Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] problem z zaworem turbiny?

ODPOWIEDZ
rafael7900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:35

[1.9 TDI 1Z] problem z zaworem turbiny?

Post autor: rafael7900 » 25 cze 2009, 20:53

Witam
Mam problem z moją B4. Właśnie wróciłem z wczasów i na naszych pięknych drogach nie brakuje dziur no i tak wpadłem kilka razy i co się stało: ano to że po takim czymś obroty zeszły mi do zera. Chyba coś nie tak z zaworem. stanąłem na boku zgasiłem silnik po krótkiej chwili go uruchomiłem i ok aż do kolejnej większej dziury. Czy może się zawieszać zawór podciśnieniowy turbiny? mój silnik to 1.9 tdi 90 KM 1Z
Ostatnio zmieniony 25 cze 2009, 22:29 przez rafael7900, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2009, 21:29

_uwaga

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 cze 2009, 22:23

po pierwsze nazwa tematu do poprawy zgodnie z regulaminem :!:
po drugie samo TDI 1Z to mówi niewiele bo były 3 generacje 1Z w B4 (2 na boschu i 1 pierburg) więc przydałoby się coś więcej napisać (co najmniej jaki rocznik + jaki przepływomierz)
po trzecie to w 1Z nie ma zaworu podciśnieniowego turbiny (bo to nie VNT) a poza tym gdy nie ma sterowania turbiną (układ nadciśnienia) to silnik może jedynie wejść w tryb awaryjny co się objawia jedynie zmniejszoną mocą a więc słabszymi osiągami a skoro obroty spadają do 0 (gaśnie silnik) to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej <ok>

rafael7900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:35

Post autor: rafael7900 » 25 cze 2009, 22:31

ok. Dzięki za uwagę. Audi jest 1996 r a przepływomierz to pierburg

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 cze 2009, 10:40

więc chyba nie ominie Cie VAG i kody błędów a przy okazji logi dynamiczne ale objawy wskazują bardziej na niełączącą kostkę/przełamany przewód przy którymś z czujników lub uszkodzony czujnik, a żeby stwierdzić który to myślę że odczyt błędów będzie bardzo pomocny <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga