Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[1.9 tdi 1Z ] Odkręcony kolektor ssący

ODPOWIEDZ
Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

[1.9 tdi 1Z ] Odkręcony kolektor ssący

Post autor: Przemek1984 » 29 cze 2009, 10:39

Witam, wczoraj zauważyłem ze poodkręcały sie śruby od kolektora ssącego w moim aucie. Co mogło być przyczyną ? Nigdy tam nic nikt nie robił od 150 tys km. Jak wymienic uczelkę pod kolektorem ? Czy trzeba wyciągać turbo i czy jest to duży problem?

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 29 cze 2009, 11:53

turbo na 100% nie ruszasz. i nie jest to trudna robota.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 29 cze 2009, 12:21

dokrec to tylko i daj spokoj z wymiana tej smiesznej plastikowej uszczelki...

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 29 cze 2009, 12:45

Tak też doraźnie zrobiłem ale nie wkręciłem jednej śruby tej co sie całkowicie wykręciła. bedę miał chwile wolnego to spróbuje to podokręcać...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 cze 2009, 17:11

ja u siebie jak wyjąłem kolektor to i od razy zmieniłem uszczelkę, miałem dwie środkowe śruby luźne, jest trochę kłopotliwe to wszystko poskładać ale dobre źródło światła i sprytne palce załatwią problem ;-)

turbo nie trzeba zdejmować ale jak zechcesz wyciągnąć kolektor ssący to musisz odkręcić górny przewód olejowy <ok>

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 29 cze 2009, 21:47

UKI_XX pisze:turbo nie trzeba zdejmować ale jak zechcesz wyciągnąć kolektor ssący to musisz odkręcić górny przewód olejowy <ok>
Nie musisz.Czas wymiany to góra 2 godziny.Musisz mieć tylko przedłużkę elastyczną(żmijkę).

http://img222.imageshack.us/i/kolektor1.jpg/
http://img218.imageshack.us/i/kolektor2.jpg/
http://img218.imageshack.us/i/kolektorx.jpg/

Warto wymienić też uszczelkę pod kolankiem.Dostępna w ASO 27 PLN.
http://img522.imageshack.us/i/uszczelka.jpg/

http://img5.imageshack.us/i/numeruszczelki.jpg/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 cze 2009, 22:24

to chyba zależy kto ma jakie turbo bo u mnie nie dało rady bez odkręcania przewodu olejowego z turbo, do kolektora jest przykręcana taka blacha i nie pamiętam czy to ona czy sam kolektor nie chciał wyjść a fikuśne klucze też bardzo się przydają <ok>

ja miałem do dyspozycji mini przegub katana i kilka różnych długości imbusów 6mm;-)

chodak43
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2009, 23:46
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: chodak43 » 30 cze 2009, 08:36

radzil bym po kilkuset km dociagnac sruby bo przy nowej uszczelce na bank sie poluzuja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl