[B4 1Z] Problem z łożyskami
[B4 1Z] Problem z łożyskami
Witam wszystkich.
Jestem po zakupie B4 95r. 330.000km na liczniku.
Problem jest natury takiej że jak chwycę tylne koło z lewej i prawej strony pojazdu i poruszam tym kołem w pionie to słychać takie stukanie jakby koło nie było dokręcone do piasty ale jest.
Nie wiem co jest, czy tak objawiają się łożyska wywalone?
Proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam
Nie używaj wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie - regulamin.
Jestem po zakupie B4 95r. 330.000km na liczniku.
Problem jest natury takiej że jak chwycę tylne koło z lewej i prawej strony pojazdu i poruszam tym kołem w pionie to słychać takie stukanie jakby koło nie było dokręcone do piasty ale jest.
Nie wiem co jest, czy tak objawiają się łożyska wywalone?
Proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam
Nie używaj wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie - regulamin.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2009, 10:21 przez Tommek261, łącznie zmieniany 1 raz.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
U mnie też nie chuczały ale ciągle dostawały luzu.Jak je rozebrałem okazało się że są w opłakanym stanie.Lepiej zmień je jak najszybciej ,bo może Ci koło zblokować,poza tym może już trzeć o czujnik ABS.Kup SKF i dobry smar do tego.Z piasty musisz wybić bieżnie i wbić nowe ,to w zasadzie cała filozofia.Nie nie huczą, tak mi sie wydaje.ale takie jakby stuki jeszcze z tyłu dochodzą.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Ja kasowałem i po tysiącu znowu był luz,dlatego napisałem ,żeby je sprawdzić.Nie szumiały ,nie chuczały a były wysypane.Pierwszy raz z takim czymś się spotkałem.Darek_32 pisze:Jeśli łożyska nie szumią a jedynie mają luz to można spróbować skasować delikatnie ten luz poprzez dokręcenie nakrętki. Tylko żeby nie przesadzić bo wtedy łożysko napewno sie "wysypie".
Kolego jak nie umiesz czegoś robić to nie doradzaj innym bo może się to w wypadku łożysk źle skończyć. Tak mi dokręcili w warsztacie jak radzisz i urwało mi czop razem z kołem. Po to Niemiec określił z Nm moment żeby nie robić jak Tyserial28 pisze:Witam. dokręcasz na maxa i odkręcasz półobrotu. Ot cała filozofia
Jak nie masz klucza dynamometrycznego to złożeniu wszystkiego i wstępnym dokręceniu,Tommek261 pisze:A jak z ich dokręceniem po założeniu nowych?
Jest jakis moment Nm aby je dokręcić?
załóż koło i puść niech się luźno kręci wtedy kluczem dokręcasz tą nakrętkę i sam widzisz ile bo koło będzie zwalniać. Koło ma się kręcić bez oporów ale nie może być luzu.
[ Dodano: 2009-07-03, 17:34 ]
kubik pisze:Jak nie masz klucza dynamometrycznego to po złożeniu wszystkiego i wstępnym dokręceniu,Tommek261 pisze:A jak z ich dokręceniem po założeniu nowych?
Jest jakis moment Nm aby je dokręcić?
załóż koło i puść niech się luźno kręci wtedy kluczem dokręcasz tą nakrętkę i sam widzisz ile bo koło będzie zwalniać. Koło ma się kręcić bez oporów ale nie może być luzu.
- melomarcin
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
- Lokalizacja: Lublin
Luz mozliwe ja zawsze dokream do pierwszego oporu jezdze tak juz dlugo i nic sie nigdy nie działo.Poza tym pamietajcie ze czesto nakretka sama sie odkreca i luzuje , dlatego jest tam |"zawleczka" zabezpieczajaca aby srubka nie wyszła cala.melomarcin pisze:witam. moim zdaniem łożyska tyłu w audiku zawsze mały luz mieć powinny bo za mocno dokręcone najzwyczajniej w świecie się grzeje przez co stopić się może; widziałem takie przypadki. trochę tych łożysk już przerobiłem....
pozdrawiam