Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z łożyskami

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

[B4 1Z] Problem z łożyskami

Post autor: Tommek261 » 01 lip 2009, 13:38

Witam wszystkich.
Jestem po zakupie B4 95r. 330.000km na liczniku.
Problem jest natury takiej że jak chwycę tylne koło z lewej i prawej strony pojazdu i poruszam tym kołem w pionie to słychać takie stukanie jakby koło nie było dokręcone do piasty ale jest.
Nie wiem co jest, czy tak objawiają się łożyska wywalone?
Proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam

Nie używaj wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie - regulamin.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2009, 10:21 przez Tommek261, łącznie zmieniany 1 raz.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 01 lip 2009, 19:14

tak kolego łożyska do wymiany, a huczą w czasie jazdy :?: jeśli tak to na pewno nowe się już proszą

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 01 lip 2009, 20:11

Nie nie huczą, tak mi sie wydaje.ale takie jakby stuki jeszcze z tyłu dochodzą.
A czy łożyska sa niezależne od tarcz?
Czy tarcza jest jednocześnie piasta?

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 01 lip 2009, 20:22

Tarcza jest przykręcona do piasty. Są to dwie osobne częsci. Tak samo z łożyskami.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 01 lip 2009, 20:31

Nie nie huczą, tak mi sie wydaje.ale takie jakby stuki jeszcze z tyłu dochodzą.
U mnie też nie chuczały ale ciągle dostawały luzu.Jak je rozebrałem okazało się że są w opłakanym stanie.Lepiej zmień je jak najszybciej ,bo może Ci koło zblokować,poza tym może już trzeć o czujnik ABS.Kup SKF i dobry smar do tego.Z piasty musisz wybić bieżnie i wbić nowe ,to w zasadzie cała filozofia.

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 01 lip 2009, 22:13

Jeśli łożyska nie szumią a jedynie mają luz to można spróbować skasować delikatnie ten luz poprzez dokręcenie nakrętki. Tylko żeby nie przesadzić bo wtedy łożysko napewno sie "wysypie".

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 01 lip 2009, 22:18

Darek_32 pisze:Jeśli łożyska nie szumią a jedynie mają luz to można spróbować skasować delikatnie ten luz poprzez dokręcenie nakrętki. Tylko żeby nie przesadzić bo wtedy łożysko napewno sie "wysypie".
Ja kasowałem i po tysiącu znowu był luz,dlatego napisałem ,żeby je sprawdzić.Nie szumiały ,nie chuczały a były wysypane.Pierwszy raz z takim czymś się spotkałem.

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 02 lip 2009, 10:00

Dziękuje za szybka odpowiedź w mojej sprawie.
Atakuje łożyska. A jak z ich dokręceniem po założeniu nowych?
Jest jakis moment Nm aby je dokręcić?

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 02 lip 2009, 10:36

kręcisz tak, żeby nie było luzu, a zeby nie było zbyt ściśnięte i żeby jakoś się koło obracało :mrgreen: <ok> 8-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 lip 2009, 12:12

W dziale warsztat jest opisana wymiana łozysk kół tylnych i jak dokręcic nakretke.

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 02 lip 2009, 19:29

Witam. dokręcasz na maxa i odkręcasz półobrotu. Ot cała filozofia :-)

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 02 lip 2009, 22:10

serial28 pisze:Witam. dokręcasz na maxa i odkręcasz półobrotu. Ot cała filozofia
Kolego jak nie umiesz czegoś robić to nie doradzaj innym bo może się to w wypadku łożysk źle skończyć. Tak mi dokręcili w warsztacie jak radzisz i urwało mi czop razem z kołem. Po to Niemiec określił z Nm moment żeby nie robić jak Ty

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 03 lip 2009, 07:40

Tommek261 pisze:A jak z ich dokręceniem po założeniu nowych?
Jest jakis moment Nm aby je dokręcić?
Jak nie masz klucza dynamometrycznego to złożeniu wszystkiego i wstępnym dokręceniu,
załóż koło i puść niech się luźno kręci wtedy kluczem dokręcasz tą nakrętkę i sam widzisz ile bo koło będzie zwalniać. Koło ma się kręcić bez oporów ale nie może być luzu.

[ Dodano: 2009-07-03, 17:34 ]
kubik pisze:
Tommek261 pisze:A jak z ich dokręceniem po założeniu nowych?
Jest jakis moment Nm aby je dokręcić?
Jak nie masz klucza dynamometrycznego to po złożeniu wszystkiego i wstępnym dokręceniu,
załóż koło i puść niech się luźno kręci wtedy kluczem dokręcasz tą nakrętkę i sam widzisz ile bo koło będzie zwalniać. Koło ma się kręcić bez oporów ale nie może być luzu.

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 04 lip 2009, 00:18

witam. moim zdaniem łożyska tyłu w audiku zawsze mały luz mieć powinny bo za mocno dokręcone najzwyczajniej w świecie się grzeje przez co stopić się może; widziałem takie przypadki. trochę tych łożysk już przerobiłem....
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 04 lip 2009, 09:46

melomarcin pisze:witam. moim zdaniem łożyska tyłu w audiku zawsze mały luz mieć powinny bo za mocno dokręcone najzwyczajniej w świecie się grzeje przez co stopić się może; widziałem takie przypadki. trochę tych łożysk już przerobiłem....
pozdrawiam
Luz mozliwe ja zawsze dokream do pierwszego oporu jezdze tak juz dlugo i nic sie nigdy nie działo.Poza tym pamietajcie ze czesto nakretka sama sie odkreca i luzuje , dlatego jest tam |"zawleczka" zabezpieczajaca aby srubka nie wyszła cala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl