem - zaczął chodzić - inaczej otóż: chodzi, chodzi, chodzi, próbuje zgasnać - ale opamiętuje się i znów chodzi, chodzi, chodzi, próbuje zgasnąć, chodzi...itd. Ale gdy już chodził silnik nierówno - to po zgaszeniu odłaczeniu wtyczki i ponownym zapaleniu nic się nie zmieniło...
Dodam, że chwilę dziś silnik pracował równo. zgasiłem samochód. odłączyłem wtyczke od nastwnika zapaliłem - zaczął chodzić - inaczej otóż: chodzi, chodzi, chodzi, próbuje zgasnać - ale opamiętuje się i znów chodzi, chodzi, chodzi, próbuje zgasnąć, chodzi...itd. Ale gdy już chodził silnik nierówno - to po zgaszeniu odłaczeniu wtyczki i ponownym zapaleniu nic się nie zmieniło...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie pytałem o przepustnicę tylko o nastawnik przepustnicy. To nastawnik przepustnicy (błędnie nazywany silnikiem krokowym) jest odpowiedzialny za utrzymywanie wolnych obrotów na stałym poziomie. Jak jest uwalony mikrostyk wyłącznika położenia końcowego przepustnicy wewnątrz to dzieją się właśnie takie różne dziwne szopki. Do tego dochodzi jeszcze TPS który współpracuje z nastawnikiem. Dlatego należy najpierw sprawdzić nastawnik i TPS. Jak są uwalone to do wymiany. Potem możemy gdybać dalej.barteq289 pisze:nie wymieniałem przpustnicy
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Przeginasz, parę postów wyżej masz napisane co jest co i za co odpowiada. Madazaw zapodał nawet rysunek i opis działania nastawnika. Nastawnik przepustnicy jest przez wielu błędnie nazywany silniczkiem krokowym. Mimo iż pełni on podobną funkcję (reguluje obroty biegu jałowego) to zasada działania nastawnika przepustnicy jest inna niż prawdziwego silniczka krokowego. Nastawnik stosowany w ABT to ten z numerem 3 na pierwszym rysunku (układ mono-jetronic oraz opisany mono-motronic 1.7 z poloneza. Drobna różnica to taka, że Ty masz zdaje się nastawnik 6 pinowy, a na rysunku i w opisie jest mowa o 4 pinowym ale to szczegół nie mający większego znaczenia dla zasady działania.barteq289 pisze:Danek zacznijmy od początku
Silnik krokowy w skrócie to taki rodzaj silniczka o specjalnej konstrukcji, który może być bardzo precyzyjnie sterowany tzn. jego obrót nie odbywa się płynnie tylko impulsowo. Jeden impuls to jeden dokładnie wyliczony krok czyli część obrotu o jakąś wartość kątową. Np. obrót o 360* może wymagać 360 kroków.
Natomiast przepustnica to przesłona w gardzieli zespołu wtrysku, którą podczas jazdy otwierasz lub zamykasz przy pomocy pedału gazu. Natomiast na biegu jałowym steruje nią również nastawnik przepustnicy, żeby utrzymać obroty silnika na odpowiednim poziomie.