Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[All] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Andrzejcybul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
Lokalizacja: Olsztyn

[All] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego

Post autor: Andrzejcybul » 02 maja 2007, 20:40

Mam pytanie.

Jesli w zbiorniczku wyrównawcym płynu chłodniczego powstaje cisnienie ( przy odkrecaniu słychac mocny syk powietrza nawet po dłuzszym czasie po zgaszeniu silnika ) czy oznacza to problem z silnikiem............. :?:
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 13:03 przez Andrzejcybul, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 02 maja 2007, 21:13

W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jak i w całyn układzie panuje nadcisnienie, tak ma być. Po przekroczeniu 0,15 MPa zaworek w korku upuszcza nadmiar....
Spoko..Chyba że płyn chłodzący waniajet spalinami albo tworza się na nim plamy resztek oleju.. Wtedy nie spoko...

Pozdrawiam - Adam.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 maja 2007, 21:24

Dobrze kolega mówi. Bo to jest tak, jak płyn się nagrzewa to sie rozszeża i oczywiście jeśli jest to układ zamknięty to powstaje ciśnienie.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 03 maja 2007, 09:40

Witam,
Nadcisnienie w ukladzie chlodzenia jest jak najbardziej pozadane, oczywiscie z granicami rozsadku. Wlasnie nadcisnienie w tym ukladzie zabezpiecza plyn, przed zagotowaniem np. nie zastanawiales sie kiedys czemu na wskaznikach temp. plynu sa temp. przekraczajace 100 stopni, a nawet 120 ? dzieje sie tak gdyz plyn w normalnym cisnieniu atmosferycznym by sie zaczal gotowac przy 100 stopniach, ale gdy panuje nadcisnienie rzedu 0,15 MPa (1,5 bar) to plyn bedzie sie gotowal dopiero w temp. przekraczajacej 110-120 stopni. Przyklad z zycia wejsc na szczyt w gorach i popros o herate zeby ci zaparzyli, zaparza ale bedzie blada, bo tam jest nizsze cisnienie i woda wrze np. przy temp. 95 stopni, np. zjawisko kawitacji w turbinach wodnych udowadnia nam ze woda potrafi wrzec przy temp. pokojowej. itd. itp.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 maja 2007, 12:23

krychu, widze że kolega zna sie na rzeczy. Mało osób zna takie pojęcia jak kawitacja. Klega fizyk czy coś w tym stylu :?:

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 03 maja 2007, 12:26

Jeszcze niedoszly inz. ale interesuje sie motoryzacja, no i jeszcze teraz mamy labolatoria z silnikow spalinowych :-) no i mechanika plynow i termodynamika zaliczona

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 maja 2007, 12:37

Zazdroszcze koledze, sam bym chciał być teraz na takim czymś.

Awatar użytkownika
Puca999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:15

Post autor: Puca999 » 03 lis 2010, 11:28

Koledzy, w moim aucie również panuje ciśnienie w zbiorniczku. Przy czym roznymi miejscami zaczal mi uciekac płyn chłodniczy, np na łączeniu weza gornego do chłodnicy. Wczesniej węże były miękkie, gdy silnik byl rozgrzany, a teraz są twarde, napompowane. Wszystko stało się po rozszczelnieniu nagrzewnicy. Wymienilem nagrzewnice, wlalem nowy płyn i zaczela sie przygoda... Gdy rozszczelniła się nagrzewnica uciekło mi duuzo płynu chłodniczego, ale silnik doszedl tylko do 95 stopni i go zgasilem. Chodzil minute maks tak. Czym spowodowane jest to ciśnienie ?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 lis 2010, 12:47

Puca999 pisze:Koledzy, w moim aucie również panuje ciśnienie w zbiorniczku. Przy czym roznymi miejscami zaczal mi uciekac płyn chłodniczy, np na łączeniu weza gornego do chłodnicy. Wczesniej węże były miękkie, gdy silnik byl rozgrzany, a teraz są twarde, napompowane. Wszystko stało się po rozszczelnieniu nagrzewnicy. Wymienilem nagrzewnice, wlalem nowy płyn i zaczela sie przygoda... Gdy rozszczelniła się nagrzewnica uciekło mi duuzo płynu chłodniczego, ale silnik doszedl tylko do 95 stopni i go zgasilem. Chodzil minute maks tak. Czym spowodowane jest to ciśnienie ?
kolego zacznij od wymiany korka zbiorniczka wyrównawczego możliwe ze nie puszcza powietrza i robią się twarde przewody moze dojść do ich spuchnięcia w efekcie nawet ci może któryś rozerwać ,i nie kupuj badziewia zakup lepszej firmy

Awatar użytkownika
Puca999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:15

Post autor: Puca999 » 03 lis 2010, 15:18

ale zauwazyłem, ze opaski mają już troche 'poranione' węże wodne. Moze stary płyn był brudny i było oki, a nowy jest czysty i przedostaje sie przez to, dlatego cieknie ?
Węże nie mogą byc twarde ani troche ? Czytalem tutaj na forum, ze w audi to normalne, bo układ sie cisnieniowy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lis 2010, 10:19

Dodam jeszcze że przydałoby się całość dobrze odpowietrzyć.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 lis 2010, 12:03

Labiel pisze:Dodam jeszcze że przydałoby się całość dobrze odpowietrzyć.
Samo się odpowietrzy z czasem ;-)

krychu

Piszesz o wodzie ;-) A płyn chłodniczy przy ciśnieniu atmosferycznych wrze w 110-120*C. Pod wpływem nadciśnienia i oddziaływań, które powodują, że energia kinetyczna pojedynczej cząstki musi być znacznie większa niż w warunkach normalnych, aby doszło do zmiany stanu materii tejże substancji i temperatura wrzenia przesuwa się w okolicę 140*C :-)


P.S.
Zjawisko kawitacji aktualnie jest bardzo wykorzystywane przez wojskowych przy projektowaniu nowej generacji torped, które to spowoduje, że wokół torpedy wytworzy się "bańka powietrzna" a to spowoduje, że znacząco zmaleją opory ruchu oraz zwiększą się prędkości osiągane przez torpedy.
Ruscy lubują się od dawna w kawitacji.

Awatar użytkownika
Puca999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:15

Post autor: Puca999 » 06 lis 2010, 14:05

Z tym odpowietrzeniem to jest taki mały szczegół. Czytałem, że w audi jest nazwijmy to "taka śruba" na przewodzie w okolicach wejscia/wyjścia do nagrzewnicy. U mnie w okolicach tego miejsca gazownicy założyli trójniki (na wejscie i wyjscie), aby podłączyć parownik i tej śrubki nie mam. Więc czy istnieje jakaś techniczna możliwosc odpowietrzenia układu w inny sposób niż dużo jezdzenia aż do skutku?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 lis 2010, 14:50

Układ samoczynnie w 90% odpowietrzy się w ciągu kilkunastu minut, wystarczy parę razy zagrzać samochód aż otworzy się termostat. Reszta czyli pęcherzyki powietrza w jakiś zakamarkach same wyjdą podczas jazdy po polskich dziurach, znaczy się drogach ;-) 300-400km i powinno być OK.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 06 lis 2010, 18:52

Puca999 pisze:Z tym odpowietrzeniem to jest taki mały szczegół. Czytałem, że w audi jest nazwijmy to "taka śruba" na przewodzie w okolicach wejscia/wyjścia do nagrzewnicy. U mnie w okolicach tego miejsca gazownicy założyli trójniki (na wejscie i wyjscie), aby podłączyć parownik i tej śrubki nie mam. Więc czy istnieje jakaś techniczna możliwosc odpowietrzenia układu w inny sposób niż dużo jezdzenia aż do skutku?
zalezy co masz na mysli slabo w srodku grzeje ?jesli tak to wyjsciowy przewod z nagrzewnicy musisz sciagac jak silnik pracuje tylko trzeba byc ostroznym by sie nie poparzyc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl