Witam Państwa.
Miesiąc temu nabyłem swoje Audi. 3 dni temu zdechło. Problem wygląda tak:
Zawsze palił mi na dotyk, ale pewnego dnia trzeba było dłużej trzymać na rozruszniku aż zaskoczył. Tego samego dnia dojeżdżając do skrzyżowania zgasł mi 3 razy. Odpaliłem, wrzucam 1nkę jedzie, wrzucam 2jkę obroty stoją na 10 000 i pomimo dodania gazu (nawet do (oporu) zero reakcji. Przejechałem może 100m, obroty spadły do 8 000i silnik zaczął nierówno pracować (dławił się) aż zgasł. Od tego momentu nie chce odpalić. W przewodzie paliwowym pokazały się spore bąble powietrza. Poluzowałem śruby na wszystkich wtryskach, odpalam i zero ciśnienia, nawet kropelka nie leci. Nie wymieniałem jeszcze żadnych filtrów, rozrząd ma przejechane 30 000, auto jest zatankowane. Wcześniej miałem tylko problem z licznikiem kilometrów i metrów który nie działa (widocznie przy kręceniu licznika coś uszkodzili). Po za tym pod pompą wtryskową zauważyłem że nie dokręcona jest jakaś śruba o średnicy ok 13 którą wyjąłem. Co to może być za przypadek ??
[ 1.9 TDI 1Z] Nie odpala, brak ciśnienia na wtryskach.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Miałem coś podobnego, tyle że mi nie zdechł do końca i powodem było to co pisze Vision czyli zatkany filtr paliwa. Od tego bym zaczął i ewentualnie od sprawdzenia przepustowości samych przewodów paliwowych. To wszystko możesz sprawdzić sam i ewentualnie wykluczyć najprostszą możliwość. Jeśli nie rozwiąże to problemu będziesz martwił się dalej. Ewentualnie możesz jeszcze podać paliwo pompie prosto z bańki. Ominiesz w ten sposób cały układ zasilający. Będziesz miał pewność czy problem leży tam czy w pompie.
a jak jechał to kopcił na biało? bo to są objawy braku paliwa... sprawdz filtr paliwa, i drożność przewodów paliwowych... miałem to samo w mazdzie i okazało się zrobił się taki nalot ze złego paliwa, który nie dopuszczał paliwo do silnika. Sprawdź filtr i przewody od samego zbiornika... nie zwlekaj z tym bo mozesz uszkodzic pompę... a pewnie wiesz że do diesla jest bardzo droga
Wymieniłem wszystkie filtry na nowe, odpalił na plaku. Przejechałem 1 kilometr i znowu to samo. Silnik zaczął szarpać i nierówno pracować i zgasł. Odpalić się nie da. Mechanik sprawdził przewody ale były ok. Zajrzał do pompy wtrysku i pełno opiłków. Pompa poszła do regeneracji. Zobaczymy co będzie dalej.