[B4 TDI] Kontrolka oleju
[B4 TDI] Kontrolka oleju
Witam!
Długo wczoraj szukałem na forum ale takiego przypadku nie znalazłem, więc napisze kolejny temat o kontrolce...A więc tak na zimnym silniku kontrolka oleju działa jak należy, natomiast jak przejadę trochę, silnik złapie temperaturę to przy ponownym włączeniu zapłonu kontrolka sie już nie zapala :cry: Dodam, że pozostałe 2 kontrolki w MC też chodzą jak chcą, raz się zapalą a raz nie. Licznik sprawdzałem, podpoiłem tez drugiego MC i to samo było. Co dziwne te problemy z kontrolkami zaczęły się obrazu po wymianie czujnika oleju (firma topran jakieś badziewie mi mechanik włożył).
Koledzy doradźcie coś, bo już mam zamiar kupić czujnik FEBI, ale trochę szkoda kasy wydawać, jak to może być nie to
Długo wczoraj szukałem na forum ale takiego przypadku nie znalazłem, więc napisze kolejny temat o kontrolce...A więc tak na zimnym silniku kontrolka oleju działa jak należy, natomiast jak przejadę trochę, silnik złapie temperaturę to przy ponownym włączeniu zapłonu kontrolka sie już nie zapala :cry: Dodam, że pozostałe 2 kontrolki w MC też chodzą jak chcą, raz się zapalą a raz nie. Licznik sprawdzałem, podpoiłem tez drugiego MC i to samo było. Co dziwne te problemy z kontrolkami zaczęły się obrazu po wymianie czujnika oleju (firma topran jakieś badziewie mi mechanik włożył).
Koledzy doradźcie coś, bo już mam zamiar kupić czujnik FEBI, ale trochę szkoda kasy wydawać, jak to może być nie to
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A na jakim kolega jeździ oleju? Wcześniej w B3 1,6TD miałem wlany minerał i tam też tak było. Raz gasła natychmiast, raz po 2-3 sekundach. Po wymianie oleju na półsyntetyk i oczywiście zmianie filtra zawsze gasła natychmiast.lukwoj21 pisze:Mam tez broblem z kontrolka oleju a wyglada on nastepujaco autko na zimny silniku odpala b.ładnie jaj zgasze i odpale to kontrolka swieci ok 3-4 s i gasnie lecz czasem gasnie zaraz po odpalelniu.
Jeżdżę na Valvoline durablend 5W 40 (półsyntetyk), i myślę że właśnie jak na ten czujnik olej po rozgrzaniu jest za rzadki po rozgrzaniu bo czujnik go lekko puszcza. Jutro założę nowy czujnik i zobaczymy co będzie się działo. (filtry wszystkie mann). Kontrolki od płynów w MC raz świecą a raz nie bo wtyczka ta biała co wchodzi do MC nie dolega dobrze, jak się ją dociśnie to jest okej, ale nie mam pomysłu jeszcze jak ją docisnąć, żeby nie trzeba było tego ręka trzymać Jak macie pomysł jakiś sprawdzony najlepiej to czekam na propozycje. POZDRO !
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A to nie czasem pełen syntetyk?dudek2313 pisze:5W 40
lukwoj21 pisze:Ja smigam na castrol Magnatec Diesel 10w-40
W 1,6TD też lałem ten olej i było ok.
Z toprana miałem kiedyś końcówki drążków. Były badziewne. Gumki osłaniające to popękały mi po 1k km.dudek2313 pisze:czujnika oleju (firma topran jakieś badziewie mi mechanik włożył)
Witam.
Podłacze sie do tematu...niewiem czy to wina licznika czy czujnik od cisnienia oleju ale od czasu do czasu zapala ( ale nie całkiem - tak jakby lekko sie zapalała) kontrolka od oleju...tylko na rozgrzanym silniku sie tak dzieje ... Moze to byc licznik bo ostatnio mam lekki problem z elektryka ale moze to nie licznik. Gdzie szukac przyczyny.
Pozdro
Podłacze sie do tematu...niewiem czy to wina licznika czy czujnik od cisnienia oleju ale od czasu do czasu zapala ( ale nie całkiem - tak jakby lekko sie zapalała) kontrolka od oleju...tylko na rozgrzanym silniku sie tak dzieje ... Moze to byc licznik bo ostatnio mam lekki problem z elektryka ale moze to nie licznik. Gdzie szukac przyczyny.
Pozdro
Wlasnie niewiem co sie dzieje, ostatnio tez mam problem taki ze spalił mi sie bezp. od kierunkowskazów i wycieraczek, wymieniłem i od tego czasu jak przekrece kluczyk w stacyjce to wycieraczki same sie wlanczaja i po chwili dymek leci od strony przelacznika od wycieraczek ( dzieje sie to tez podczas jazdy). Po drugie : niewiem czemu ale niezapalaja sie wszystkie kontrolki na liczniku tylko CHECK , jak pukne lekko w licznik to sie zapala - pewno licznik.
Jeszcze jedno - gdzie znajde wtyczki od wentylatorów, bo niewlanczaja sie i chce spr. na krotko czy wogole dzialaja i ewentualnie wymieniac czujniki.
Pozdro
Jeszcze jedno - gdzie znajde wtyczki od wentylatorów, bo niewlanczaja sie i chce spr. na krotko czy wogole dzialaja i ewentualnie wymieniac czujniki.
Pozdro
To może być spowodowane uszkodzeniem samego przełącznika.Gie pisze:Wlasnie niewiem co sie dzieje, ostatnio tez mam problem taki ze spalił mi sie bezp. od kierunkowskazów i wycieraczek, wymieniłem i od tego czasu jak przekrece kluczyk w stacyjce to wycieraczki same sie wlanczaja i po chwili dymek leci od strony przelacznika od wycieraczek ( dzieje sie to tez podczas jazdy)
Posprawdzaj wszystkie wtyczki licznika a jeśli jest ok to trzeba będzie posprawdzać ścieżki i luty na płycie PCB zegarówGie pisze:Po drugie : niewiem czemu ale niezapalaja sie wszystkie kontrolki na liczniku tylko CHECK , jak pukne lekko w licznik to sie zapala - pewno licznik.
Wtyczkę najszybciej znajdziesz przy wentylatorzeJeszcze jedno - gdzie znajde wtyczki od wentylatorów, bo niewlanczaja sie i chce spr. na krotko czy wogole dzialaja i ewentualnie wymieniac czujniki.