Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1Z ] Odkręcony kolektor ssący

ODPOWIEDZ
Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

[1.9 tdi 1Z ] Odkręcony kolektor ssący

Post autor: Przemek1984 » 29 cze 2009, 10:39

Witam, wczoraj zauważyłem ze poodkręcały sie śruby od kolektora ssącego w moim aucie. Co mogło być przyczyną ? Nigdy tam nic nikt nie robił od 150 tys km. Jak wymienic uczelkę pod kolektorem ? Czy trzeba wyciągać turbo i czy jest to duży problem?

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 29 cze 2009, 11:53

turbo na 100% nie ruszasz. i nie jest to trudna robota.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 29 cze 2009, 12:21

dokrec to tylko i daj spokoj z wymiana tej smiesznej plastikowej uszczelki...

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 29 cze 2009, 12:45

Tak też doraźnie zrobiłem ale nie wkręciłem jednej śruby tej co sie całkowicie wykręciła. bedę miał chwile wolnego to spróbuje to podokręcać...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 cze 2009, 17:11

ja u siebie jak wyjąłem kolektor to i od razy zmieniłem uszczelkę, miałem dwie środkowe śruby luźne, jest trochę kłopotliwe to wszystko poskładać ale dobre źródło światła i sprytne palce załatwią problem ;-)

turbo nie trzeba zdejmować ale jak zechcesz wyciągnąć kolektor ssący to musisz odkręcić górny przewód olejowy <ok>

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 29 cze 2009, 21:47

UKI_XX pisze:turbo nie trzeba zdejmować ale jak zechcesz wyciągnąć kolektor ssący to musisz odkręcić górny przewód olejowy <ok>
Nie musisz.Czas wymiany to góra 2 godziny.Musisz mieć tylko przedłużkę elastyczną(żmijkę).

http://img222.imageshack.us/i/kolektor1.jpg/
http://img218.imageshack.us/i/kolektor2.jpg/
http://img218.imageshack.us/i/kolektorx.jpg/

Warto wymienić też uszczelkę pod kolankiem.Dostępna w ASO 27 PLN.
http://img522.imageshack.us/i/uszczelka.jpg/

http://img5.imageshack.us/i/numeruszczelki.jpg/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 cze 2009, 22:24

to chyba zależy kto ma jakie turbo bo u mnie nie dało rady bez odkręcania przewodu olejowego z turbo, do kolektora jest przykręcana taka blacha i nie pamiętam czy to ona czy sam kolektor nie chciał wyjść a fikuśne klucze też bardzo się przydają <ok>

ja miałem do dyspozycji mini przegub katana i kilka różnych długości imbusów 6mm;-)

chodak43
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2009, 23:46
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: chodak43 » 30 cze 2009, 08:36

radzil bym po kilkuset km dociagnac sruby bo przy nowej uszczelce na bank sie poluzuja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl